W tej klasie nie trzeba mieć prestiżu, wystarczy mieć dobry pojazd.

Na naszym rynku samochody marki Kia sprzedają się coraz lepiej, w czym również zasługa Picanto. Pojazd ten oferowany jest z silnikiem 1 l o mocy 61 KM lub 1,1 l/65 KM. Różnica mocy jest niewielka, jednak zdecydowaliśmy się na mocniejszą jednostkę napędową.
Cechy szczególne
Jeżeli samochód ma być naprawdę tani, trzeba stosować sprawdzone rozwiązania. Również Picanto zaprojektowany

jest zgodnie z tą zasadą i żadnych innowacyjnych cech nie ma. Przestronność wnętrza jest proporcjonalna do wielkości auta. Na przednich siedzeniach miejsca jest wystarczająco dużo, a na tylnej kanapie jest go już mniej. Za to nad głową przestrzeni jest pod dostatkiem, co stanowi pewną rekompensatę. Fotele przednie mają nieco za krótkie siedziska i są słabo wyprofilowane, co jest zresztą typowe dla pojazdów tej klasy. Przyrządy umieszczone na wprost

kierowcy są wystarczająco czytelne i pozbawione wskaźnika temperatury cieczy chłodzącej. Widocznie producent uznał go za zbędny. Bagażnik o pojemności 155 l jest dość mały.
Silnik
Silnik Picanto z pojemności 1,1 l osiąga moc 65 KM. Ma on 4 cylindry i po 3 zawory w każdym z nich. Maksymalny moment obrotowy osiągany jest przy 3000 obr/min, dzięki czemu silnik jest dość elastyczny. Chcąc jednak dynamicznie przyspieszyć, trzeba utrzymywać wysokie

obroty, co zwiększa poziom hałasu. Mimo to dynamika pojazdy jest dość kiepska. Zaletą tego silnika jest umiarkowane zużycie paliwa, które przy spokojnej jeździe w mieście nie przekracza 7,5 l na 100 km.
Wrażenia z jazdy
Trudno od małego pojazdu oczekiwać wysokiego komfortu jazdy. Ograniczają go m.in. niewielki rozstaw osi i prosta konstrukcja zawieszenia - z przodu kolumny McPhersona, z tyłu belka skrętna łącząca wahacze wzdłużne. W efekcie Picanto jest wrażliwy na nierówności drogi, a szczególnie nie lubi poprzecznych garbów. Pojazd

jest też dość wysoki, co warto uwzględnić, pokonując zakręty z bezpieczną prędkością. W normalnej jeździe koreański maluch ma zupełnie wystarczające własności jezdne. Poziom hałasu przy prędkości 100 km/h jest do zaakceptowania, co biorąc pod uwagę wielkość auta, należy uznać za osiągnięcie konstruktorów. Samochód z prędkości 100 km/h zatrzymuje się na drodze 42,5 m, co nie jest może wynikiem rewelacyjnym, ale do przyjęcia w tej klasie pojazdów.
Podsumowanie
Żywiołem Picanto jest miasto. Dłuższa jazda, szczególnie po złych drogach, może być męcząca. Jest to typowe dla pojazdów tej wielkości i trudno od Picanto oczekiwać czegoś innego. Koreański pojazd jest interesującą propozycją, głownie ze względu na korzystną proporcję między ceną a walorami. Wyposażenie standardowe choć dość skromne, w zupełności wystarcza.
Wybrane dane techniczne:
Typ silnika | Benzynowy |
Ilość cylindrów/zaworów | 4/12 |
Pojemność skokowa (cm3 ): | 1086 |
Moc maksymalna (KM/obr/min): | 65/5500 |
Maks. moment obr. (Nm/obr/min): | 94/3000 |
Przyspieszenie 0-100 km/h (s): | 15,4 |
Przyspieszenie (IV. Biegu) 60-100 km/h (s): | 16,8 |
Prędkość maksymalna (km/h): | 154 |
Głośność (IV b.) przy 100 km/h (dB)*: | 69 |
Droga hamowania od 100 km/h (m): | 42,5 |
Pojemność bagażnika (dm3 ): | 155 |
Pojemność zbiornika paliwa (dm3 ): | 35 |
Zużycie paliwa: trasa/miasto (dm3 /100 km): | 4,3/6,1 |
Długość x szerokość x wysokość (cm): | 350 x 160 x 148 |
Rozstaw osi (cm): | 237 |
Gwarancja mechaniczna/perforacyjna (lata) | 3/3 |
Cena (zł): | 37 290 |
* pomiar wg ADAC
Nasza ocena
Przyznana ilość gwiazdek na 5 możliwych
Przestronność wnętrza | *** | Wystarczająco przestronne wnętrze dla 4 osób. |
Silnik | *** | Przeciętna kultura pracy, silnik lubi wysokie obroty. |
Poziom hałasu | *** | Głośność jest do zaakceptowania. |
Hamulce | *** | Droga hamowania Picanto jest porównywalna z drogą hamowania Fiata Panda 1,2 l/60 KM. |
Dynamika | *** | Dynamika Picanto jest nieco gorsza od dynamiki Fiata Panda 1,2 l/60 KM. |
Zużycie paliwa | *** | Stosunkowo niewielkie zużycie paliwa. |
Nowoczesność konstrukcji | *** | Typowa konstrukcja taniego pojazdu. |
Wyposażenie seryjne | ** | Wyposażenie seryjne jest wystarczające. |
Wyposażenie seryjne:
Kia Picanto LX
Poduszki powietrzne | 2 |
Wspomaganie układu kierowniczego | S |
Centralny zamek | O |
Elektrycznie sterowane szyby przednie/tylne | S/- |
s - wyposażenie seryjne
o - wyposażenie za dopłatą
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?
Dzieje się w Polsce i na świecie – czytaj na i.pl
Polecane oferty
kup teraz

Beyerdynamic DT990 Pro 250 Ohm
Słuchawki Beyerdynamic DT990 Edycja 250Ohm Model D…
kup teraz

Bang & Olufsen Beoplay EX Anthracite Oxygen
Słuchawki Bang & Olufsen Beoplay EX Komfort na któ…
kup teraz

Sony MDREX15LPPIZ różowy
SŁUCHAWKI SONY MP3 MDR-EX15LP KORECZKI- Słuchanie …
kup teraz

Sony LinkBuds WF-L900 Biały
To jest automatyczne tłumaczenie wygenerowane prze…
Pirat drogowy w Lublinie