Jaki amortyzator?

Grzegorz Wojtyrowski
Udostępnij:
Ze względu na charakterystykę pracy amortyzatory możemy podzielić na dwa rodzaje: "miękkie" i "twarde".

Ze względu na charakterystykę pracy amortyzatory możemy podzielić na dwa rodzaje.

 

Fot. Kayaba
Fot. Kayaba

Amortyzatory o małej sile tłumienia, "miękkie" umożliwiają komfortową jazdę, lecz sprzyjają przechyłom bocznym i wzdłużnym auta, przyczyniając się do małej skuteczności hamowania.

 

Amortyzatory o dużej sile tłumienia zapewniają wysoką stabilność nadwozia, lecz sprawiają, że zawieszenie jest "twarde", sportowe, a podróżowanie charakteryzuje się małym komfortem.

 

Dobór amortyzatorów do pojazdu jest kompromisem pomiędzy tymi przeciwnymi właściwościami. Wybór jest tym trudniejszy, że każdy amortyzator jest częścią składową układu zawieszenia pojazdu. Charakterystyka zawieszenia jest dobierana przez wytwórnię w długim cyklu badań i jest optymalizowana dla konkretnego samochodu. Dlatego inne właściwości ma amortyzator zastosowany w sedanie, a odmienne w wersji sportowej czy kombi.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Minister Anna Moskwa o polityce klimatycznej i o energetyce

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Więcej informacji na stronie głównej Motofakty
Dodaj ogłoszenie