Gdy wiadomo, że stosowany był olej syntetyczny, nie warto tego zmieniać. Co najwyżej można użyć oleju o wyższej lepkości,
nadającego się do silników o dużych przebiegach. Dzięki swoim parametrom może wyraźnie zmniejszyć ilość oleju spalanego przez silnik. Będzie to odczuwalne zwłaszcza w starszych jednostkach z turbodoładowaniem. Takim olejem jest np. Castrol EDGE 10W-60. Można go stosować także w samochodach sportowych i tuningowanych, czyli w autach, których silniki są mocno obciążone. Dzięki wysokiej lepkości olej ten wypełnia zwiększające się luzy pomiędzy współpracującymi elementami silnika doszczelniając jednostkę oraz może zmniejszyć poziom hałasu emitowanego przez jednostkę napędową.
Jeśli nie ma pewności, czy samochód jeździł na oleju syntetycznym lub nie do końca wiadomo, jaki jest prawdziwy przebieg auta, bezpieczniej będzie wybrać olej mineralny lub półsyntetyczny. Olejem, który jest przeznaczony do jednostek napędowych z dużym przebiegiem, jest np. Castrol GTX High Mileage. To olej mineralny z dodatkami półsyntetycznymi, dlatego jego zastosowanie nie niesie ze sobą ryzyka wypłukania nagarów z jednostki napędowej, co w konsekwencji mogłoby doprowadzić do wycieków lub zmniejszenia stopnia kompresji. Ma on także specjalny pakiet dodatków, które przywracają elastyczność uszczelnieniom silnika. Nadaje się on także do stosowania w silnikach zasilanych gazem LPG i jest w pełni mieszalny z innymi markowymi olejami silnikowymi.
Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?