Jeśli kupujemy, to używane

(mp)

W roku 2005 tylko 8 proc. dorosłych Polaków kupiło samochód. Zdecydowana większość, bo aż 96 proc. wybrała przy tym auto używane - wynika z badania przeprowadzonego w lutym 2006 r. przez TNS OBOP.

 

Spośród ponad 1900 respondentów zakup samochodu w ciągu ubiegłego roku częściej deklarowali: mężczyźni, osoby w wieku 30-39 lat, a także oceniające swoją sytuację materialną jako średnią.

 

Najczęstszą formą zakupu aut używanych był w 2005 r. import prywatny, w ramach którego pojazd sprowadzał sam ankietowany lub kogoś z jego rodziny bądź znajomych. Taki sposób nabycia wymieniła ponad jedna trzecia respondentów.

 

- Przeprowadzone przez nas badania wskazują, że Polacy są bardzo przywiązani do tradycyjnych sposobów zakupu samochodów, takich jak import prywatny, giełda samochodowa czy też ogłoszenia w prasie. Dziwić może bardzo niska popularność Internetu - zaledwie 3 proc. wskazań - jako formy pośrednictwa, dzięki której respondent nabył auto. Bardzo małym zainteresowaniem cieszą się również dealerzy, oferujący używane samochody - komentuje Justyna Sawicka, z TNS OBOP.

 

Źródło: TNS OBOP

 

Sposób zakupu samochodu używanego w 2005 r.

 

Import prywatny

34 proc.

Bezpośrednio od osoby prywatnej

18 proc.

Giełda samochodowa

16 proc.

Z ogłoszenia w prasie

15 proc.

Komis

12 proc.

Z ogłoszenia w Internecie

3 proc.

U dilera

1 proc.

Inne

2 proc.

Źródło: TNS OBOP

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Polacy ocenili rząd Tuska. Zaskakujące wyniki

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty