Kia Corporation zaprezentowała strategiczne zobowiązania. Najważniejsze z nich dotyczy objęcia do 2030 roku pozycji lidera w dziedzinie zrównoważonej mobilności. Plan działania opiera się na strategii „Plan S” zaprezentowanej po raz pierwszy w 2020 roku. Teraz marka ujawnia dalsze szczegóły dotyczące tego, w jaki sposób zamierza osiągnąć pozycję światowego lidera z zakresu zrównoważonej mobilności.
Kia. Sprzedaż 4 mln aut rocznie
Począwszy od celu sprzedaży na poziomie 3,15 miliona samochodów rocznie w 2022 roku, Kia zamierza kontynuować wzrost ilościowy, opierając się na wiodącej na świecie jakości swoich modeli. Celem jest osiągnięcie sprzedaży 4 milionów aut rocznie w 2030 roku, co stanowi jej 27-procentowy wzrost w stosunku do wyniku, który Kia założyła na 2022 rok.

W ramach wzrostu ilościowego marka zwiększy również sprzedaż samochodów przyjaznych środowisku (w tym modeli typu BEV, hybrydowych typu plug-in (PHEV) i hybrydowych (HEV)). Kia sprawi, że sprzedaż tych modeli stanie się kluczowym czynnikiem przyszłego rozwoju biznesu. Kia zwiększy udział samochodów przyjaznych środowisku w sprzedaży na świecie z 17 procent w 2022 roku do 52 procent w 2030 roku.