Kia Pride

Wawrzyniec Rozenberg
Kia Pride to mały, skromny samochód, konstrukcyjnie oparty na starszym modelu Mazdy 121.
Kia Pride

W salonach na Wybrzeżu sprzedawano rocznie ponad 300 modeli Pride, które teraz pojawiają się na giełdzie i w ogłoszeniach prasowych. Amatorów przyciąga niska cena, silnik o pojemności 1,3 l, zapewniający dobre osiągi oraz niskie koszty eksploatacji. Przeciwnicy krytykują przestarzałą sylwetkę i ubogie wyposażenie.

Sprzedający Kia Pride na giełdach twierdzą zgodnie, że w pierwszych latach eksploatacji Pride są bezawaryjne i wymagają jedynie przeglądów oraz wymiany oleju. Każdy sprzedający chwali swoje auto, ale wiarygodni są przede wszystkim posiadacze dokumentów serwisowych, gdzie wpisana jest każda wymiana, nawet najdrobniejszego elementu czy mechanizmu.

Kia Pride prezentuje się jako dobrze wykonany, mały i tani samochód. Te cechy decydują, że pojazd ten cieszy się powodzeniem na rynku używanych aut.

- Kia Pride z 1999 roku jest lepsza od wszystkich małych samochodów, wycenionych na 16,5 tys. zł - tak Leopold Nowicki z Gdańska, namawiał potencjalnych nabywców na pruszczańskiej giełdzie. - Auto dobrze się prowadzi i ma wysokie zawieszenie, pozwalające pokonywać dziury w asfalcie na ulicach Gdańska. Do jakości Pride nie można mieć zastrzeżeń. Pojazd ten skonstruowano na bazie solidnej Mazdy 121. Wszystko jest w nim proste i nie ma się co psuć. Lubię małe samochody, ale nowe, kupowane w salonie. Przez kilka lat nie muszę martwić się o ewentualne usterki i nie ponoszę kosztów napraw. Małe samochody dopingują mnie do spokojnej jazdy. Nie wypada ścigać się z BMW na drodze obsadzonej drzewami. Następnym moim pojazdem będzie nowszy model Kia, czyli nieco mocniejszy i droższy Rio. Jedyną wadą sprzedawanego auta, biorąc pod uwagę jego cenę, są niezbyt wygodne fotele. Do wykonania mechanizmów, ich trwałości i wystroju wnętrza nie mam żadnych zarzutów.

Ceny części (w zł)

Nakładka zderzaka przed.663
Łożysko piasty przed. koła260
Pasek rozrządu98
Dwa łożyska przed. koła150
Klocki ham. komplet przód150
Dwie tarcze ham. przed.250
Filtr oleju22
Filtr powietrza50
Amortyzator przód340

Zalety i wady

  • Mała awaryjność
  • Wystarczająca moc
  • Dobre warunki jezdne
  • Niskie zużycie paliwa
  • Łatwe naprawy
  • Zbyt duży hałas we wnętrzu na wysokich obrotach
  • Przestarzała sylwetka
  • Ubogie wyposażenie
  • Niełatwa sprzedaż używanego auta

    Dane techniczne Kia Pride 1,3 l - 47 KM

Wymiary3475 x 1605 x 1450
Rozstaw osi2295
Rozstaw kół1400 przód, 1385 tył
Masa własna (kg)795
Dopuszczalna masa całkowita (kg)1270
Objętość bagażnika (dm sześc.)190
Silnikrzędowy umieszczony poprze. 4 cylindry, po 2 zawory na cylinder
Pojemność (cm sześc.)1324
Moc (KM)47
Stopień sprężenia9,4
Skrzynia biegówpięciobiegowa oraz wersje automatyczne
Zawieszenie przódkolumnowe typu McPherson
Zawieszenie tyłoś podatna z kolumną McPherson
Układ kierowniczybrak wspomagania w seryjnym wyposażeniu
Przyspieszenie 0-100 km/h (sek.)13,7
Prędkość maksymalna (km/h)159
Zużycie paliwa przy 100 km/h6,7
Zużycie paliwa w cyklu miejskim (l)7,8

 

od 12 lat
Wideo

Inauguracja metro roweru

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty