Jeździliśmy nowym Golfem. Zmienił się na lepsze?

Tomasz Szmandra / TVN Turbo/x-news
Volkswagen Golf Niemiecka firma zaprezentowała odświeżoną wersję jednego z najpopularniejszych samochodów na świecie. Zmiany w Golfie siódmej generacji są raczej kosmetyczne, ale kompaktowy Volkswagen posiada teraz więcej nowoczesnych systemów oraz nowy silnik 1.5 TSI.Fot. Tomasz Szmandra
Volkswagen Golf Niemiecka firma zaprezentowała odświeżoną wersję jednego z najpopularniejszych samochodów na świecie. Zmiany w Golfie siódmej generacji są raczej kosmetyczne, ale kompaktowy Volkswagen posiada teraz więcej nowoczesnych systemów oraz nowy silnik 1.5 TSI.Fot. Tomasz Szmandra
Udostępnij:
Niemiecka firma zaprezentowała odświeżoną wersję jednego z najpopularniejszych samochodów na świecie. Zmiany w Golfie siódmej generacji są raczej kosmetyczne, ale kompaktowy Volkswagen posiada teraz więcej nowoczesnych systemów oraz nowy silnik 1.5 TSI.
Volkswagen Golf Niemiecka firma zaprezentowała odświeżoną wersję jednego z najpopularniejszych samochodów na świecie. Zmiany w Golfie siódmej generacji
Volkswagen Golf

Niemiecka firma zaprezentowała odświeżoną wersję jednego z najpopularniejszych samochodów na świecie. Zmiany w Golfie siódmej generacji są raczej kosmetyczne, ale kompaktowy Volkswagen posiada teraz więcej nowoczesnych systemów oraz nowy silnik 1.5 TSI.

Fot. Tomasz Szmandra

Golf siódmej generacji zadebiutował w 2012 roku i powstał na płycie podłogowej MQB, wykorzystanej przy produkcji m.in. Audi A3, Skody Octavii i Seata Leona. VIII generacja Golfa zapowiadana jest na 2019 rok, więc teraz przyszedł czas na kurację odmładzająca aktualnego modelu. Jak można się było spodziewać –  nie oznacza ona rewolucji. Konstruktorzy porównali ten samochód do popularnego od lat, klasycznego utworu muzycznego – koncepcja się nie zmienia, a jego kolejne wersje to tylko różne wykonania tej samej muzyki. Patrząc na zmodernizowaną, siódmą odsłonę niemieckiego klasyka, nasuwa się inne muzyczne porównanie –  stylistycznie jest to płyta z największymi przebojami znanego zespołu. Przód nadal przypomina szóstą generację, charakterystyczny trzeci słupek jest bliski wersji znanej z czwartej generacji, a wnętrze nawiązuje nieco do popularnej w Polsce „trójki”. Proste? A jednak od lat udaje się tylko firmie z Wolfsburga. Bo Golf to ciągle najchętniej kupowany samochód w Europie! Od 1974 roku niemiecki koncern sprzedał na całym świecie ponad  32 mln egzemplarzy modelu, który ma tez na swoim koncie prestiżowy tytuł Samochodu Roku 2013.

Trzeba przyznać, że pomimo niewielkiego zakresu modyfikacji samochód wygląda ciekawiej.  Auto ma zmienione zderzaki, wyposażono je w nowe reflektory ze zintegrowanymi światłami typu LED do jazdy dziennej, poszerzone lampy przeciwmgielne oraz większy wlot powietrza do silnika. W tym miejscu trzeba dodać, że Volkswagen postawił na technologię LED, rezygnując ze świateł biksenonowych, za to w podstawowej wersji dostępne będą reflektory halogenowe. Z kolei tylne lampy mają teraz inną grafikę, a układ wydechowy został zintegrowany ze zderzakiem

Volkswagen Golf Niemiecka firma zaprezentowała odświeżoną wersję jednego z najpopularniejszych samochodów na świecie. Zmiany w Golfie siódmej generacji
Volkswagen Golf

Niemiecka firma zaprezentowała odświeżoną wersję jednego z najpopularniejszych samochodów na świecie. Zmiany w Golfie siódmej generacji są raczej kosmetyczne, ale kompaktowy Volkswagen posiada teraz więcej nowoczesnych systemów oraz nowy silnik 1.5 TSI.

Fot. Tomasz Szmandra

Więcej zmian wprowadzono w kabinie. Na środkowej konsoli w podstawowej odmianie zamontowano 6,5-calowy wyświetlacz, natomiast w topowej znalazł się ekran Discovery Pro o przekątnej aż 9,5 cala. Jednocześnie nie ma na nim żadnych pokręteł, lecz jedynie przyciski plus/minus do regulacji dźwięku oraz klawisze na kierownicy. Można również podłączyć smartfon za pomocą interfejsów Android Auto, Apple CarPlay oraz Mirror Link, dzięki czemu nie ma kłopotu z uruchamianiem na dużym ekranie aplikacji, które są do tego przystosowane. Niestety, kolejna nowość – system obsługi gestami ręki działa tylko podczas obsługi radia i do tego nie zawsze poprawnie. Wygodniej więc obsługiwać te funkcje w tradycyjny sposób. Za dopłatą dostępny będzie także Virtual Cockpit z wyświetlaczem o rozmiarze 12,3 cala, znany już z Passata czy Tiguana.

W palecie silników podstawową jednostką będzie benzynowy silnik 1,0 l o mocy 85 KM. 3-cylindrowa jednostka, znana już chociażby ze Skody Octavii, całkiem nieźle radzi sobie z ważącym ponad tonę autem, utrzymując średnie zużycie paliwa na poziomie 5,5-6 l na 100 km (wg danych producenta 4,8 l). Oczywiście w tym przypadku o bardziej dynamicznej, sportowej jeździe nie może być tu mowy, za to już niedługo zadebiutuje mocniejszy, całkowicie nowy, benzynowy silnik o pojemności 1,5 l,  mocy 150 KM i momencie obrotowym 250 Nm dostępnym w zakresie od 1500 do  3500 obr./min. Golf z tym silnikiem, który zużywa średnio 4,9 l/100 km, pojawi się w Polsce pod koniec marca i dopiero wtedy poznamy jego cenę. Latem do sprzedaży trafi słabsza, 130-konna wersja silnika 1.5 (spalanie 4,6 l/100 km), a obie jednostki wyposażono w system dezaktywacji dwóch cylindrów, co pozwala obniżyć zużycie paliwa. Jeśli więc silnik pracuje pod małym obciążeniem, wyłącza dwa środkowe cylindry. Przy czym zmiana ta jest właściwie niezauważalna dla kierowcy. Nowe jednostki systematycznie będą zastępować stosowane dotąd silniki 1.4 o tej samej mocy.

 

[page_break]

Volkswagen Golf Niemiecka firma zaprezentowała odświeżoną wersję jednego z najpopularniejszych samochodów na świecie. Zmiany w Golfie siódmej generacji
Volkswagen Golf

Niemiecka firma zaprezentowała odświeżoną wersję jednego z najpopularniejszych samochodów na świecie. Zmiany w Golfie siódmej generacji są raczej kosmetyczne, ale kompaktowy Volkswagen posiada teraz więcej nowoczesnych systemów oraz nowy silnik 1.5 TSI.

Fot. Tomasz Szmandra

W przypadku benzynowych wersji, w zależności od rodzaju silnika, nadal będą oferowane 5- (tylko z nowym 3-cylindrowym 1.0) lub 6-stopniowe manualne skrzynie biegów, a opcjonalnie  7-stopniowe dwusprzęgłowe przekładnie. W przypadku diesli,  5-biegowa skrzynia manualna to standard z silnikami 1.6 TDI o mocy 90 lub 115 KM. Z kolei z jednostką 2.0 TDI może współpracować 6-stopniowy automat, a opcjonalnie będzie dostępna 7-biegowa skrzynia DSG.

Na liście wyposażenia Golfa znalazło się szereg systemów zwiększających bezpieczeństwo jazdy. Są to m.in. adaptacyjny tempomat wraz z funkcjami włączającymi awaryjne hamowanie w niebezpiecznych sytuacjach, ale także system rozpoznawania znaków drogowych, utrzymywania pasa ruchu, czy też wykrywania aut znajdujących się w martwym polu bocznych lusterek. Kompaktowy Volkswagen jest też pierwszym samochodem w segmencie, który wyposażono w system wspomagania jazdy w korku. Samochód potrafi sam przyspieszać i hamować, a także utrzymywać pas ruchu i odpowiednią odległość od poprzedzającego pojazdu do prędkości 60 km/h. Z pewnością do prawdziwie autonomicznej jazdy co nieco mu jeszcze brakuje, ale jest to już duży krok w tym kierunku.

Volkswagen Golf Niemiecka firma zaprezentowała odświeżoną wersję jednego z najpopularniejszych samochodów na świecie. Zmiany w Golfie siódmej generacji
Volkswagen Golf

Niemiecka firma zaprezentowała odświeżoną wersję jednego z najpopularniejszych samochodów na świecie. Zmiany w Golfie siódmej generacji są raczej kosmetyczne, ale kompaktowy Volkswagen posiada teraz więcej nowoczesnych systemów oraz nowy silnik 1.5 TSI.

Fot. Tomasz Szmandra

A jakie wrażenie robi zmodernizowany Golf podczas jazdy?  Wygodne fotele kierowcy i pasażerów w obu rzędach siedzeń zapewniają przyjemną podróż, podobnie jak zawieszenie, już tradycyjnie w tym modelu, będące udanym kompromisem pomiędzy komfortem, a znakomitym trzymaniem się drogi. Kierowcy pomaga także precyzyjny układ kierowniczy i dość intuicyjna obsługa urządzeń pokładowych. Nowy silnik 1.5 TSI okazuje się dynamiczny i cichy w całym zakresie prędkości obrotowych. Autem w tej wersji jeździ się płynnie i sprawnie wyprzedza, a konstruktorom udało praktycznie wyeliminować zjawisko tzw. turbodziury. Manualna skrzynia biegów o sześciu przełożeniach działa precyzyjnie i jest dobrze dopasowana do charakterystyki jednostki napędowej.

Na plus Golfa przemawia więc wygodna i przestronna kabina, nowoczesne systemy wspomagające oraz dobrze dobrane silniki. Słabe punkty to  szwankujący system obsługi gestami i dość wysoka cena.

Auto można już zamawiać u polskich dilerów Volkswagena. Ceny zaczynają się od 66 990 zł za wersję z trzydrzwiowym nadwoziem i silnikiem 1.0 TSI/85 KM. Z kolei za najtańszego diesla 1.6 TDI/90 KM trzeba zapłacić 78 190 zł. Wersje z pięciodrzwiowym nadwoziem są droższe o 1740 zł.

Wybrane dane techniczne VW Golfa VII i konkurentów:

Marka/model

VW Golf VII
Trendline


Ford Focus Trend

Opel Astra V

Cena (zł)

68 730

65 090

59 900

Typ nadwozia/liczba drzwi

hatchback/5

hatchback/5

hatchback/5

Liczba miejsc

5

5

5

Wymiary i masy

Długość/szerokość/wysokość (mm)

4255/1799/1492

4358/1823/1484

4419/1814/1510

Rozstaw kół: przód/tył (mm)

1549/1521

1559/1549

1544/1558

Rozstaw osi (mm)

2620

2648

2685

Masa własna (kg)

1131

1201

1373

Pojemność bagażnika (l)

380/1270

363/1148

370/1235

Pojemność zbiornika paliwa (l)

50

55

60

Układ napędowy

Rodzaj paliwa

benzyna

benzyna

benzyna

Pojemność (cm3)

999

1596

1399

Liczba cylindrów

3

4

4

Napędzana oś

przód

przód

przód

Skrzynia biegów:
typ/liczba przełożeń

manualna/5

manualna/5

manualna/5

Osiągi

Moc (KM) przy obr./min.

85/5000

85/6000

100/6000

Moment obrotowy (Nm)
przy obr./min.

175/2000-3000

141/2500

130/4300

Przyspieszenie 0–100 km/h (s)

11,9

14,9

13,4

Prędkość maksymalna (km/h)

179

170

185

Średnie spalanie (l/100 km)

4,8

5,9

5,5

Emisja CO2 (g/km)

108

136

128

 

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

miejsce #1

Metabo

Metabo Power Maxx BS Quick (600156500)

615,00 zł284,99 zł-54%
miejsce #3

Makita

Makita DF033DZ

281,52 zł188,78 zł-33%
miejsce #4

Black&Decker

Black&Decker Wiertarko-wkrętarka akumulatorowa (BDCHD18-QW)

373,34 zł309,00 zł-17%
miejsce #5

Stanley

Stanley FMC625D2

463,00 zł
miejsce #6

Einhell

Einhell 4513914

209,00 zł
Materiały promocyjne partnera

Premier zapowiada wzmożone kontrole

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Więcej informacji na stronie głównej Motofakty
Dodaj ogłoszenie