Ponad 70 proc. osób prowadzących samochód poprosiło o przytrzymanie kierownicy pasażera po to, aby w trakcie jazdy móc sprawdzić mapę lub zawiązać sznurówki.*
"Pomaganie" sobie kolanami lub wyręczanie się pasażerem siedzącym obok jest niedopuszczalne - mówi Zbigniew Weseli, dyrektor Szkoły Jazdy Renault. Podczas jazdy nogi kierowcy są tylko od tego, aby obsługiwać pedał sprzęgła, gazu i hamulca - dodaje.
Jadąc samochodem, kierowca zawsze powinien trzymać obie dłonie na kierownicy. Wyjątkiem jest manewr zmiany biegów, ale ta czynność powinna być wykonywana szybko i płynnie. Jeżeli jest to możliwe, nie powinno się zmieniać biegów na wzniesieniach i zakrętach, bo właśnie wtedy cała uwaga kierowcy powinna być skupiona na pewnym trzymaniu kierownicy, tak aby całkowicie panować nad samochodem.
Dłonie na kierownicy powinny być ułożone w jednej z dwóch pozycji: "za piętnaście trzecia" lub "za dziesięć druga". Każda inna pozycja ułożenia dłoni na kierownicy jest nieprawidłowa i nie mają tu znaczenia złe nawyki i tłumaczenie kierowców, że tak jest wygodniej.
Bo wygodniej nie znaczy bezpieczniej - mówi Miłosz Majewski, trener Szkoły Jazdy Renault.
*Źródło: Sheila’s Wheels
Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?