Junak służbowy dla milicji

krzyn
W roku 1961 motocykle Junak otrzymała ówczesna milicja. Nie były to zwykłe pojazdy. Na potrzeby "służby" specjalnie je wyposażono.

W roku 1961 wprowadzono motocykle Junak, przystosowane dla potrzeb ówczesnej milicji. Motocykl wyposażony był w wiatrochron, osłony nóg, dwa potężne sygnały dźwiękowe oraz radiotelefon, umieszczony za skróconą kanapą.

Junak służbowy dla milicji

W motocyklu zmieniono napięcie znamionowe instalacji elektrycznej z 6V na 12V. Dodatkowa rura zabezpieczała nogi kierowcy oraz osłony w razie wywrotki. Nad reflektorem mieściło się migające niebieskie światło, umożliwiające dostrzeżenie pojazdu milicyjnego.

Model M10 MO miał zastąpić dotychczas powszechne w milicji M72 z koszem. Główną przewagą tego pojazdu miały być lepsze przyspieszenia i możliwość manewrowania na coraz bardziej zatłoczonych ulicach miast.

Milicyjny Junak dysponował silnikiem o pojemności 350 cm sześciennych o mocy 19 KM. Motocykl ważył 170 kg i mógł rozpędzić się do 125 km/h. Zużycie paliwa w milicyjnym Junaku, który ze względu na dodatkowe osłony miał także większe opory aerodynamiczne, wynosiło 3,5 litra na każde sto kilometrów.

Junak występował w dwóch wersjach kolorystycznych: czarno-białej oraz czarnej.

 

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Polski przemysł motoryzacyjny, szanse i zagrożenia - debata

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty