Gdy zauważymy, że z koła wyposażonego w oponę bezdętkową uchodzi powietrze, należy przerwać jazdę i bezwzględnie skontrolować oponę ustalając przyczynę spadku ciśnienia.

Opony kół, z których całkowicie zeszło powietrze i na których była kontynuowana jazda nawet na krótkim dystansie, ulegają nieodwracalnym uszkodzeniom i muszą być złomowane.
Uszkodzenia bieżnika o średnicy do 5-6 mm można naprawić w warsztacie wulkanizatorskim stosując technologię zalecaną przez producenta opon. Nieskuteczne mogą okazać się naprawy uszkodzeń bieżnika, których długość jest większa niż 6 mm. Opony, które mają uszkodzone powierzchnie ścian bocznych nie powinny być naprawiane. Jeżeli bieżnik zużył się do głębokości 2 mm, opony nie nadają się do eksploatacji i naprawy.
Ceny ogumienia w zależności od rozmiaru i marki zwierają się w przedziale 200 - 1000 złotych. Aby nie ponieść dotkliwej straty jadąc na kole bez powietrza, warto dbać o koło zapasowe.
Rajd Pojazdów Zabytkowych
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?
Dzieje się w Polsce i na świecie – czytaj na i.pl
- Dramatyczne dane. W tym roku na Morzu Śródziemnym zginęło lub zaginęło 2500 migrantów
- Szwecja wyprowadza wojsko na ulice. "Żaden kraj w Europie nie jest w takiej sytuacji"
- Jaka będzie jesień? Sprawdź w naszym quizie, czy znasz jesienne przysłowia
- Jesienny trening mózgu dla bystrzaków. Czy rozwiążesz 12 zagadek? QUIZ