Kawasaki KLX250, ZX1000, W800 oraz VN900 do serwisów

Karol Biela
Kawasaki KLX250, ZX1000, W800 oraz VN900 do serwisów
Kawasaki KLX250, ZX1000, W800 oraz VN900 do serwisów
Udostępnij:
Jeżeli kupiłeś któregoś z powyższych motocykli przygotuj się na wizytę w autoryzowanym serwisie Kawasaki.

Wyłączny importer japońskiej marki Kawasaki w Polsce, firma Probike S.A., powiadomiła Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, iż modele KLX250, ZX1000, W800, a atkże VN900, wyprodukowane w Japonii, mogą stwarzać zagrożenie dla użytkowników.

Jeżeli chodzi o KLX250 polski importer poinformował o występowaniu następujących zagrożeń:

- w przypadku, gdy pomiędzy zbiornikiem paliwa a damperami (montowanymi bezpośrednio do ramy) występuje odstęp, wspornik (wspawany z obu stron w zbiornik paliwa) może pęknąć podczas pracy, co z kolei może doprowadzić do wycieku paliwa, a w skrajnych przypadkach do pożaru,

- podczas obfitego opadu deszczu lub podczas mycia pojazdu, woda może dostać się do złączek ECU lub złączek Vehicle Down Sensor (czujnik upadku), co może wywołać korozję złączek. W efekcie może dojść do zatrzymania silnika, tak samo i jak w przypadku kiedy motocykl przewróci się i system ECU zareaguje na informację o wywrotce,

- instalacja do wtryskiwaczy może ocierać się o ramę i uszkodzić izolację instalacji, co może doprowadzić do nagłego zatrzymania pojazdu i spowodowania wypadku,

- istnieje również prawdopodobieństwo, iż we wskazanych motocyklach z uwagi na możliwość dostawania się wilgoci do wnętrza wiązki elektrycznej, prędkościomierz może nie działać prawidłowo, co może prowadzić do zagrożenia dla uczestników ruchu.

zobacz także Na rynku polskim kampanią naprawcza objęto 62 sztuki modelu KLX250.

Ponadto w niektórych egzemplarzach motocykli marki Kawasaki ZX1000 instalacja elektryczna może zakleszczyć się pomiędzy tylnym wahaczem a tylnym błotnikiem, co może prowadzić do jej trwałego uszkodzenia, a w konsekwencji do zatrzymania pracy silnika.

zobacz także Na rynku polskim kampanią naprawczą objęto 9 sztuk Kawasaki ZX1000.

Oprócz powyższych modeli w motocyklach W800 i VN900 dętki w kołach mogły zostać uszkodzone podczas montażu, co może skutkować uchodzenie powietrza z kół. Utrata ciśnienia w kołach, może zmniejszyć kontrolę prowadzącego nad motocyklem i przyczynić się do wypadku.

zobacz także Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych jest 6 motocykli Kawasaki W800 i 11 motocykli Kawasaki VN900.

Firma Probike S.A. zapewniła, że dystrybutorzy otrzymali informację o usterkach i sukcesywnie będą kontaktować się telefonicznie, mailowo lub listownie z nabywcami oraz zapraszać ich do najbliższego serwisu ASO Kawasaki w celu usunięcia stwierdzonych usterek.

Fot. Kawasaki.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Minister Anna Moskwa o polityce klimatycznej i o energetyce

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Więcej informacji na stronie głównej Motofakty
Dodaj ogłoszenie