Jaki amortyzator?

Grzegorz Wojtyrowski
Fot. Kayaba
Fot. Kayaba
Ze względu na charakterystykę pracy amortyzatory możemy podzielić na dwa rodzaje: "miękkie" i "twarde".

Ze względu na charakterystykę pracy amortyzatory możemy podzielić na dwa rodzaje.

 

Fot. Kayaba
Fot. Kayaba

Amortyzatory o małej sile tłumienia, "miękkie" umożliwiają komfortową jazdę, lecz sprzyjają przechyłom bocznym i wzdłużnym auta, przyczyniając się do małej skuteczności hamowania.

 

Amortyzatory o dużej sile tłumienia zapewniają wysoką stabilność nadwozia, lecz sprawiają, że zawieszenie jest "twarde", sportowe, a podróżowanie charakteryzuje się małym komfortem.

 

Dobór amortyzatorów do pojazdu jest kompromisem pomiędzy tymi przeciwnymi właściwościami. Wybór jest tym trudniejszy, że każdy amortyzator jest częścią składową układu zawieszenia pojazdu. Charakterystyka zawieszenia jest dobierana przez wytwórnię w długim cyklu badań i jest optymalizowana dla konkretnego samochodu. Dlatego inne właściwości ma amortyzator zastosowany w sedanie, a odmienne w wersji sportowej czy kombi.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty