Jakie uszkodzenia opony naprawiać?

Grzegorz Wojtyrowski
Fot. STOP
Fot. STOP
Gdy z koła z oponą bezdętkową uchodzi powietrze, należy bezwzględnie przerwać jazdę.

Gdy zauważymy, że z koła wyposażonego w oponę bezdętkową uchodzi powietrze, należy przerwać jazdę i bezwzględnie skontrolować oponę ustalając przyczynę spadku ciśnienia.

 

Fot. STOP
Fot. STOP

Opony kół, z których całkowicie zeszło powietrze i na których była kontynuowana jazda nawet na krótkim dystansie, ulegają nieodwracalnym uszkodzeniom i muszą być złomowane.

 

Uszkodzenia bieżnika o średnicy do 5-6 mm można naprawić w warsztacie wulkanizatorskim stosując technologię zalecaną przez producenta opon. Nieskuteczne mogą okazać się naprawy uszkodzeń bieżnika, których długość jest większa niż 6 mm. Opony, które mają uszkodzone powierzchnie ścian bocznych nie powinny być naprawiane. Jeżeli bieżnik zużył się do głębokości 2 mm, opony nie nadają się do eksploatacji i naprawy.

 

Ceny ogumienia w zależności od rozmiaru i marki zwierają się w przedziale 200 - 1000 złotych. Aby nie ponieść dotkliwej straty jadąc na kole bez powietrza, warto dbać o koło zapasowe.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Polski przemysł motoryzacyjny, szanse i zagrożenia - debata

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty