Jeep Cherokee

pim
Udostępnij:
Jest traktowany raczej jak luksusowa limuzyna, a nie samochód terenowy. Nowa wersja stylistyczna, renegade, ma mu przywrócić nieco traperskiego charakteru.

Jeep cherokee


Jeep Cherokee

"Przyśrubowane" do błotników nadkola, progi
i grafitowane felgi mają nadać samochodowi
traperskiego wyglądu.

Zewnętrzenie wyglądu poważnego obieżyświata dodaje zwłaszcza balkonik świetlny i bagażnik na dachu. Wysoko umieszczone halogeny często pojawiają się na samochodach przeznaczonych do jazdy w ciężkim terenie. Lepiej zdają egzamin podczas przejazdów przez krzewy czy wysoką trawę, trudniej je zabrudzić brodząc w błocie. W przypadku renegade można nimi np. podświetlić nocny mecz plażowej siatkówki czy grilla na polanie.
Bagażnik dachowy, w takiej wersji, jaką wykorzystano w renegade, także kojarzy się z koniecznością zabrania większej ilości sprzętu biwakowego czy przeprawami przez rzeki, kiedy bagaże muszą być wysoko, by nie zamoknąć.
Leśny pakiet stylizacyjny jest uzupełniony nakolami "przyśrubowanymi" do błotników, dwukolorowym zderzakiem i wydatnymi progami. Śrubowane nadkola są szersze niż w standardowej wersji, przez co samochód wygląda "mocniej". We wnękach kół są szesnastocalowe alufelgi, które także "twardo" wystylizowano grafitowymi akcentami.


Jeep Cherokee

Komfortowo wyposażone wnętrze ma ducha
samochodu terenowego, szczególnie dzięki fotelom
z tkaniny łączonej ze skórą i aluminiowym
wstawkom, które dają nieco wrażenia maszynowej
surowości. Przednie fotele są wyraźnie profilowane,
co zresztą podkreśla tapicerka, jakby chciały
przestrzec kierowcę, że nie będzie łatwo.

Rurowe boczne progi z czarnymi stopniami wyglądają bojowo. W rzeczywistości mają ułatwiać wejście do wysokiego samochodu w mieście. Wybierając się w trudny teren można je łatwo zdemontować, żeby nie zmniejszały możliwości pojazdu i nie były narażone na uszkodzenie.
Cherokee renegade jest dostępny w 4 kolorach: czarnym, kaktusowej zieleni, jasnym khaki i srebrnym. Dwa ostatnie są metalizowane.
Można wybierać między trzema silnikami: benzynowym V6 o pojemności 3,7 l i mocy 211 KM (maksymalny moment obrotowy - 312 Nm) i dwoma turbodieslami CRD z bezpośrednim wtryskiem. Mniejszy (2,5 l) ma moc 143 KM i maksymalny moment obrotowy 340 Nm. Większy ma pojemność 2,8 l, moc 150 KM i maksymalny moment obrotowy 360 Nm. Samochód napędzany silnikiem 2,8 CRD ma selec-trac, czyli stały napęd na wszystkie koła.
Najwolniejszy renegade potrzebuje na osiągnięcie 100 km/h 13,5 sekundy. Najszybszy robi to w mniej niż 11 sekund.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Minister Anna Moskwa o polityce klimatycznej i o energetyce

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Więcej informacji na stronie głównej Motofakty
Dodaj ogłoszenie