Kia e-Soul i Kia e-Niro. Znamy ceny w Polsce

Paweł Piątek
Elektryczna Kia e-Soul należy do bardzo dynamicznie rozwijającego się segmentu miejskich crossoverów, natomiast e-Niro jest pierwszym elektrycznym crossoverem kompaktowych rozmiarów marki Kia. Obydwa modele już można zamawiać. Ceny nieznacznie mniejszego i bogato wyposażonego e-Soula zaczynają się od 139 990 zł, natomiast za e-Niro trzeba zapłacić tylko o 7 tys. zł więcej.Fot. Kia
Elektryczna Kia e-Soul należy do bardzo dynamicznie rozwijającego się segmentu miejskich crossoverów, natomiast e-Niro jest pierwszym elektrycznym crossoverem kompaktowych rozmiarów marki Kia. Obydwa modele już można zamawiać. Ceny nieznacznie mniejszego i bogato wyposażonego e-Soula zaczynają się od 139 990 zł, natomiast za e-Niro trzeba zapłacić tylko o 7 tys. zł więcej.Fot. Kia
Elektryczna Kia e-Soul należy do bardzo dynamicznie rozwijającego się segmentu miejskich crossoverów, natomiast e-Niro jest pierwszym elektrycznym crossoverem kompaktowych rozmiarów marki Kia. Obydwa modele już można zamawiać. Ceny nieznacznie mniejszego i bogato wyposażonego e-Soula zaczynają się od 139 990 zł, natomiast za e-Niro trzeba zapłacić tylko o 7 tys. zł więcej.

e-Soul to już trzecia generacja miejskiego crossovera marki Kia, który jako model napędzany silnikiem spalinowym debiutował w 2008 roku. Nowa Kia e-Soul jest w Europie oferowana wyłącznie jako samochód elektryczny.

Kia e-Soul

Elektryczna Kia e-Soul należy do bardzo dynamicznie rozwijającego się segmentu miejskich crossoverów, natomiast e-Niro jest pierwszym elektrycznym crossoverem
Elektryczna Kia e-Soul należy do bardzo dynamicznie rozwijającego się segmentu miejskich crossoverów, natomiast e-Niro jest pierwszym elektrycznym crossoverem kompaktowych rozmiarów marki Kia. Obydwa modele już można zamawiać. Ceny nieznacznie mniejszego i bogato wyposażonego e-Soula zaczynają się od 139 990 zł, natomiast za e-Niro trzeba zapłacić tylko o 7 tys. zł więcej.

Fot. Kia

Nowa Kia e-Soul jest oferowana z dwoma akumulatorami o różnej pojemności do wyboru, które zapewniają różny zasięg. Mniejszy z akumulatorów, o pojemności 39,2 kWh, gwarantuje zasięg  do 277 km, czyli znacznie większy niż zasięg Soula EV drugiej generacji. Osiągi auta również są lepsze. Od 0 do 100 km/h Kia e-Soul z silnikiem o mocy 136 KM przyspiesza w 9,9 s. Mocniejsza odmiana, napędzana silnikiem o mocy 204 KM, w sprincie ze startu zatrzymanego do 100 km/h jest o 2 s szybsza. Ładowarka pokładowa o mocy 11 kW, seryjnie montowana w  e-Soulu z większym akumulatorem i oferowana jako opcja do e-Soula z mniejszym pakietem baterii pozwala na wykorzystanie 3-faz prądu, co znacząco skraca czas ładowania baterii.

Nowe e-Niro jako elektryczny crossover zajmuje na rynku równie wyjątkową pozycję jak e-Soul. Bardziej niż stylistyką wyróżnia się przestronnością wnętrza i funkcjonalnością. Niro – oferowane zarówno w wersji hybrydowej, hybrydowej typu plug-in oraz elektrycznej – jest najlepiej sprzedającym się tzw. zelektryfikowanym modelem marki. W 2019 roku nabywców znalazło 57 519 egzemplarzy Niro (+27,1% w porównaniu do wyniku w 2018 roku), co sprawia, że samochód ten zalicza się do grona najchętniej wybieranych modeli marki Kia. 

Kia e-Niro

Elektryczna Kia e-Soul należy do bardzo dynamicznie rozwijającego się segmentu miejskich crossoverów, natomiast e-Niro jest pierwszym elektrycznym crossoverem
Elektryczna Kia e-Soul należy do bardzo dynamicznie rozwijającego się segmentu miejskich crossoverów, natomiast e-Niro jest pierwszym elektrycznym crossoverem kompaktowych rozmiarów marki Kia. Obydwa modele już można zamawiać. Ceny nieznacznie mniejszego i bogato wyposażonego e-Soula zaczynają się od 139 990 zł, natomiast za e-Niro trzeba zapłacić tylko o 7 tys. zł więcej.

