Skuter, maksiskuter, a może motocykl? To pytanie zadaje sobie pewnie wiele osób rozważających zakup jednośladu 125 ccm. Aby na nie odpowiedzieć, należy ustalić do czego pojazd ma być nam potrzebny. Zwykły skuter będzie najlepszy i najwygodniejszy podczas przeciskania się między samochodami stojącymi w korku. Maksiskuter oferuje najlepszy komfort jazdy, co można docenić szczególnie podczas jazdy na dłuższych dystansach. Motocykl klasy 125 ccm najczęściej stanowi wstęp do świata „dużych maszyn”. Prawie wszystkimi jednośladami klasy 125 ccm można podróżować z prędkością 90-110 km/h. Tutaj wiele jednak zależy od sytuacji pogodowej (wiatr) i masy kierowcy oraz pasażera. W przeglądzie, uwzględniliśmy tylko te modele Rometa, które w momencie pisania tekstu miały status „dostępne do zakupu”.
Poprzednie części znajdziesz tutaj
JUNAK
M11
Motocykl M11 dostępny jest jako cafe racer oraz jako hybryda łącząca cechy cruisera i choppera. Niezależnie od wersji, zainteresuje miłośników klasycznej linii i zrelaksowanej jazdy. Dużo chromu, wygodna kanapa i chłodzony cieczą silnik - to cechy modelu M11.
- moc: 10,63 KM
- masa własna: 170 kg
- cena: od 10 999 zł
M12
Model M12 dostępny jest w odmianie klasycznej i Vintage. Jak przyznaje producent, motocykl nawiązuje do amerykańskiego stylu i zapewnia wysoki komfort podczas dłuższych wycieczek. 13,5-litrowy zbiornik paliwa powinien wystarczyć na ok. 600 km. Duży rozstaw osi (1435 mm) poprawia stabilność prowadzenia.
- moc: 10,1 KM
- masa własna: 142 kg
- cena: od 9 999 zł
M14
To klasyczny cafe racer, który nie ma wielkiej konkurencji w klasie 125 ccm. Dwucylindrowy motor chłodzony cieczą ma moc niecałych 11 KM i dobrze pasuje do tego sprzętu. Pozwala na zrelaksowaną jazdę tak w mieście, jak i poza nim.
- moc: 10,63 KM
- masa własna: 155 kg
- cena: od 11 249 zł
M15
Model M15 to rasowy cruiser. Jest dość ciężki, więc nie ma co spodziewać się po nim rewelacyjnych osiągów, ale do spokojnej jazdy nada się z powodzeniem. Smaku dodają pojedynczy wahacz tylnego koła oraz rasowo brzmiący wydech.
- moc: 10,63 KM
- masa własna: 188 kg
- cena: od 14 999 zł
125
125 to podstawowy model w gamie Junaka. Dostępny w wersjach S, RZ i Racer. Niezależnie od wersji, ma ten sam, jednocylindrowy, prawie 11-konny silnik z wtryskiem paliwa. Przystępna cena i atrakcyjny wygląd sprawiają, że jest to ciekawa propozycja na pierwszy motocykl w życiu.
- moc: 10,8 KM
- masa własna: 130 kg
- cena: od 7 099 zł
RX One
RX One to namiastka prawdziwego motocykla turystycznego. W standardzie skuteczne oświetlenie LED i gniazdo do podłączenia smartfona, albo nawigacji. Nowocześnie wygląda częściowo elektroniczny zestaw wskaźników. RX one dzięki dużemu skokowi zawieszenia nadaje się też do zjazdu z dróg utwardzonych.
- moc: 10,34 KM
- masa własna: 162 kg
- cena: od 11 299 zł
126
To najtańszy i najprostszy model w ofercie Junaka. Jego jednocylindrowy silnik jest chłodzony powietrzem. W przednim kole pracuje tarczowy hamulec hydrauliczny. Z tyłu zaś - mechaniczny bęben. W tej cenie trudno jednak oczekiwać bogatego wyposażenia.
- moc: 8,42 KM
- masa własna: 131 kg
- cena: od 5 599 zł
ROMET
SCMB 125
Scrambler od Rometa ma dawać mnóstwo frajdy z jazdy za rozsądną cenę. Motocykl jest na rynku od 2018 roku i zbiera dobre opinie wśród użytkowników. Chwalą nieźle brzmiący wydech, niskie zużycie paliwa, narzekają zaś na kiepskie fabryczne ogumienie.
- moc: 9,8 KM
- masa własna: 130 kg
- cena: od 8 499 zł
RCR 125
To jeden z cięższych przedstawicieli segmentu 125 ccm. Jego dwucylindrowy silnik w sam raz nadaje się do niespiesznego pokonywania miejskich szlaków. Grube opony tego motocykla bez problemu pozwolą na zjechanie na drogę gruntową.
- moc: 11,5 KM
- masa własna: 162 kg
- cena: od 11 499 zł
Zobacz także: Toyota Camry w nowej odsłonie
Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?