Jak sobie radzą dealerzy w kryzysie

Rozmawiał Aureliusz Mikos
Od początku roku do października sprzedaż samochodów osobowych była o 32 proc. mniejsza w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego.

Jak w tak trudnej sytuacji radzą sobie dealerzy.Na ten temat rozmawiamy z Maciejem Półtorakiem, współwłaścicielem salonu "Suzuki Chełmżyńska".
- Czy odczuwa Pan kryzys na rynku motoryzacyjnym w Polsce?
- Mimo regresu na rynku samochodowym auta Suzuki sprzedają się dobrze. W porównaniu do zeszłego roku jako jedni z nielicznych zanotowaliśmy wzrost sprzedaży. Zawdzięczamy to dobrej ofercie samochodów Suzuki. Na przykład model Swfit 1.0 można kupić już za 24 990 zł. Klienci oprócz ceny doceniają w Swifcie także to, że jest bezawaryjny i oszczędny w zużyciu paliwa. Niezawodność Suzuki potwierdzona jest przez wiele instytucji badających auta. Według rankingu TÜV, Swift znajduje się w czołówce aut najmniej usterkowych. Mamy przypadki, że do serwsiu przyjeżdżają egzemplarze, które mają na liczniku powżej 200 000 km i nadal nie przysparzają problemów ich właścicielom.

Nieźle sprzedaje się też Swift 1.3 sedan i hatchback z nowym silnikiem, 16 zaworów na pełnym wtrysku o mocy 86 KM. To auto kosztuje na dziś 32 300 zł. Nie można zapomnieć również o Suzuki Wagon R+, którego posiadamy we wszystkich wersjach z automatyczną skrzynią biegów, ABS, i EDB - rozdzielaczem siły hamowania. Oferujemy także całą gamę samochodów terenowych: Samuraja, Vitarę, Grand Vitarę. Wszystkie z nowymi silnikami 1.3i (85 KM) i 1.6 (100 KM)  oraz 2.0 Tdi w Grand Vitarze. Obecnie wchodzi do sprzedaży model Ignis 4x4.
- Czym oprócz bogatej oferty, firma kusi klientów?
- Organizujemy często dni otwarte wraz z promocjami cenowymi. Dodajemy także wyposażenie dodatkowe: radia, opony zimowe, klimatyzacje. W Suzuki Chełmżyńska klient może załatwić także formalności kredytowe, ubezpieczyć pojazd (5,5 proc. OC + AC + NW), doposażyć go w alarm, radioodtwarzacz, klimatyzację.

Na wszystkie samochody Suzuki gwarancja wynosi 3 lata lub 100 000 km, w zależności od tego, co nastąpi prędzej. Gwarancja na perforację wynosi 6 lat, a w przypadku Suzuki Wagon R+ i Ignisa - 12 lat.
- Czy równie atrakcyjne warunki oferuje serwis?
- Ceny ustalamy na jak najniższym poziomie, ale gwarantującym płynność finansową firmy. Przegląd Swifta po 15 000 km kosztuje 249 zł z VAT-em za robociznę i 299 zł za materiały. Od października cena wszystkich części zamiennych Suzuki spadła średnio o 25 %. Dbamy także o pełny asortyment, praktycznie wszystkie części dostępne są od ręki.

Strefa Biznesu - inwestycje w samochody klasyczne

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na motofakty.pl Motofakty
Dodaj ogłoszenie