Fot. Kia

Nowe e-Niro dołącza do Niro hybrydowego i hybrydy typu plug-in, których na całym świecie od czasu wprowadzenia tego modelu do oferty w 2016 r. sprzedano już ponad ćwierć miliona egzemplarzy. Jak dotąd, w Europie nabywców znalazło ponad 100 000 sztuk hybrydowego crossovera.

Model wyposażony w akumulator o pojemności 64 kWh jest napędzany silnikiem elektrycznym o mocy 150 kW (204 KM), który generuje maksymalny moment obrotowy o wartości 395 Nm.
e-Niro z takim układem napędowym przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 7,8 sekundy. Akumulator o pojemności 39,2 kWh współpracuje z silnikiem elektrycznym o mocy 100 kW
(136 KM), który wytwarza maksymalny moment obrotowy o identycznej wartości jak mocniejszy silnik – 395 Nm. 136-konne e-Niro ze startu zatrzymanego do 100 km/h przyspiesza w 9,8 sekundy. Podobnie jak hybrydowe wersje Niro elektryczna również ma napęd na przednie koła.

Zarówno nowy e-Soul jak i e-Niro zapewniają kierowcy dostęp do szeregu technologii, które zwiększają wydajność akumulatora i poprawiają zasięg samochodu. Hamowanie rekuperacyjne pozwala odzyskać energię kinetyczną i przetworzyć ją w energię elektryczną, która zasila akumulator. Elektryczne modele Kia są wyposażone w łopatki przy kierownicy, które pozwalają kierowcy przełączać się pomiędzy trzema poziomami odzysku energii. Im wyższy poziom zostanie wybrany, tym więcej energii jest odzyskiwane podczas hamowania. Najwyższy poziom umożliwia jazdę z wykorzystaniem, praktycznie rzecz biorąc, tylko jednego pedału – pedału przyspieszenia. Dostępny jest również automatyczny tryb odzysku energii, który umożliwia samoczynne dostosowanie poziomu odzysku energii kinetycznej w zależności od warunków na drodze. Wówczas poziom rekuperacji zależy od sygnału z radaru umieszczonego w zderzaku.

Kia e-Soul oraz e-Niro są wyposażone w układ podgrzewania akumulatora, którego zadaniem jest minimalizowanie negatywnych skutków niskich temperatur. Jako wyposażenie dodatkowe Kia oferuje dodatkowy wymiennik ciepła, który wykorzystuje ciepło generowane przez układ klimatyzacji. Zamiast korzystać wyłącznie z mocy akumulatora w celu podgrzania kabiny, wymiennik ciepła przetwarza energię cieplną wytworzoną przez kompresor klimatyzacji, aby poprawić efektywność systemu ogrzewania w samochodzie. Zwiększa to skuteczność podgrzewania kabiny i minimalizuje pobór energii z akumulatora, co z kolei przekłada się na większy zasięg. Rozwiązanie to jest tańsze w stosunku do tradycyjnej pompy ciepła, a jednocześnie w zakresie temperatur 10-30 C równie efektywne.

Kia e-Soul i Kia e-Niro, podobnie jak wszystkie pozostałe modele marki, są objęte 7-letnią gwarancją lub do przebiegu 150 000 kilometrów, która chroni również silnik elektryczny i akumulator.

Cennik Kia e-Soul:
Wersja 136 KM z baterią 39,2 kWh o zasięgu 277 km
139 990 zł za wersję wyposażeniową "M";
150 490 zł za wersję wyposażeniową "L";
160 490 zł za wersję wyposażeniową "XL".

Wersja 204 KM z baterią 64 kWh o zasięgu 452 km
160 990 zł za wersję wyposażeniową "M";
171 490 zł za wersję wyposażeniową "L";
181 490 zł za wersję wyposażeniową "XL".

wersja z ładowarką pokładową 7,2 kW
174 490 zł za wersję wyposażeniową "L".

Cennik Kia e-Niro:
Wersja 136 KM z baterią 39,2 kWh o zasięgu 289 km
146 990 zł za wersję wyposażeniową "M";
156 990 zł za wersję wyposażeniową "L";
166 990 zł za wersję wyposażeniową "XL".

Wersja 204 KM z baterią 64 kWh o zasięgu 455 km
167 990 zł za wersję wyposażeniową "M";
177 990 zł za wersję wyposażeniową "L";
187 990 zł za wersję wyposażeniową "XL".

Skoda. Prezentacja gamy SUV-ów: Kodiaq, Kamiq i Karoq

Strefa Biznesu - inwestycje w samochody klasyczne

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na motofakty.pl Motofakty
Dodaj ogłoszenie