Gdy zauważymy, że z koła wyposażonego w oponę bezdętkową uchodzi powietrze, należy przerwać jazdę i bezwzględnie skontrolować oponę ustalając przyczynę spadku ciśnienia.
Opony kół, z których całkowicie zeszło powietrze i na których była kontynuowana jazda nawet na krótkim dystansie, ulegają nieodwracalnym uszkodzeniom i muszą być złomowane.
Uszkodzenia bieżnika o średnicy do 5-6 mm można naprawić w warsztacie wulkanizatorskim stosując technologię zalecaną przez producenta opon. Nieskuteczne mogą okazać się naprawy uszkodzeń bieżnika, których długość jest większa niż 6 mm. Opony, które mają uszkodzone powierzchnie ścian bocznych nie powinny być naprawiane. Jeżeli bieżnik zużył się do głębokości 2 mm, opony nie nadają się do eksploatacji i naprawy.
Ceny ogumienia w zależności od rozmiaru i marki zwierają się w przedziale 200 - 1000 złotych. Aby nie ponieść dotkliwej straty jadąc na kole bez powietrza, warto dbać o koło zapasowe.