Kia Ceed 2018. Pierwsze wrażenia z jazdy (wideo)

Ryszard M. Perczak / TVN Turbo/x-news
Do polskich salonów sprzedaży Kia wjeżdża nowa Ceed. Od razu zwracamy uwagę na pisownię nazwy tego modelu, która do tej pory przed literą d miała przecinek. Teraz będzie normalnie, po prostu Ceed, a nie Cee'd.Fot. Kia
Do polskich salonów sprzedaży Kia wjeżdża nowa Ceed. Od razu zwracamy uwagę na pisownię nazwy tego modelu, która do tej pory przed literą d miała przecinek. Teraz będzie normalnie, po prostu Ceed, a nie Cee'd.Fot. Kia
Do polskich salonów sprzedaży Kia wjeżdża nowa Ceed. Od razu zwracamy uwagę na pisownię nazwy tego modelu, która do tej pory przed literą d miała przecinek. Teraz będzie normalnie, po prostu Ceed, a nie Cee'd.

Po raz trzeci 

Do polskich salonów sprzedaży Kia wjeżdża nowa Ceed. Od razu zwracamy uwagę na pisownię nazwy tego modelu, która do tej pory przed literą d miała przecinek.
Do polskich salonów sprzedaży Kia wjeżdża nowa Ceed. Od razu zwracamy uwagę na pisownię nazwy tego modelu, która do tej pory przed literą d miała przecinek. Teraz będzie normalnie, po prostu Ceed, a nie Cee'd.

Fot. Kia

To już trzecie pokolenia koreańskiego kompaktu. Ale czy na pewno koreańskiego? Ceed, debiutujący w roku 2007 jest już obecnie najbardziej europejskim modelem Kia. Ten najnowszy był projektowany w Europie i z uwzględnieniem motoryzacyjnych gustów tutejszych kierowców. Drugie, obecnie wycofane z produkcji pokolenie tego modelu miało premierę w roku 2012.
O ile dwie pierwsze generacje Ceed były raczej próbą oswojenia europejskich rynków z ofertą Kia o tyle najnowsze wcielenie tego modelu stanowić ma poważną konkurencję dla umiejscowionych tu od zawsze marek niemieckich i francuskich. Czy tak się stanie? Pierwszy nasz kontakt z tym autem zdaje się to potwierdzać.
Z zebranych do tej pory opinii wynika, że jednym z powodów dlaczego ten samochód wybierano był jego wygląd. Stąd tak wiele uwagi poświęcono teraz przy projektowaniu jego sylwetki oraz dopracowywaniu detali w wyglądzie zewnętrznym. Pozostawiając praktycznie te same wymiary skrócono przedni zwis, wydłużono tylny, na bokach pojawiły się nowe przetłocznia. Inaczej także zaprojektowano tylną część nadwozia. Dzięki różnym zabiegom zwiększono przestronność kabiny oraz bagażnika. W hatchbacku jest to o 15 litrów (do 395 l), a w kombi nawet o 97 (625 l). Na marginesie dodajmy, że o 8,5 cm obniżono krawędź załadunku.

Ceed jest produkowany wyłącznie w nadwoziu pięciodrzwiowym i nie będzie już trzydrzwiowego hatchbacka. Wkrótce pojawi się kombi. Natomiast jesienią Ceed A.D. 2018 zaistnieje w nadwoziu typu shootking brake. Tego typu samochodu w klasie kompaktów nikt jeszcze nie produkuje.
W nowej Ceed postawiono przede wszystkim na dopracowanie cztery sfer: stylistyki, komfortu oraz dynamiki i osiągów.

 

Inny wygląd

Do polskich salonów sprzedaży Kia wjeżdża nowa Ceed. Od razu zwracamy uwagę na pisownię nazwy tego modelu, która do tej pory przed literą d miała przecinek.
Do polskich salonów sprzedaży Kia wjeżdża nowa Ceed. Od razu zwracamy uwagę na pisownię nazwy tego modelu, która do tej pory przed literą d miała przecinek. Teraz będzie normalnie, po prostu Ceed, a nie Cee'd.

