Jak sobie radzą dealerzy w kryzysie

Rozmawiał Aureliusz Mikos
Udostępnij:
Od początku roku do października sprzedaż samochodów osobowych była o 32 proc. mniejsza w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego.

Jak w tak trudnej sytuacji radzą sobie dealerzy.Na ten temat rozmawiamy z Maciejem Półtorakiem, współwłaścicielem salonu "Suzuki Chełmżyńska".
- Czy odczuwa Pan kryzys na rynku motoryzacyjnym w Polsce?
- Mimo regresu na rynku samochodowym auta Suzuki sprzedają się dobrze. W porównaniu do zeszłego roku jako jedni z nielicznych zanotowaliśmy wzrost sprzedaży. Zawdzięczamy to dobrej ofercie samochodów Suzuki. Na przykład model Swfit 1.0 można kupić już za 24 990 zł. Klienci oprócz ceny doceniają w Swifcie także to, że jest bezawaryjny i oszczędny w zużyciu paliwa. Niezawodność Suzuki potwierdzona jest przez wiele instytucji badających auta. Według rankingu TÜV, Swift znajduje się w czołówce aut najmniej usterkowych. Mamy przypadki, że do serwsiu przyjeżdżają egzemplarze, które mają na liczniku powżej 200 000 km i nadal nie przysparzają problemów ich właścicielom.

Nieźle sprzedaje się też Swift 1.3 sedan i hatchback z nowym silnikiem, 16 zaworów na pełnym wtrysku o mocy 86 KM. To auto kosztuje na dziś 32 300 zł. Nie można zapomnieć również o Suzuki Wagon R+, którego posiadamy we wszystkich wersjach z automatyczną skrzynią biegów, ABS, i EDB - rozdzielaczem siły hamowania. Oferujemy także całą gamę samochodów terenowych: Samuraja, Vitarę, Grand Vitarę. Wszystkie z nowymi silnikami 1.3i (85 KM) i 1.6 (100 KM)  oraz 2.0 Tdi w Grand Vitarze. Obecnie wchodzi do sprzedaży model Ignis 4x4.
- Czym oprócz bogatej oferty, firma kusi klientów?
- Organizujemy często dni otwarte wraz z promocjami cenowymi. Dodajemy także wyposażenie dodatkowe: radia, opony zimowe, klimatyzacje. W Suzuki Chełmżyńska klient może załatwić także formalności kredytowe, ubezpieczyć pojazd (5,5 proc. OC + AC + NW), doposażyć go w alarm, radioodtwarzacz, klimatyzację.

Na wszystkie samochody Suzuki gwarancja wynosi 3 lata lub 100 000 km, w zależności od tego, co nastąpi prędzej. Gwarancja na perforację wynosi 6 lat, a w przypadku Suzuki Wagon R+ i Ignisa - 12 lat.
- Czy równie atrakcyjne warunki oferuje serwis?
- Ceny ustalamy na jak najniższym poziomie, ale gwarantującym płynność finansową firmy. Przegląd Swifta po 15 000 km kosztuje 249 zł z VAT-em za robociznę i 299 zł za materiały. Od października cena wszystkich części zamiennych Suzuki spadła średnio o 25 %. Dbamy także o pełny asortyment, praktycznie wszystkie części dostępne są od ręki.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Minister Anna Moskwa o polityce klimatycznej i o energetyce

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Więcej informacji na stronie głównej Motofakty
Dodaj ogłoszenie