Jeszcze więcej techniki

Janusz Steinbarth
Audi A6 doczekało się kosmetycznych zmian nadwozia. Nowością są silniki, które zużywają mniej paliwa. Ceny samochodu zaczynają się od ok. 122 tys. zł.

 

W październiku pojawi się w salonach Audi A6 po delikatnej kuracji odmładzającej. Zmienił się trochę wlot powietrza do silnika, światła przeciwmgielne, inne są też zderzaki. Nowością  są ułożone poziomo diodowe reflektorki do jazdy dziennej. Nowy kształt mają również dwuczęściowe diodowe światła tylne, które teraz są bardziej płaskie.

Fot. Audi
Fot. Audi

 

 

Zmodernizowane Audi jest dłuższe o 1,1 cm i liczy 492,7 cm. W grupie sedanów segmentu D Premium jest dłuższe od Saaba 9-5 o 9,1 cm, a od BMW 5 o 8,6 cm. Bagażnik A6 ma 546 l pojemności i jest większy od tego w BMW i Saabie odpowiednio o 20 i 46 l.

 

Niewielkim zmianom poddano wnętrze auta. Wprawne oko zauważy inną grafikę zegarów czy chromowane detale, a całość uzupełniają dekoracyjne elementy z aluminium lub drewna. Lepsze wygłuszenie kabiny oraz nowe materiały wykończeniowe spowodowały, że we wnętrzu jest znacznie ciszej.

 

Warto wspomnieć o nowej generacji tzw. systemu obsługi MMI, który w Audi A6 należy do wyposażenia seryjnego, podobnie jak nawigacja satelitarna. Do systemu można podłączyć

Fot. Audi
Fot. Audi

dowolne urządzenie zewnętrzne audio i video. Wbudowany tuner TV (dostępny jako opcja) umożliwia oglądanie cyfrowej telewizji naziemnej na monitorze o wysokiej rozdzielczości. Jest też DVD oraz twardy dysk o pojemności 40 GB.

 

Istotne zmiany w Audi A6 kryją się dopiero pod jego maską. Drożejące paliwa i coraz bardziej wyśrubowane normy ekologiczne w UE okazały się dostatecznym bodźcem, aby powalczyć o niższe zużycie paliwa, które spadło w silnikach niemieckiej firmy średnio o 15 proc., a wraz z nim emisja CO2 o kolejne 10 g/km. Nabywca ma do wybory jeden z sześciu silników benzynowych i czterech diesli.

Fot. Audi
Fot. Audi

 

Aż w ośmiu z nich dokonano poważnych zmian konstrukcyjnych. Przykładowo, popularny u nas silnik 2.0 TDI - w którym układ common rail zastąpił przestarzałe pompowtryskiwacze - emituje teraz poniżej 140 g CO2 /km. Jednostka ta występuje w dwóch wersjach: 170 i 136-konnej. Pierwsza spala średnio 5,7, a druga 5,3 l/100km.

 

W 2007 roku sprzedano na świecie 234 tys. sztuk modelu A6, natomiast w Polsce w tym samym okresie znalazł on 955 nabywców, co dało mu pierwsze miejsce w segmencie E. Większość sedanów i kombi (zwane przez producenta Avant) zjeżdża z taśmy montażowej z silnikami 6- i 8-cylindrowymi ze stałym napędem na wszystkie koła i bogatym wyposażeniem dodatkowym. U nas najczęściej wybierane są wersje z dieslem i napędem na przednie koła, ale również w bogatszych wersjach wyposażenia.

 

Do sprzedaży w Polsce auto trafi w połowie października. Aktualnie oferowana podstawowa wersja Audi A6 2.0 FSI kosztuje 122 320 zł i jest tańsza od BMW 520i o 18 680 zł., a od Saaba 9-5 o 9080 zł.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Rząd planuje finansową pomoc dla PKP Intercity

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na motofakty.pl Motofakty
Dodaj ogłoszenie