Jakie psują się najmniej?

(mp)
Fot. Maciej Pobocha
Fot. Maciej Pobocha
Rzeczoznawcy z firmy Dekra przygotowali raport niezawodności samochodów osobowych. Górą okazały się auta niemieckie.

 

Pojazdy podzielono na siedem segmentów. ­­­Dane dotyczące awaryjności przygotowano w oparciu o ilość przejechanych kilometrów, a nie w zależności od wieku samochodu, jak to miało miejsce dotychczas. Takie rozwiązanie służyć ma większej obiektywności. Zdarza się, że auta z tego samego rocznika znacznie różnią się stanem licznika, a co za tym idzie, zużyciem.

 

Przy sporządzaniu raportu wykorzystano dane zebrane przy okazji ok. 15 mln przeglądów przeprowadzonych w stacjach serwisowych na przestrzeni ostatnich dwóch lat.

Fot. Maciej Pobocha
Fot. Maciej Pobocha

 

 Z pośród 150 modeli najlepszy wynik uzyskało BMW Serii 1, które w 97,8 proc. przypadków przeszło przeglądy techniczne bez problemów. Jeśli chodzi o kraj pochodzenia, najmniej awaryjne okazały się auta niemieckie plasując się na 12 pierwszych miejscach w 21 kategoriach. Drugą pozycję zajęły samochody japońskie (5 zwycięstw). Po jednej najwyższej pozycji przypadło w udziale Skodzie (Czechy), Peugeotowi (Francja), Hyundaiowi (Korea) i Seatowi (Hiszpania). Biorąc jednak pod uwagę, że Skoda i Seat należą do koncernu Volkswagena, przewaga Niemców jest jeszcze większa.

 

Oceniając raport pod kątem kupna samochodu warto wziąć pod uwagę, że polskie realia są zdecydowanie inne od niemieckich. Jakości dróg w zasadzie nie da się porównać (oczywiście ta w Niemczech jest o wiele lepsza). Rzadziej też od zachodnich sąsiadów serwisujemy auta. Raport może okazać się bardziej przydatny w przypadku samochodów sprowadzanych z Niemiec.

 

Źródło: Samar

 

Najrzadziej psujące się auta

 

Samochody małe

- Mitsubishi Colt (do 30 000 km)

- Mazda2 (od 30 000 do 60 000 km)

- Honda Jazz (od 60 000 do 90 000 km)

 

Samochody kompaktowe

- BMW Serii 1 (do 30 000 km)

- Skoda Octavia (od 30 000 do 60 000 km)

- Volkswagen Golf V (od 60 000 do 90 000 km)

 

Klasa średnia

- Peugeot 407 (do 50 000 km)

- Toyota Avensis (od 50 000 do 100 000 km)

- Audi A4 (od 100 000 do 150 000 km)

 

Klasa wyższa średnia

- Audi A6 (do 50 000 km)

- Audi A8 (od 50 000 do 100 000 km)

- BMW Serii 5 (od 100 000 do 150 000 km)

 

Sportowe/coupe

- Mercedes SLK (do 50 000 km)

- Audi A4 Cabrio (od 50 000 do 100 000 km)

- Mazda MX-5 (od 100 000 do 150 000 km)

 

Samochody terenowe

- Hyundai Tuscon (do 50 000 km)

- BMW X3 (od 50 000 do 100 000 km)

- BMW X5 (od 100 000 do 150 000 km)

 

Vany

- Seat Altea (do 50 000 km)

- Volkswagen Touran (od 50 000 do 100 000 km)

- Volkswagen Touran (od 100 000 do 150 000 km)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Rząd planuje finansową pomoc dla PKP Intercity

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na motofakty.pl Motofakty
Dodaj ogłoszenie