Karetka przyjedzie szybciej? Zmiany w centralach numeru 112 (WIDEO)

redakcja.regiomoto
Załogi karetek jadąc na miejsce bazują na informacjach od dyspozytor
Załogi karetek jadąc na miejsce bazują na informacjach od dyspozytor
Operatorzy w Centrach Powiadamiania Ratunkowego, którzy rozmawiają z osobami, dzwoniącymi pod numer 112, będę inaczej szkoleni, a oprogramowanie, z którego korzystają będzie lepsze. Ma to usprawnić ich pracę. Najbardziej pomógłby jednak rozsądek dzwoniących.
Załogi karetek jadąc na miejsce bazują na informacjach od dyspozytor
Załogi karetek jadąc na miejsce bazują na informacjach od dyspozytor

Zdecydowana większość osób, które wybierają numer 112, nie potrzebuje bowiem pomocy ratowników, czy policji. Wielu robi sobie żarty albo dzwoni w błahych sprawach, np. zgubionego dowodo rejestracyjnego. Dlatego osoby odpowiedzialne za system powiadamiania ratunkowego pracują nad jego usprawnieniem, ale też apelują o rozsądek.

Więcej w materiale TVP:

Źródło: TVP/x-news

O pracy ratowników zrobiło się głośno po karambolu na drodze ekspresowej S8, do którego doszło na początku maja. W kontaktach między dyspozytorami pogotowia a załogami karetek panował chaos.

Zobacz też: Korek we mgle: co zrobić, by zmniejszyć ryzyko karambolu i śmierci? (WIDEO)

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Policja radzi jak zaplanować podróż

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty