Kia Optima Plug-in Hybrid. W Polsce od 164 900 zł

Motofakty.pl
Kia Optima Plug-in HybridGłównym elementem hybrydowego zespołu napędowego w tym aucie jest czterocylindrowy silnik 2.0 GDI o mocy 156 KM oraz silnik elektryczny o mocy 50 kW, który może napędzać Optimę samodzielnie.Fot. Wojciech Frelichowski
Kia Optima Plug-in HybridGłównym elementem hybrydowego zespołu napędowego w tym aucie jest czterocylindrowy silnik 2.0 GDI o mocy 156 KM oraz silnik elektryczny o mocy 50 kW, który może napędzać Optimę samodzielnie.Fot. Wojciech Frelichowski
Kia z nową Optimą postanowiła wejść również na rynek aut hybrydowych. Wersja z silnikiem benzynowym, który wspomaga silnik elektryczny nosi nazwę Plug-in Hybrid i właśnie została wyceniona w Polsce.

Wyróżniającymi akcentami stylistycznymi Optimy Plug-in Hybrid są chromowana listwa z błękitnym elementem w dolnej części tylnego zderzaka, utrzymane w podobnym stylu nakładki na progach, chromowana listwa w górnej części osłony chłodnicy zachodząca aż na reflektory oraz charakterystyczne emblematy EcoPlugin. W kabinie innowacją odróżniającą hybrydową Optimę od zwykłej jest zestaw zegarów, który wyświetla podstawowe informacje dotyczące hybrydowego napędu – m.in. stan naładowania akumulatorów i podpowiedzi dotyczące oszczędnego stylu jazdy.

Głównym elementem hybrydowego zespołu napędowego w tym aucie jest czterocylindrowy silnik 2.0 GDI o mocy 156 KM oraz silnik elektryczny o mocy 50 kW, który może napędzać Optimę samodzielnie. Łączna moc zespołu napędowego wynosi 205 KM przy 6000 obr/min w warunkach chwilowego wspomagania spalinowej jednostki napędowej przez silnik elektryczny. Łącznie z pełnym potencjałem napędu elektrycznego moment obrotowy Optimy Plug-in Hybrid sięga 375 Nm przy 2300 obr/min.

Moment obrotowy generowany przez zespół napędowy jest przenoszony na przednie koła za pośrednictwem sześciostopniowej przekładni automatycznej.

Silnik elektryczny zasilają litowo-polimerowe akumulatory o pojemności 9,8 kWh (dostarczają ok. 60 procent więcej energii niż akumulatory hybrydowej Optimy poprzedniej generacji). Jak twierdzi producent w pełni naładowane baterie umożliwiają przejechanie dystansu 54 km przy prędkościach do 120 km/h. Akumulatory zlokalizowano za tylną kanapą nad tylną osią. Takie umiejscowienie baterii niestety przyczyniło się do zmniejszenia bagażnika do 307 litrów.

Według danych fabrycznych auto spala tylko 1,6 litra na 100 km. Natomiast emisja CO2 wynosi 37 g/km.

Hybrydowa Optima została wyceniona w Polsce na 164 900 zł. Na rynku auto konkuruje m.in. z hybrydowym Fordem Mondeo (2.0 Hybrid, 187 KM), którego ceny zaczynają się od 130 850 zł.

 

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty