Jeep cherokee
![]() |
"Przyśrubowane" do błotników nadkola, progi i grafitowane felgi mają nadać samochodowi traperskiego wyglądu. |
Zewnętrzenie wyglądu poważnego obieżyświata dodaje zwłaszcza balkonik świetlny i bagażnik na dachu. Wysoko umieszczone halogeny często pojawiają się na samochodach przeznaczonych do jazdy w ciężkim terenie. Lepiej zdają egzamin podczas przejazdów przez krzewy czy wysoką trawę, trudniej je zabrudzić brodząc w błocie. W przypadku renegade można nimi np. podświetlić nocny mecz plażowej siatkówki czy grilla na polanie.
Bagażnik dachowy, w takiej wersji, jaką wykorzystano w renegade, także kojarzy się z koniecznością zabrania większej ilości sprzętu biwakowego czy przeprawami przez rzeki, kiedy bagaże muszą być wysoko, by nie zamoknąć.
Leśny pakiet stylizacyjny jest uzupełniony nakolami "przyśrubowanymi" do błotników, dwukolorowym zderzakiem i wydatnymi progami. Śrubowane nadkola są szersze niż w standardowej wersji, przez co samochód wygląda "mocniej". We wnękach kół są szesnastocalowe alufelgi, które także "twardo" wystylizowano grafitowymi akcentami.
![]() |
Komfortowo wyposażone wnętrze ma ducha samochodu terenowego, szczególnie dzięki fotelom z tkaniny łączonej ze skórą i aluminiowym wstawkom, które dają nieco wrażenia maszynowej surowości. Przednie fotele są wyraźnie profilowane, co zresztą podkreśla tapicerka, jakby chciały przestrzec kierowcę, że nie będzie łatwo. |
Rurowe boczne progi z czarnymi stopniami wyglądają bojowo. W rzeczywistości mają ułatwiać wejście do wysokiego samochodu w mieście. Wybierając się w trudny teren można je łatwo zdemontować, żeby nie zmniejszały możliwości pojazdu i nie były narażone na uszkodzenie.
Cherokee renegade jest dostępny w 4 kolorach: czarnym, kaktusowej zieleni, jasnym khaki i srebrnym. Dwa ostatnie są metalizowane.
Można wybierać między trzema silnikami: benzynowym V6 o pojemności 3,7 l i mocy 211 KM (maksymalny moment obrotowy - 312 Nm) i dwoma turbodieslami CRD z bezpośrednim wtryskiem. Mniejszy (2,5 l) ma moc 143 KM i maksymalny moment obrotowy 340 Nm. Większy ma pojemność 2,8 l, moc 150 KM i maksymalny moment obrotowy 360 Nm. Samochód napędzany silnikiem 2,8 CRD ma selec-trac, czyli stały napęd na wszystkie koła.
Najwolniejszy renegade potrzebuje na osiągnięcie 100 km/h 13,5 sekundy. Najszybszy robi to w mniej niż 11 sekund.
Rajd Pojazdów Zabytkowych
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?
Dzieje się w Polsce i na świecie – czytaj na i.pl
- TEST preferencji wyborczych. Rozwiąż go i zobacz, na jaką partię powinieneś głosować
- Nowy spot PiS: To brak szacunku dla Polaków i zdrada polskiej racji stanu
- Magazyn narkotyków wart miliony przejęty. Pseudokibice aresztowani - WIDEO
- Początek jesieni zaskakująco ciepły. Zobacz prognozę na najbliższe dni