Kabriolet. O czym pamiętać po sezonie?

(ip)
Fot. materiały prasowe
Fot. materiały prasowe
Na naszej szerokości geograficznej - pomimo tego, że zimy stają się z roku na rok coraz mniej dokuczliwe - niska temperatura i opady śniegu wymagają odpowiedniego przygotowania samochodu. Przegląd, zimowe opony i ewentualna wymiana płynów eksploatacyjnych to jedno - dodatkowe prace czekają na właścicieli kabrioletów.

Posiadanie samochodów z nadwoziem typu kabriolet oznacza nie tylko pozytywy płynące z niewątpliwej przyjemności jazdy takim autem. To również obowiązki. Dach w takim samochodzie to bardzo często skomplikowana "machina" składająca się z niezliczonej ilości przekładni, siłowników, elektroniki i oczywiście poszycia. O każdy z tych elementów trzeba odpowiednio dbać - w przeciwnym razie właściciela czekają niemałe wydatki.

- W kabrioletach z dachem miękkim określanym mianem "soft top" należy pamiętać nie tylko o regularnym czyszczeniu, ale również o impregnacji. Brud ma to do siebie, że dostaje się w każdy zakamarek chropowatej powierzchni, dlatego cały proces mycia lepiej przeprowadzić ręcznie. Odpowiednie środki zakonserwują materiał, a dzięki temu całość nie będzie wchłaniać wilgoci - wyjaśnia Kamil Kleczewski, Dyrektor Handlowy i Marketingu firmy Webasto Petemar.

Jeżeli tylna szyba dachu została wykonana z przeźroczystego tworzywa sztucznego warto do konserwacji regularnie używać odpowiednich środków. Z czasem jednak - na skutek działania temperatury i promieni UV - będzie konieczna jej renowacja. Podczas konserwacji nie można zapomnieć również o uszczelkach - do impregnacji służy między innymi specjalny silikonowy preparat. Warto również sprawdzić stan techniczny mechanizmu oraz - w razie potrzeby - uzupełnić płyn hydrauliczny w układzie, a także nasmarować wszystkie ruchome części.

- Podczas dbania o dach naszego kabrioletu warto trzymać się kilku zasad, którymi dzielą się i z powodzeniem stosują doświadczeni posiadacze takich samochodów. Przede wszystkim należy unikać mycia dachu pod wysokim ciśnieniem i na myjni automatycznej, a samo mycie miękkiego dachu lepiej wykonywać od przodu do tyłu auta. W zimie należy natomiast bezwzględnie pamiętać o usuwaniu śniegu przed wjechaniem do garażu - dodaje Kamil Kleczewski z Webasto Petemar.

Zobacz także: Citroën C3 w naszym teście

Video: materiał informacyjny marki Citroën

Polecamy. Co oferuje Kia Picanto?

Zima to specyficzny i czasami bardzo trudny okres dla kabrioletu. Samochód ten najlepiej będzie się czuł w ciepłym garażu, tam też uniknie negatywnego wpływu niskiej temperatury i opadów atmosferycznych. Warto pamiętać o tym, że przynajmniej raz w miesiącu należy otworzyć dach, co pozwoli sprawdzić działanie i rozrusza cały mechanizm - trzeba przy tym unikać niskich temperatur, więc całą procedurę najlepiej przeprowadzać w ciepłym garażu. Samochód stojący "pod chmurką" najlepiej przykryć specjalnym wodoodpornym i paroprzepuszczalnym pokrowcem - wcześniej należy dach dokładnie osuszyć.

 

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty