Jeep dla Ciebie: Selec-Terrain. Wyrafinowana kontrola trakcji

(ip)
Fot. Kacper Rogacin
Fot. Kacper Rogacin
SUV-y konstruowano z myślą o eksploatacji w różnorodnych warunkach. Nie każdy właściciel samochodu tego typu zna tajniki jazdy w terenie. I nie musi. Z pomocą przychodzą zaawansowane kontrole trakcji.
Fot. Jeep
Fot. Jeep

Dla modelu Grand Cherokee Jeep przygotował system Selec-Terrain. Jego sercem jest panel sterujący na konsoli środkowej. Obrotowym pokrętłem można wybrać jeden z pięciu programów.

Inżynierowie Jeepa przygotowali tryby do jazdy po śniegu, piasku, błocie, kamieniach oraz uniwersalny Auto, który zdaje egzamin w każdej sytuacji. W ostatnim z wymienionych na przednie koła trafia 45% sił napędowych. Pozostałe 55% jest wysyłane na tył.

Fot. Kacper Rogacin
Fot. Kacper Rogacin

Przed włączaniem trybu do jazdy po kamieniach należy uruchomić reduktor. System kontroli trakcji zacznie reagować szybciej i bardziej agresywnie, by tłumić buksowanie kół, które oderwały się od podłoża. W samochodach z pneumatycznym zawieszeniem Quadra Lift prześwit zostanie zwiększony o 10 cm, by zmniejszyć prawdopodobieństwo uszkodzenia elementów podwozia.  Programy do jazdy po piasku i błocie kontrolują buksowanie kół, a napęd jest rozdzielany po równo między osie.

Warto wiedzieć: Nie tylko Krasić. TOP 10 piłkarzy z najlepszym CV w Ekstraklasie

Podobnie działa funkcja przewidziana do pokonywania ośnieżonych dróg. Aby zmniejszyć prawdopodobieństwo zerwania przyczepności, kontrola trakcji interweniuje jeszcze wcześniej, a Jeep Grand Cherokee rusza z drugiego biegu.

 

od 7 lat
Wideo

Od dzisiaj kierowcy Ubera i Bolta muszą mieć polskie prawo jazdy.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty