Jednoślady. Nowa gama olejów Petronas Sprinta

Grzegorz Maciejewski
Firma Petronas wprowadziła do sprzedaży na polskim rynku oleje do jednośladów Petronas Sprinta. Nowa linia produktów zastąpiła oferowaną do tej pory Syntium Moto. W gamie znajdują się zarówno oleje do silników dwusuwowych, jak i czterosuwowych, mineralne, półsyntetyczne i syntetyczne.Fot. Petronas
Firma Petronas wprowadziła do sprzedaży na polskim rynku oleje do jednośladów Petronas Sprinta. Nowa linia produktów zastąpiła oferowaną do tej pory Syntium Moto. W gamie znajdują się zarówno oleje do silników dwusuwowych, jak i czterosuwowych, mineralne, półsyntetyczne i syntetyczne.Fot. Petronas
Firma Petronas wprowadziła do sprzedaży na polskim rynku oleje do jednośladów Petronas Sprinta. Nowa linia produktów zastąpiła oferowaną do tej pory Syntium Moto. W gamie znajdują się zarówno oleje do silników dwusuwowych, jak i czterosuwowych, mineralne, półsyntetyczne i syntetyczne.

Oleje Petronas Sprinta opracowano w oparciu o technologię UltraFlex™, która pozwala utrzymać parametry oleju na stabilnym poziomie. Dzięki temu silniki motocyklowe pracują ciszej i są lepiej chronione przed zużyciem wynikającym z obciążeń termicznych i mechanicznych, a ich żywotność jest wydłużona.

Oleje do silników dwusuwowych mają w oznaczeniu literę T (od angielskiego two – dwa), zaś do czterosuwowych – literę F (od angielskiego four – cztery). Im wyższa liczba po T lub F, tym bardziej zaawansowany olej.

Gama do silników dwusuwowych zaczyna się od oleju T100. To produkt mineralny klasy JASO FB/API TB, oferowany w opakowaniach 1 i 5 l.

Dla bardziej wymagających przeznaczone są oleje T500 i T900. Ten pierwszy jest olejem półsyntetycznym klasy JASO FC/API TC, oferowanym w opakowaniach 1 l i beczkach 60 l.

Firma Petronas wprowadziła do sprzedaży na polskim rynku oleje do jednośladów Petronas Sprinta. Nowa linia produktów zastąpiła oferowaną do tej pory
Firma Petronas wprowadziła do sprzedaży na polskim rynku oleje do jednośladów Petronas Sprinta. Nowa linia produktów zastąpiła oferowaną do tej pory Syntium Moto. W gamie znajdują się zarówno oleje do silników dwusuwowych, jak i czterosuwowych, mineralne, półsyntetyczne i syntetyczne.

Fot. Petronas

Z kolei dostępny wyłącznie w litrowych opakowaniach Petronas Sprinta T900 to najbardziej zaawansowany, syntetyczny olej klasy JASO FD/API TC do silników dwusuwowych, oparty na estrach, które poprawiają własności smarne oleju w wysokich temperaturach. Sprinta T900 świetnie nadaje się do motocykli wyczynowych, używanych np. w wyścigach, motocrossie czy do gokartów.

Sprinta F100 to mineralny olej do silników czterosuwowych starszych konstrukcji, produkowany w dwóch wersjach lepkości – 15W-40 i 20W-50. Oba oleje spełniają wymagania klasy JASO MA/API SG. Także półsyntetyczny olej Sprinta F500 jest dostępny w dwóch wersjach lepkości – 10W-40 i 15W-50. Obie odmiany są klasy JASO MA2/API SL.

Firma Petronas wprowadziła do sprzedaży na polskim rynku oleje do jednośladów Petronas Sprinta. Nowa linia produktów zastąpiła oferowaną do tej pory
Firma Petronas wprowadziła do sprzedaży na polskim rynku oleje do jednośladów Petronas Sprinta. Nowa linia produktów zastąpiła oferowaną do tej pory Syntium Moto. W gamie znajdują się zarówno oleje do silników dwusuwowych, jak i czterosuwowych, mineralne, półsyntetyczne i syntetyczne.

Fot. Petronas

Poziom wyżej od F500 pozycjonowany jest olej Sprinta F700 E. Ten półsyntetyczny olej o lepkości 10W-30 spełnia wymagania klasy JASO MA2/API SL.

Firma Petronas wprowadziła do sprzedaży na polskim rynku oleje do jednośladów Petronas Sprinta. Nowa linia produktów zastąpiła oferowaną do tej pory
Firma Petronas wprowadziła do sprzedaży na polskim rynku oleje do jednośladów Petronas Sprinta. Nowa linia produktów zastąpiła oferowaną do tej pory Syntium Moto. W gamie znajdują się zarówno oleje do silników dwusuwowych, jak i czterosuwowych, mineralne, półsyntetyczne i syntetyczne.

Fot. Petronas

Na szczycie gamy olejów do motocyklowych silników czterosuwowych jest Petronas Spinta F900. Ten syntetyczny olej występuje w trzech odmianach lepkości: 5W-40, 10W-40 i 10W-50. Wszystkie spełniają normy JASO MA2/API SN i świetnie nadają się do wysilonych jednostek japońskich, europejskich i amerykańskich jednośladów.

 

 

Zobacz także: Testujemy Volkswagena Polo

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Polski przemysł motoryzacyjny, szanse i zagrożenia - debata

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty