W październiku pojawiło się w salonach Audi A6 po delikatnej kuracji odmładzającej. Zmienił się trochę wlot powietrza do silnika, światła przeciwmgielne, inne są też zderzaki. Nowością są ułożone poziomo diodowe reflektorki do jazdy dziennej. Nowy kształt mają również dwuczęściowe diodowe światła tylne, które teraz są bardziej płaskie.
Zmodernizowane Audi jest dłuższe o 1,1 cm i liczy 492,7 cm. W grupie sedanów segmentu D Premium jest dłuższe od Saaba 9-
5 o 9,1 cm, a od BMW 5 o 8,6 cm. Bagażnik A6 ma 546 l pojemności i jest większy od tego w BMW i Saabie odpowiednio o 20 i 46 l.
Niewielkim zmianom poddano wnętrze auta. Wprawne oko zauważy inną grafikę zegarów czy chromowane detale, a całość uzupełniają dekoracyjne elementy z aluminium lub drewna. Lepsze wygłuszenie kabiny oraz nowe materiały wykończeniowe spowodowały, że we wnętrzu jest znacznie
ciszej.
Warto wspomnieć o nowej generacji tzw. systemu obsługi MMI, który w Audi A6 należy do wyposażenia seryjnego, podobnie jak nawigacja satelitarna. Do systemu można podłączyć dowolne urządzenie zewnętrzne audio i video. Wbudowany tuner TV (dostępny jako opcja) umożliwia oglądanie cyfrowej telewizji naziemnej na monitorze o wysokiej rozdzielczości. Jest też DVD oraz twardy dysk o pojemności 40 GB.
Istotne zmiany w Audi A6 kryją się dopiero pod jego maską. Drożejące paliwa i coraz bardziej wyśrubowane normy ekologiczne w Unii Europejskiej okazały się dostatecznym bodźcem, aby powalczyć o niższe zużycie paliwa, które spadło w silnikach niemieckiej firmy średnio o 15 proc., a wraz z nim emisja CO2 o kolejne 10 g/km.
Nabywca ma do wybory jeden z sześciu silników benzynowych i czterech diesli. Aż w ośmiu z nich dokonano poważnych zmian konstrukcyjnych. Przykładowo, popularny u nas silnik 2.0 TDI - w którym układ common rail zastąpił przestarzałe pompowtryskiwacze - emituje teraz poniżej 140 g CO2 /km. Jednostka ta występuje w dwóch wersjach: 170 i 136-konnej. Pierwsza spala średnio 5,7, a druga 5,3 l/100km.
W 2007 roku sprzedano na świecie 234 tys. sztuk modelu A6, natomiast w Polsce w tym samym okresie znalazł on 955 nabywców, co dało mu pierwsze miejsce w segmencie E (samochody klasy wyższej). Większość sedanów i kombi (zwanego przez producenta Avant) zjeżdża z taśmy montażowej z silnikami 6- i 8-cylindrowymi ze stałym napędem na wszystkie koła (quattro) i bogatym wyposażeniem dodatkowym. U nas najczęściej wybierane są modele z dieslem i napędem na przednie koła, ale również w bogatszych wersjach wyposażenia.
Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?