Kia Niro. Jaki napęd? Jakie wyposażenie? Zmiany w drugiej generacji

Mariusz Michalak
Kia Niro 2022 Po pięciu latach obecności na rynku modelu Niro pierwszej generacji, przyszedł czas na zmiany. W Seulu na targach Seoul Mobility Show zadebiutowała druga generacja SUV-a. Fot. Kia Niro
Kia Niro 2022 Po pięciu latach obecności na rynku modelu Niro pierwszej generacji, przyszedł czas na zmiany. W Seulu na targach Seoul Mobility Show zadebiutowała druga generacja SUV-a. Fot. Kia Niro
Po pięciu latach obecności na rynku modelu Niro pierwszej generacji, przyszedł czas na zmiany. W Seulu na targach Seoul Mobility Show zadebiutowała druga generacja SUV-a.

W wyglądzie zewnętrznym nowego Niro widać silny wpływ modelu koncepcyjnego Habaniro zaprezentowanego w 2019 roku. Odważnie stylizowany crossover z dwukolorowym nadwoziem ma szeroki tylny słupek, który poprawia przepływ powietrza, a przez to aerodynamikę. Umieszczono w nim również tylne światła w kształcie bumerangu.

Charakterystyczna osłona w kształcie tygrysiego nosa została przekształcona i w nowym Niro rozciąga się od pokrywy silnika aż po zderzak. Nowoczesny wygląd przodu podkreślają efektowne światła do jazdy dziennej w technologii LED. Pionowe światła z tyłu potęgują wrażenie szerokości nadwozia. Zasługa w tym również pionowych szyb i wyraźnie zaznaczonej linii bocznej.

Od teraz Kia wprowadza tryb jazdy „Greenzone Drive Mode”, który automatycznie przełącza napęd hybrydowy typu plug-in na napęd elektryczny. Podczas jazdy w tzw. zielonych strefach, w oparciu o wskazówki systemu nawigacji, samochód automatycznie zaczyna wykorzystywać do napędu energię elektryczną. Nowe Niro rozpoznaje również ulubione miejsca kierowcy, na przykład dom czy biuro w centrum miasta, zapamiętane w nawigacji jako tzw. zielona strefa.

W kabinie nowej Kia Niro zastosowano nowe materiały, które pochodzą z recyklingu. Podsufitka, siedzenia, panele na drzwiach są wykonane z przetworzonych odpadów z domieszką materiałów organicznych, aby zminimalizować wpływ nowego Niro na środowisko i zmniejszyć ilość odpadów.

Deska rozdzielcza zakrzywia się wokół kierowcy i pasażera, i ma wiele przecinających się poziomych i ukośnych linii. Konsola środkowa jest wyposażona w elektroniczną dźwignię zmiany trybów jazdy. Prosty wygląd zapewnia szeroka czarna powierzchnia o wysokim połysku. Ekran multimediów i otwory wentylacyjne wkomponowano w ukośne szczeliny nowoczesnej w formie deski rozdzielczej. Nastrojowe oświetlenie podkreśla jej kształt i tworzy przyjazną atmosferę we wnętrzu.

Nowe Niro będzie dostępne z układami napędowymi typu HEV, PHEV i EV. Więcej szczegółów o napędzie poznamy bliżej premiery, Pierwsze egzemplarze trafią do Polski w trzecim kwartale 2022 roku.

Zobacz także: Jeep Wrangler w wersji hybrydowej

Motoshow w Piotrkowie

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na motofakty.pl Motofakty
Dodaj ogłoszenie