Jaki silnik wybrać, kupując rower elektryczny? - Poznaj rodzaje

Materiał informacyjny JOBOBIKE
JOBOBIKE
JOBOBIKE
Czy można wybrać rower elektrycznym z jakimkolwiek silnikiem i jechać w podróż? Tak, ale pamiętaj, że świadomy wybór silnika pomoże Ci czerpać większą przyjemność z jazdy. Ważna jest nie tylko jego moc, ale także rodzaj. Dowiedz się, jakie są dostępne rodzaje silników elektrycznych oraz który z nich będzie dla Ciebie najlepszym wyborem.

 

Moc napędu. Jaki masz wybór?

Na rynku znajdziesz rowery elektryczne z silnikami o mocy nawet 2000W. Wybór mocy sinika to jednak coś więcej, niż tylko wybór prędkości. Silniki o bardzo wysokiej mocy ograniczają zdolność pedałowania na rowerze, przez co jazda na takim jednośladzie przypomina raczej jazdę na motocyklu. Wybierając silnik o danej mocy, należy pamiętać także o regulacjach prawnych obowiązujących w danym państwie. Zgodnie z polskim prawem rower elektryczny to pojazd o mocy 250W, włączany mocą pedałowania i osiągający prędkość do 25 km/h. E-bike posiadający silnik o większej mocy, który nie ma włączonej blokady prędkości do 25 km/h należy zarejestrować w urzędzie tak samo, jak rejestruje się motorowery i samochody. Warto pamiętać o tym, wybierając swój e-rower. Może wydawać się, że 250W to niewiele, jednak taką właśnie moc osiągają w trakcie jazdy profesjonalni kolarze. Silniki o mocy 250W posiadają wszystkie rowery JOBOBIKE. Jeżeli chcesz przekonać się, jakich wrażeń dostarcza jazda na rowerze elektrycznym z silnikiem o takiej mocy, umów się na jazdę próbną w siedzibie JOBOBIKE lub w jednym z punktów testowych tego producenta.

 

 
 

Przód, tył czy samo centrum?

Najrzadziej spotykanym aktualnie rozwiązaniem jest umiejscowienie silnika w przedniej piaście roweru. Na zakrętach rowery wyposażone w silnik w przedniej piaście łatwo wpadają w poślizg. Dlatego w JOBOBIKE, nie znajdziesz takiego rozwiązania. Producent, projektując swoje elektryki, postawił na silniki w tylnej piaście oraz silniki centralne. Te pierwsze zapewniają rowerzyście pełną kontrolę nad przednim kołem, minimalizując możliwość wpadnięcia w poślizg. Z tego względu sprawdzą się one podczas jazdy po nierównej i śliskiej nawierzchni. Rozwiązanie takie sprawdza się idealnie w rowerach typu fatbike, takich jak JOBOBIKE Eddy oraz JOBOBIKE Robin. Czujesz, jakby wiatr nieustannie popychał Cię do przodu. Z kolei rowery elektryczne z silnikiem centralnym to rozwiązanie najbardziej uniwersalne, zapewniające najlepszą płynność jazdy oraz największy zakres pracy. E-bike, w którym taki silnik zastosowano jest doskonale wyważony, ponieważ jego najcięższy punkt znajduje się na środku jednośladu. Takie rozwiązanie ma jednak jedną wadę - jest ono najdroższe.

 

 
 

Nowości JOBOBIKE!

Tego miesiąca JOBOBIKE przygotowało dla swoich klientów aż dwie niespodzianki. Pierwszą z nich jest pojawienie się nowego modelu tej marki – JOBOBIKE VIVA. Jest to miejski rower elektryczny z silnikiem w tylnej piaście. Druga z nich to wspaniała informacja, że do 26 czerwca przy zakupie składanego e-bike’a JOBOBIKE Sam, jedno wybrane akcesorium otrzymać można za 1 zł! Nie przepuście więc okazji na zakup wspaniałego e-bike, z doskonałym silnikiem, w wyjątkowej cenie.

 
 
 
emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty