Konstruktorzy budują siedzenia zgodnie z zasadami ergonomii, co gwarantuje właściwą pozycję kierowcy umożliwiającą jazdę bez zmęczenia i obciążenia organizmu. Jednak ten ważny element trzeba właściwie ustawić. Odległość siedziska od pedałów powinna uwzględniać naturalne ułożenie stopy w stosunku do podudzia pod kątem prostym, położenie oparcia pleców powinno wymuszać ugięcie rąk w stawie łokciowym pod kątem około 130- 140 stopni przy chwycie kierownicy oburącz. Plecy w pełni podparte, uda ułożone na poduszce siedzenia.
Szczególnie trzeba zadbać o dobre podparcie kręgosłupa lędźwiowego. Ustawienie zagłówka powinno zapewniać stały kontakt z głową. Naturalna odległość głowy od przedniej krawędzi zagłówka wynosi 2 cm. Korzystne jest, gdy konstrukcja fotela kierowcy zapewnia trzymanie boczne ciała, co jest istotne podczas pokonywania zakrętów.
Rajd Pojazdów Zabytkowych
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?