Oleje Petronas Sprinta opracowano w oparciu o technologię UltraFlex™, która pozwala utrzymać parametry oleju na stabilnym poziomie. Dzięki temu silniki motocyklowe pracują ciszej i są lepiej chronione przed zużyciem wynikającym z obciążeń termicznych i mechanicznych, a ich żywotność jest wydłużona.
Oleje do silników dwusuwowych mają w oznaczeniu literę T (od angielskiego two – dwa), zaś do czterosuwowych – literę F (od angielskiego four – cztery). Im wyższa liczba po T lub F, tym bardziej zaawansowany olej.
Gama do silników dwusuwowych zaczyna się od oleju T100. To produkt mineralny klasy JASO FB/API TB, oferowany w opakowaniach 1 i 5 l.
Dla bardziej wymagających przeznaczone są oleje T500 i T900. Ten pierwszy jest olejem półsyntetycznym klasy JASO FC/API TC, oferowanym w opakowaniach 1 l i beczkach 60 l.
Z kolei dostępny wyłącznie w litrowych opakowaniach Petronas Sprinta T900 to najbardziej zaawansowany, syntetyczny olej klasy JASO FD/API TC do silników dwusuwowych, oparty na estrach, które poprawiają własności smarne oleju w wysokich temperaturach. Sprinta T900 świetnie nadaje się do motocykli wyczynowych, używanych np. w wyścigach, motocrossie czy do gokartów.
Sprinta F100 to mineralny olej do silników czterosuwowych starszych konstrukcji, produkowany w dwóch wersjach lepkości – 15W-40 i 20W-50. Oba oleje spełniają wymagania klasy JASO MA/API SG. Także półsyntetyczny olej Sprinta F500 jest dostępny w dwóch wersjach lepkości – 10W-40 i 15W-50. Obie odmiany są klasy JASO MA2/API SL.
Poziom wyżej od F500 pozycjonowany jest olej Sprinta F700 E. Ten półsyntetyczny olej o lepkości 10W-30 spełnia wymagania klasy JASO MA2/API SL.
Na szczycie gamy olejów do motocyklowych silników czterosuwowych jest Petronas Spinta F900. Ten syntetyczny olej występuje w trzech odmianach lepkości: 5W-40, 10W-40 i 10W-50. Wszystkie spełniają normy JASO MA2/API SN i świetnie nadają się do wysilonych jednostek japońskich, europejskich i amerykańskich jednośladów.
Zobacz także: Testujemy Volkswagena Polo