Kia Pride

Wawrzyniec Rozenberg
Udostępnij:
Jest to mały, tani samochód o niekomplikowanej budowie.

|

Kia Pride to mały, skromny samochód, konstrukcyjnie oparty na modelu Mazdy 121. Amatorów przyciąga niska cena i silnik o mocy 1,3 litra, który zapewnia dobre osiągi i niskie koszty eksploatacji. Jego produkcja zakończyła się w październiku 2000 r.

Na giełdzie
Pierwsze Kia Pride pojawiły się na giełdzie pod koniec ubiegłego roku. Wcześniej, sporadycznie, pojawiały się terenowe Sportage tej firmy. Podobnie jak wszystkie auta koreańskie nie cieszą się one zbyt dużym powodzeniem. Amatorzy używanych tanich marek bardziej cenią samochody niemieckie, francuskie, włoskie i hiszpańskie. Opinia ta jest jakby na wyrost, bowiem Kia Pride istnieje od niedawna na naszym rynku. Nie można więc określić trwałości auta i jego typowych usterek. Użytkownicy, sprzedający ten model na giełdzie twierdzą zgodnie, że w pierwszych trzech latach eksploatacji, Pride są bezawaryjne i wymagają jedynie przeglądów oraz wymiany oleju.

Zdaniem mechanika
- Mechanizmy Kia Pride nie są zbyt zaawansowane technologicznie, mogą je więc z powodzeniem naprawiać amatorzy - uważa mechanik z Autoryzowanej Stacji Obsługi Kia w Gdańsku. - Inaczej wygląda regulacja silnika. Tu bez diagnostycznego sprzętu komputerowego niewiele można zdziałać. Dokonując przeglądów gwarancyjnych nie zauważyłem typowych usterek. W tym okresie Pride spisują się bez zarzutu. Czas pokaże, czy ich właściciele będą z nich zadowoleni również po pięciu czy siedmiu latach eksploatacji.

Średnie ceny Kia Pride na giełdzie

  • 96 - 14 000 zł
  • 97 - 16 000 zł
  • 98 - 18 000 zł
  • 99 - 20 600 zł
    Dane techniczne Kia Pride - 47 KM
  • Wymiary (mm) - 3475 X 1605 X 1450
  • Masa własna (kg) - 795
  • Dopuszczalna masa całkowita (kg) - 1270
  • Objętość bagażnika (l) - 190
  • Pojemność i moc (cm sześc i KM) - 1324 i 47
  • Zawieszenie przód - kolumnowe typu McPherson
  • Zawieszenie tył - oś podatna z kolumną McPherson
  • Układ kierowniczy - brak wspomagania w seryjnym wyposażeniu
  • Hamulce - tarczowe przód i szczękowe z tyłu
  • Zużycie paliwa przy 100 km/h - 6,7l

 

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Minister Anna Moskwa o polityce klimatycznej i o energetyce

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Więcej informacji na stronie głównej Motofakty
Dodaj ogłoszenie