Samochód ma pod maską obecnie produkowany silnik Diesla 1.7 CRDi oraz niewielki motor elektryczny, zasilany z 48-woltowych akumulatorów ołowiowo-węglowych. Zastowano te baterie, bo w przeciwieństwie do litowo-jonowych, nie trzeba ich intensywnie chłodzić podczas pracy.
Kia Optima T-Hybrid ma też system Start/Stop, automatycznie wyłączający silnik podczas postoju oraz napędzany paskiem wieloklinowym generator prądu zamiast tradycyjnego alternatora, pozwalający na niemal bezgłośny i bezdrganiowy restart silnika. Tego rodzaju zespół napędowy pozwala zmniejszyć masę akumulatorów rozruchowych oraz masę rozrusznika pod kątem poprawy rozkładu obciążenia lecz także i własności jezdnych pojazdu.
System ten umożliwia zastosowanie elektrycznej sprężarki doładowania dla silnika CRDi (w uzupełnieniu klasycznej turbosprężarki), a to w celu zwiększenia momentu obrotowego silnika i skrócenia reakcji na pedał przyspieszenia przy niskich prędkościach obrotowych.
Koreańczycy nie podają osiągów prototypowego samochodu, ale z ich szacunków wynika, że jego moc jest 15-20 proc. wyższa od zwykłej Optimy z dieslem. Kia będzie pracować nad tą technologią, tak by można ją było zastosować w seryjnych samochodach.
Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?