Jak uszczelnić zużyty silnik?

Grzegorz Wojtyrowski
fot. archiwum
fot. archiwum
Wyeksploatowany silnik o dużym przebiegu, który ma luzy w wielu elementach można czasowo „uzdrowić” wlewając olej o większej gęstości, np. zamiast 5W/30 czy 5W/40 wlewamy 10W/30 lub 15W/40.

fot. archiwum
fot. archiwum


Wyeksploatowany silnik o dużym przebiegu, który ma luzy w wielu elementach można czasowo "uzdrowić" wlewając olej o większej gęstości, np. zamiast 5W/30 czy 5W/40 wlewamy 10W/30 lub 15W/40.

 

Oczywiście podatność na uruchomienie takiego silnika zimą będzie gorsza, jednak na jakiś czas kondycja motoru ulegnie poprawie, a luzy "uszczelnią" się gęstym olejem. Jeśli wcześniej był stosowany olej syntetyczny można go wymienić na półsyntetyk.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Polski przemysł motoryzacyjny, szanse i zagrożenia - debata

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty