Jubileuszowe auto różni się od standardowej RX-8 dodatkowymi spojlerami, 18-calowymi felgami i specjalnie dla niej przygotowanym lakierem w kolorze szarym i białym. Wnętrze wykończono skórą i alcantarą (sztuczny materiał odporny na ścieranie, przypominający nieco zamsz).
Wyposażenie samochodu obejmuje m.in. reflektory ksenonowe, aluminiowe nakładki na pedały, podgrzewane fotele przednie i wysokiej klasy zestaw car audio.
Mazdę RX-8 napędza silnik rotacyjny* osiągający moc 231 KM, współpracujący z 6-biegową, ręczną skrzynią biegów. Samochód rozpędza się do setki w 6,4 sekundy, a jego prędkość maksymalna wynosi 235 km/h.
*Rotacyjny silnik spalinowy opracował w 1936 r. Feliks Wankel. W tej jednostce napędowej tłok, zwany rotorem, obraca się wewnątrz komory spalania odgrywającej rolę cylindra. Nie ma zaworów, ponieważ obracający się rotor sam w odpowiednim momencie otwiera wejście do kanałów ssącego i wydechowego. Silnik pracuje w cyklu czterofazowym: ssanie - sprężanie - praca - wydech. Nie ma układu rozrządu, ani skrzyni korbowej.
Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?