Jesienne Infiniti

(pim)
Fot. Infiniti: Model FX50
Fot. Infiniti: Model FX50
Jesienią pojawi się na polskim rynku nowa marka – Infiniti. Stworzył ją dla Amerykanów Nissan i teraz chce podbić europejski rynek.

Jesienią pojawi się na polskim rynku nowa marka - Infiniti. Stworzył ją dla Amerykanów Nissan i teraz chce podbić europejski rynek.

 

Ukłonem w stronę Starego Kontynentu jest genewski debiut modelu FX50. W 20-letniej historii Infiniti to pierwsza światowa premiera auta, która miała miejsce poza USA. Na europejski rynek trafi w październiku. Wówczas też w 6 krajach, w tym i w Polsce, ma ruszyć sieć sprzedaży. W naszym kraju otwarty zostanie na razie jeden salon. Kosztem 10 mln zł stawia go w ramach Centrum Motoryzacyjnego Toruńska w Warszawie grupa PGD. Dopiero po podsumowaniu

Fot. Infiniti: Model FX50
Fot. Infiniti: Model FX50

pierwszego roku działalności tego salonu będą podejmowane decyzje co do ewentualnego otwarcia kolejnych punktów.

 

Zdaniem Adama Pietkiewicza, prezesa grupy PGD, indywidualny import aut zza oceanu nie będzie stanowił konkurencji. - Mimo, iż jest to ta sama marka co w USA, to do Polski trafią samochody specjalnie zaprojektowane dla bardzo wymagającego rynku europejskiego. Różnica będzie widoczna nie tylko w wykończeniu, bogatym wyposażeniu, ale również we właściwościach jezdnych.

 

Według szacunków po polskich drogach jeździ obecnie ok. 200 Infiniti z indywidualnego importu. Sprowadzone auta mogą natomiast poprawić finansowy efekt całego przedsięwzięcia, bo część z nich może trafić do stacji obsługi PGD. Podstawowym miejscem serwisowania aut będzie oczywiście warszawski punkt, ale Infiniti jest marką z grupy Nissana, więc przeglądy okresowe można będzie dokonywać także w serwisach Japan Motors w Krakowie, Chorzowie i Bielsku-Białej.

 

Na razie nie znamy szczegółów europejskiej specyfikacji nowego FX50. Samochód zbudowano na tej samej platformie, co modele G37 w wersjach limuzyna i coupe. Obie trafią także do sprzedaży w Europie. Gamę ma dopełniać EX37 - łączący cechy coupe i SUVa. Jednym z elementów marketingowej strategii firmy jest rezygnacja z jakichkolwiek rabatów gotówkowych przy zakupnie nowego auta. -  Rabaty obniżają wartość samochodu przy odsprzedaży, a my jesteśmy zobowiązani do ochrony wartości rezydualnej aut. Każdy model Infiniti ma być wart swojej ceny - deklaruje Adam Pietkiewicz.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Kraków: testy miniautobusu elektrycznego PEV6 marki King Long

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty