Jubileuszowa RX-8

(mp)
Fot. Mazda
Fot. Mazda
Z okazji 40. rocznicy wprowadzenia silnika rotacyjnego Mazda przygotowała limitowaną wersję modelu RX-8 z tego rodzaju jednostką napędową.

Jubileuszowe auto różni się od standardowej RX-8 dodatkowymi spojlerami, 18-calowymi felgami i specjalnie dla niej przygotowanym lakierem w kolorze szarym i białym. Wnętrze wykończono skórą i alcantarą (sztuczny materiał odporny na ścieranie, przypominający nieco zamsz).

Fot. Mazda
Fot. Mazda

Wyposażenie samochodu obejmuje m.in. reflektory ksenonowe, aluminiowe nakładki na pedały, podgrzewane fotele przednie i wysokiej klasy zestaw car audio.

Mazdę RX-8 napędza silnik rotacyjny* osiągający moc 231 KM, współpracujący z 6-biegową, ręczną skrzynią biegów. Samochód rozpędza się do setki w 6,4 sekundy, a jego prędkość maksymalna wynosi 235 km/h.

*Rotacyjny silnik spalinowy opracował w 1936 r. Feliks Wankel. W tej jednostce napędowej tłok, zwany rotorem, obraca się wewnątrz komory spalania odgrywającej rolę cylindra. Nie ma zaworów, ponieważ obracający się rotor sam w odpowiednim momencie otwiera wejście do kanałów ssącego i wydechowego. Silnik pracuje w cyklu czterofazowym: ssanie - sprężanie - praca - wydech. Nie ma układu rozrządu, ani skrzyni korbowej.

od 7 lat
Wideo

Od dzisiaj kierowcy Ubera i Bolta muszą mieć polskie prawo jazdy.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty