Toyota Prius od 9 miesięcy jest najlepiej sprzedającym się samochodem w Japonii. W sierpniu Toyota sprzedała 17 503 egzemplarze swojej flagowej hybrydy w ojczystym kraju, co oznacza 2,6-krotny wzrost sprzedaży w porównaniu do sierpnia 2015 roku. Na drugim miejscu znalazł się minisamochód Honda N-Box z wynikiem 13 276 egzemplarzy (wzrost 27,7%). Trzecie miejsce zajęła hybrydowa Toyota Aqua, czyli japońska wersja subkompaktowego Priusa c.
Wzrost popytu na Priusa w Japonii wiąże się z rozpoczęciem w grudniu ubiegłego roku sprzedaży nowej, czwartej generacji modelu. Już w pierwszym miesiącu sprzedaży Prius zajął pozycję lidera i utrzymuje ją nieprzerwanie do tej pory.
Prius jest ikoną nowoczesnych technologii w motoryzacji, dlatego Toyota chętnie wykorzystuje go do wprowadzania na rynek zupełnie nowych rozwiązań. Flagowa hybryda znalazła się wśród trzech pionierskich modeli marki, które zostały wyposażone w system ITS Connect.
Japonia jest pierwszym krajem, w którym uruchomiono przełomowy system bezpieczeństwa ITS. Jego działanie polega na tym, że pojazdy stale wysyłają sobie nawzajem informacje o swoim położeniu oraz inne istotne dla bezpieczeństwa dane, a także odbierają sygnały z pojazdów uprzywilejowanych i urządzeń infrastruktury drogowej, m.in. sygnalizatorów świetlnych. Toyota jako pierwszy producent wprowadził na rynek samochody kompatybilne z tym systemem. W pracach nad tym rozwiązaniem uczestniczy wiele państw i koncernów, uważając, że porozumiewające się samochody to przyszłość motoryzacji, dlatego prędzej czy później podobne rozwiązania trafią także do Europy.
Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?