Fot. Kia

Już na pierwszy rzut oka dostrzeżemy różnice w wyglądzie nowego modelu w porównaniu z dotychczasowym. Zachowują charakterystyczne dla Kia elementy designu jak np. grill udało się na nowo zaprojektować sylwetkę. Inny styl wymogły m.in. nowe technologie, które pojawiły się w tym samochodzie. Na pierwszy plan wysuwają się czteropunktowe światła LED ulokowane w lampach głównych, które stanowić będą swoisty znak firmowy tego modelu. Jednak tego co jest naprawdę w nowej Ceed nowoczesne gołym okiem nie dostrzeżemy. Składają się na to nie tylko liczne systemy wspomagające kierowcę oraz podnoszące komfort podróżowania. Nowe technologie to bogata oferta z grupy infotaimentu, polegająca na tym, że możemy np. podłączyć do auta telefon i czerpać to drogą wszystko to, co oferuje nam smartfon, począwszy od aktualnej nawigacji, a na korzystaniu z przechowywanej w nim muzyki skończywszy. W zmienionym wnętrzu łatwo zauważyć nową tablicę ze wskaźnikami oraz centralnie usytuowany ekran 7- lub 8-calowy. W niedalekiej przyszłości pojawią się także wskaźniki cyfrowe.

 

[page_break]

Z nowymi silnikami benzynowymi

Do polskich salonów sprzedaży Kia wjeżdża nowa Ceed. Od razu zwracamy uwagę na pisownię nazwy tego modelu, która do tej pory przed literą d miała przecinek.
Do polskich salonów sprzedaży Kia wjeżdża nowa Ceed. Od razu zwracamy uwagę na pisownię nazwy tego modelu, która do tej pory przed literą d miała przecinek. Teraz będzie normalnie, po prostu Ceed, a nie Cee'd.

Fot. Kia

Nowa Ceed to także nowe silniki. Jednostki benzynowe mają następujące pojemności i moce: 1,4 l/100 KM (wersja podstawowa), 1,0 l/120 KM (turbo) oraz 1,4 l /140 KM (turbo). Ta ostatnia to zupełna nowość będąca odpowiedzią Kia na mające być wnet wprowadzone nowe normy emisji spalin. Jak z tego wynika nie będzie już silnika benzynowego 1,6 l. Turbodiesle to jednostki 1,4 l/115 KM oraz 1,6 l/136 KM. W zależności od napędu będą wykorzystywane 6-biegowe skrzynie manualne bądź 7-stopniowa, automatyczna. Na marginesie dodajmy, że będzie również oferowany w tym modelu napęd hybrydowy i co ciekawe motor elektryczny będzie w nim wspomagał silnik wysokoprężny 1,4 l.
Skoro o napędzie mowa nie sposób pominąć nowych rozwiązań w zawieszeniu. Dzięki temu zdecydowanej zmianie na lepsze uległo prowadzenie tego samochodu. Jest to po części również zasługa nowego układu kierowniczego, który daje kierowcy lepsze poczucie zespolenia z pojazdem. Powyższe zmiany można było odczuć już podczas pierwszych jazd testowych. Nowa Kia Ceed rzeczywiście świetnie się zachowuje w każdych warunkach drogowych. Oddane dziennikarzom podczas pierwszej prezentacji samochody miały najbogatsze z możliwych wyposażenie, ale nie zmienia to faktu, że jazdy testowe pozwoliły dostrzec wszystkie wymienione wcześniej zmiany na lepsze.

Droższa, ale bogatsza

Do polskich salonów sprzedaży Kia wjeżdża nowa Ceed. Od razu zwracamy uwagę na pisownię nazwy tego modelu, która do tej pory przed literą d miała przecinek.
Do polskich salonów sprzedaży Kia wjeżdża nowa Ceed. Od razu zwracamy uwagę na pisownię nazwy tego modelu, która do tej pory przed literą d miała przecinek. Teraz będzie normalnie, po prostu Ceed, a nie Cee'd.

Fot. Kia

Ceed to po Sportage najlepiej sprzedające się auto tej marki w Europie. Podobnie jak dotychczasowe wersje również ta najnowsza jest produkowana w fabryce Kia na Słowacji.
Zmiany w wyposażeniu spowodowały wzrost ceny wersji podstawowej (S) tego modelu. Za Ceed ze 100-konnym silnikiem benzynowym zapłacimy 61.990 złotych (poprzednia S 56.990 zł). W standardzie m.in: światła do jazdy dziennej wykonane w technologii LED i w stylistyce kostek lodu, czujnik zmierzchu z automatycznym włącznikiem świateł, zdalnie sterowany centralny zamek i składany kluczyk, elektrycznie regulowane szyby w drzwiach przednich i tylnych, radioodtwarzacz MP3 z 6 głośnikami i sterowaniem na kierownicy, złącza – USB, AUX, zestaw głośnomówiący z Bluetooth, klimatyzację manualną, aktywny tempomat, system autonomicznego hamowania z 2 trybami pracy: miejskim i pozamiejskim, system ostrzegania o zmęczeniu kierowcy, asystent utrzymania pasa ruchu oraz funkcja automatycznego przełączania pomiędzy światłami drogowymi i mijania.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty