Toyota Prius od 9 miesięcy jest najlepiej sprzedającym się samochodem w Japonii. W sierpniu Toyota sprzedała 17 503 egzemplarze swojej flagowej hybrydy w ojczystym kraju, co oznacza 2,6-krotny wzrost sprzedaży w porównaniu do sierpnia 2015 roku. Na drugim miejscu znalazł się minisamochód Honda N-Box z wynikiem 13 276 egzemplarzy (wzrost 27,7%). Trzecie miejsce zajęła hybrydowa Toyota Aqua, czyli japońska wersja subkompaktowego Priusa c.
Wzrost popytu na Priusa w Japonii wiąże się z rozpoczęciem w grudniu ubiegłego roku sprzedaży nowej, czwartej generacji modelu. Już w pierwszym miesiącu sprzedaży Prius zajął pozycję lidera i utrzymuje ją nieprzerwanie do tej pory.
Prius jest ikoną nowoczesnych technologii w motoryzacji, dlatego Toyota chętnie wykorzystuje go do wprowadzania na rynek zupełnie nowych rozwiązań. Flagowa hybryda znalazła się wśród trzech pionierskich modeli marki, które zostały wyposażone w system ITS Connect.
Japonia jest pierwszym krajem, w którym uruchomiono przełomowy system bezpieczeństwa ITS. Jego działanie polega na tym, że pojazdy stale wysyłają sobie nawzajem informacje o swoim położeniu oraz inne istotne dla bezpieczeństwa dane, a także odbierają sygnały z pojazdów uprzywilejowanych i urządzeń infrastruktury drogowej, m.in. sygnalizatorów świetlnych. Toyota jako pierwszy producent wprowadził na rynek samochody kompatybilne z tym systemem. W pracach nad tym rozwiązaniem uczestniczy wiele państw i koncernów, uważając, że porozumiewające się samochody to przyszłość motoryzacji, dlatego prędzej czy później podobne rozwiązania trafią także do Europy.
Strefa Biznesu - inwestycje w samochody klasyczne
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?