Trzykrotny Rajdowy Mistrz Europy spędził ostatnie miesiące na przygotowaniach do nadchodzącego sezonu. Razem z zespołem Lotos Rally Team pracował nad programem startów, który pozwoli na wykorzystanie doświadczeń zebranych w ubiegłym roku na trasach mistrzostw świata. Ustronianin żegna Forda Fiestę i przesiada się do Volkswagena Polo, także samochodu klasy R5, którym będzie rywalizował w kategorii WRC 2. Dotychczasowe przesiadki do nowych rajdówek tylko potwierdzały, że popularny Kajto bardzo szybko potrafi wykorzystać walory nowego samochodu, ponieważ wygrał aż 5 rajdów, startując w nowych samochodach! - Jestem wdzięczny zespołowi M-Sport Poland za ostatnie pięć wspaniałych lat i wspólne, wielkie sukcesy. Z całym zespołem Lotos Rally Team postaramy się nie zawieść naszych fanów startując nowym samochodem – zadeklarował Kajetanowicz.W tegorocznym sezonie polska załoga używać będzie Volkswagena Polo GTI, modelu, który zadebiutował podczas październikowego Rajdu Katalonii.
Rajdowe Mistrzostwa Świata to cykl oglądany przez blisko 850 milionów widzów na całym świecie, a liczba ta stale rośnie. W tegorocznym kalendarzu znalazło się 14 rund organizowanych na czterech kontynentach, z których dwie (Monte Carlo i Szwecja) zostały już rozegrane. Z pozostałych Kajetanowicz wybierze siedem, w których rywalizować będzie o punkty w WRC 2. Zgodnie z regulaminem, do końcowej klasyfikacji tej kategorii zalicz się sześć najlepszych wyników.
Obsługą Volkswagena Polo GTI R5 zajmie się zespół Raimunda Baumschlagera.
"W porównaniu do sezonu 2018, kiedy plany startów w czterech rundach WRC 2 ogłosiliśmy dopiero późną wiosną, w tym roku udało się wszystko sfinalizować dużo wcześniej, co pozwala spokojnie przygotować się do mistrzostw. To jest komfort, że wiemy na tyle wcześniej, że możemy się dobrze przygotować i jedziemy siedem rund. Fantastyczna sprawa i niewątpliwie spełnienie moich marzeń” – powiedział Kajetanowicz.
Zobacz także: To musisz wiedzieć o akumulatorze