Jeep Compass. Co się zmieniło? Nowy jest nie tylko wygląd!

Mariusz Michalak
Jeep Compass To pierwsza premiera Jeepa w Europie dla Grupy Stellantis, nowy model jest produkowany w zakładzie Melfi we Włoszech. W Europie Compass  stanowi ponad 40% sprzedaży całkowitej Jeepa. Obecnie jeden na cztery sprzedawane modele Compassa to wersja hybrydowa plug-in.Fot. Jeep
Jeep Compass To pierwsza premiera Jeepa w Europie dla Grupy Stellantis, nowy model jest produkowany w zakładzie Melfi we Włoszech. W Europie Compass stanowi ponad 40% sprzedaży całkowitej Jeepa. Obecnie jeden na cztery sprzedawane modele Compassa to wersja hybrydowa plug-in.Fot. Jeep
To pierwsza premiera Jeepa w Europie dla Grupy Stellantis, nowy model jest produkowany w zakładzie Melfi we Włoszech. W Europie Compass stanowi ponad 40% sprzedaży całkowitej Jeepa. Obecnie jeden na cztery sprzedawane modele Compassa to wersja hybrydowa plug-in.

Nowy Compass wyróżnia się odświeżonym nadwoziem. Zmiany dotyczą  przodu, charakteryzującego się teraz szerszym, bardziej muskularnym wyglądem. Odmieniony został grill i zdecydowano się na nowe reflektory full LED o cieńszym, smukłym profilu. Zmieniono również położenie świateł do jazdy dziennej

Jeep Compass To pierwsza premiera Jeepa w Europie dla Grupy Stellantis, nowy model jest produkowany w zakładzie Melfi we Włoszech. W Europie Compass
Jeep Compass

To pierwsza premiera Jeepa w Europie dla Grupy Stellantis, nowy model jest produkowany w zakładzie Melfi we Włoszech. W Europie Compass stanowi ponad 40% sprzedaży całkowitej Jeepa. Obecnie jeden na cztery sprzedawane modele Compassa to wersja hybrydowa plug-in.

Fot. Jeep

Wnętrze jest jeszcze bardziej funkcjonalne dzięki nowemu rozmieszczeniu konsoli centralnej i zwiększeniu przestrzeni schowków (zapewniającej prawie 4,4 l dodatkowej pojemności - trzykrotnie więcej w porównaniu do 2,8 l w poprzedniej wersji, teraz łącznie 7,2 l.).

Nowy Compass jest pierwszym samochodem Jeepa w Europie oferującym autonomiczną jazdę na poziomie 2 i jest wyposażony w standardzie w całej gamie w systemy ADAS najnowszej generacji.

Należą do nich: system rozpoznawania znaków drogowych (Traffic Sign Recognition) czytający i interpretujący znaki drogowe; inteligentny asystent prędkości (Intelligent Speed Assist) automatycznie dostosowujący prędkość do zalecanych limitów; system wykrywania senności kierowcy (Drowsy Driver Alert) ostrzegający kierowców, gdy ich uwaga słabnie lub gdy nadchodzi senność; oraz system automatycznego hamowania awaryjnego (Automatic Emergency Braking) z funkcją rozpoznawania pieszych i rowerzystów, które spowalnia pojazd aż do całkowitego zatrzymania, aby uniknąć (lub złagodzić) ewentualny wypadek.

Jeep Compass To pierwsza premiera Jeepa w Europie dla Grupy Stellantis, nowy model jest produkowany w zakładzie Melfi we Włoszech. W Europie Compass
Jeep Compass

To pierwsza premiera Jeepa w Europie dla Grupy Stellantis, nowy model jest produkowany w zakładzie Melfi we Włoszech. W Europie Compass stanowi ponad 40% sprzedaży całkowitej Jeepa. Obecnie jeden na cztery sprzedawane modele Compassa to wersja hybrydowa plug-in.

Fot. Jeep

Najważniejszą nową funkcją jest asystent jazdy na autostradzie (Highway Assist), łączący tempomat adaptacyjny i asystenta pasa ruchu, aby automatycznie dostosowywać prędkość i tor jazdy pojazdu. W ten sposób samochód automatycznie pozostaje na środku pasa, w rozsądnej odległości od pojazdu poprzedzającego (dostępny w drugiej połowie roku).

Nowy Jeep Compass oferuje nową gamę, dostępną teraz w pięciu poziomach wyposażenia (Sport, Longitude, Limited, S i Trailhawk), z pięcioma różnymi kombinacjami jednostek napędowych - benzyna, diesel i hybryda plug-in, trzema skrzyniami biegów (sześciostopniową manualną, automatyczną, dwusprzęgłową (DDCT) lub sześciostopniową automatyczną) - oraz napęd na przednie lub na cztery koła.

Wersja benzynowa jest wyposażona w 1,3-litrowy silnik GSE o mocy 130 KM lub 150 KM, połączony odpowiednio z manualną skrzynią biegów i skrzynią DDCT z podwójnym suchym sprzęgłem, oba z napędem na przednie koła. Uzupełnieniem oferty silników spalinowych jest 1,6-litrowy silnik wysokoprężny o mocy 130 KM współpracujący z sześciobiegową, manualną skrzynią biegów i napędem na przednie koła. Gama hybryd plug-in jest oferowana z dwoma poziomami mocy - 190 KM i 240 KM, w połączeniu z sześciostopniową, automatyczną skrzynią biegów i napędem na cztery koła eAWD.

Ceny w Polsce zaczynają się od 99 900 zł za model benzynowy z silnikiem 1.3 o mocy 130 KM w wersji Longitude.

Zobacz także: Jeep Compass w nowej odsłonie

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Parada Motocyklistów w Łodzi

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty