Karawaning. Spada liczba pierwszych rejestracji nowych aut i przyczep kempingowych

Paweł Piątek
Z raportu rejestracji nowych i używanych kamperów oraz przyczep kempingowych w pierwszym kwartale 2023 roku przygotowanego przez Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego oraz Polską Grupę Caravaningową, a powstałego na podstawie danych z Centralnej Ewidencji Pojazdów wynika, maleje liczba pierwszych rejestracji nowych samochodów kempingowych w Polsce. Maleje także liczba pierwszych rejestracji nowych przyczep kempingowych.
Z raportu rejestracji nowych i używanych kamperów oraz przyczep kempingowych w pierwszym kwartale 2023 roku przygotowanego przez Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego oraz Polską Grupę Caravaningową, a powstałego na podstawie danych z Centralnej Ewidencji Pojazdów wynika, maleje liczba pierwszych rejestracji nowych samochodów kempingowych w Polsce. Maleje także liczba pierwszych rejestracji nowych przyczep kempingowych. Pixabay
Z raportu rejestracji nowych i używanych kamperów oraz przyczep kempingowych w pierwszym kwartale 2023 roku przygotowanego przez Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego oraz Polską Grupę Caravaningową, a powstałego na podstawie danych z Centralnej Ewidencji Pojazdów wynika, maleje liczba pierwszych rejestracji nowych samochodów kempingowych w Polsce. Maleje także liczba pierwszych rejestracji nowych przyczep kempingowych.

W pierwszym kwartale 2023 roku odnotowaliśmy spadek ilości pierwszych rejestracji nowych samochodów kempingowych w Polsce o 33,8% (-147 szt.) r/r. Największe spadki odnotowały marki Chausson (-70,8%), Roller Team (- 51,9%) i Volkswagen (- 50,4%).
Największe wzrosty odnotowały Capron (200%), Carthago (175%) oraz Dethleffs (166,7%).

W kategorii nowych przyczep kempingowych zarejestrowano w pierwszych trzech miesiącach 2023 roku o 21,6% mniej sztuk niż w analogicznym okresie roku 2022 (-54 szt.) r/r. Największe spadki odnotowały marki Dethleffs (-48,9%), Sterckeman (-42,9%) i Hobby (-36,4%). Zyskał jedynie Knaus (27,8%).

W kategorii pierwszych rejestracji sprowadzonych używanych samochodów kempingowych w Polsce zarejestrowano w pierwszym kwartale o 1,5% mniej pojazdów (-6 szt.) r/r.

Najwięsze spadki odnotowały marki Citroen (-40%) oraz Hymer (-8,3%). Najwięsze wzrosty odnotowały Hymer (166,7%), Trigano (60%) oraz Ford (37,5%).

Na rynku sprowadzanych z zagranicy przyczep kempingowych w okresie od stycznia do marca 2023 r. zarejestrowano 12,2% więcej egzemplarzy (+ 188 szt.) r/r.

Spadki odnotowały marki Dethleffs (-9%), Buerstner (-6,7%) i Hobby (-1,6%).

Największe wzrosty natomiast Bailey (110,4%), Lunar (92,6%) oraz Swift (70,2%). Należy jednak pamiętać, że cała ta trójka producentów (Bailey, Lunar oraz Swift), oferują głównie przyczepy przystosowane do ruchu lewostronnego (co wymusza wejście z lewej strony pojazdu) i są one zazwyczaj dużo tańsze w zakupie niż przyczepy "europejskie".

Pod kątem krajów pochodzenia w przypadku sprowadzanych samochodów kempingowych prym wiodą bez zmian Niemcy (146 szt.) oraz Francja (101 szt.). Na trzecim i czwartym miejscu znalazły się Belgia (22 szt.) oraz Holandia (21 szt.).

W krajach pochodzenia sprowadzonych używanych przyczep kempingowych na pierwszym miejscu uplasowała się Dania (363 szt.), na drugim Wielka Brytania (347 szt.) i trzecim Holandia (317 szt.).

Jakub Faryś, prezes Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego: „Po wielu kwartałach wyraźnych wzrostów, rejestracje nowych pojazdów kempingowych i przyczep wyraźnie wyhamowały. Większy spadek, który odnotowaliśmy w rejestracjach nowych samochodów kempingowych jest efektem problemów z dostępnością podwozi oraz odczuwalnymi wciąż skutkami epidemii COVID, kryzysu półprzewodników i zerwaniem łańcuchów dostaw.
Rejestracje używanych samochodów kempingowych utrzymują się na poziomie tych z zeszłego roku, podczas gdy liczba rejestracji używanych przyczep kempingowych nieznacznie wzrosła. Odzwierciedla to ogólny trend na krajowym rynku motoryzacyjnym, gdzie wciąż z uwagi na poziom zamożności nabywców, używane pojazdy – w tym kempingowe - cieszą się większym zainteresowaniem.
Obserwując sytuację w sektorze produkcji, pozostaje mieć nadzieję, że ostatnie wzrosty cen samochodów, wzrost cen surowców używanych do produkcji pojazdów i zabudów oraz wysoka inflacja nie wpłyną znacząco na rynek przyczep i samochodów kempingowych w nadchodzących miesiącach i będzie on sukcesywnie wzrastać.”

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty