Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Jak przerobić blaszaka na luksusową salonkę?

ip
Wykończone drewnem wnętrze, potężne fotele i wyposażenie godne salonu – tak w skrócie można opisać amerykańską salonkę, czyli luksusowo wyposażony samochód osadzony na trwałym aucie dostawczym. Moda na „jeżdżące pokoje” nie przeminęła – co więcej, samochody tego typu znajdują swoich odbiorców nie tylko wśród miłośników motoryzacyjnej turystyki, ale również wśród firm świadczących usługi dla VIP-ów.
Wykończone drewnem wnętrze, potężne fotele i wyposażenie godne salonu – tak w skrócie można opisać amerykańską salonkę, czyli luksusowo wyposażony samochód osadzony na trwałym aucie dostawczym. Moda na „jeżdżące pokoje” nie przeminęła – co więcej, samochody tego typu znajdują swoich odbiorców nie tylko wśród miłośników motoryzacyjnej turystyki, ale również wśród firm świadczących usługi dla VIP-ów.
Wykończone drewnem wnętrze, potężne fotele i wyposażenie godne salonu – tak w skrócie można opisać amerykańską salonkę, czyli luksusowo wyposażony samochód osadzony na trwałym aucie dostawczym. Moda na „jeżdżące pokoje” nie przeminęła – co więcej, samochody tego typu znajdują swoich odbiorców nie tylko wśród miłośników motoryzacyjnej turystyki, ale również wśród firm świadczących usługi dla VIP-ów.

Klasyczne amerykańskie salonki wyróżniały się często charakterystycznym układem okien, a w ich wnętrzu nie mogło zabraknąć potężnych, najczęściej skórzanych foteli lub wręcz kanapy. Luksusowy pokój na kołach był wyposażony w rozbudowany system audio oraz – w modelach pamiętających lata 80. i 90. – sporych rozmiarów telewizor i magnetowid. Klimatu dopełniały drewniane – kojarzone z jachtem – wykończenia oraz domowe firanki zawieszone w oknach.

Bus dla VIP-ów – wyposażenie godne aut klasy premium

Wykończone drewnem wnętrze, potężne fotele i wyposażenie godne salonu – tak w skrócie można opisać amerykańską salonkę, czyli luksusowo wyposażony samochód
Wykończone drewnem wnętrze, potężne fotele i wyposażenie godne salonu – tak w skrócie można opisać amerykańską salonkę, czyli luksusowo wyposażony samochód osadzony na trwałym aucie dostawczym. Moda na „jeżdżące pokoje” nie przeminęła – co więcej, samochody tego typu znajdują swoich odbiorców nie tylko wśród miłośników motoryzacyjnej turystyki, ale również wśród firm świadczących usługi dla VIP-ów.

Luksusowo wyposażone busy nadal znajdują swoich odbiorców – dzisiaj głównie wśród klientów biznesowych. Firmy transportowe, które oferują usługi dla VIP-ów, najczęściej decydują się na budowę takiej salonki na specjalne zamówienie, a na liście jej wyposażenia nie może zabraknąć nie tylko gustownych elementów znanych z segmentu aut klasy premium, ale również odpowiednio spersonalizowanego wyposażenia, poprawiającego komfort podróżowania.

– Samochody dostawcze, które dostosowuje się do konkretnych potrzeb, mają podstawowe wyposażenie, dlatego jednym z elementów, o którym trzeba pomyśleć przy personalizowaniu luksusowego busa, jest rozbudowa fabrycznej klimatyzacji pojazdu. Trzeba przy tym zadbać nie tylko o układ chłodzenia oraz ogrzewania, ale również o systemy sterowania tymi urządzeniami – wyjaśnia Kamil Kleczewski, Dyrektor Handlowy i Marketingu firmy Webasto Petemar.

Jednym z rozwiązań jest system klimatyzacji BlueCool Drive 40. Zestaw montowany jest w pojeździe poprzez zintegrowanie z istniejącym już fabrycznym układem klimatyzacji, tworząc jeden obieg. Urządzenie jest zasilane podczas pracy silnika samochodu oraz korzysta z zamontowanej przez producenta auta sprężarki i skraplacza. Powietrze chłodzone jest w dodatkowym parowniku, a całość uzupełnia dedykowany moduł sterujący.

– Przy rozbudowie układu ogrzewania jednym z najwygodniejszych rozwiązań i równocześnie najbardziej praktycznych jest tak zwane ogrzewanie postojowe. Zasada pracy takiego systemu jest prosta – zasilany ze zbiornika paliwa pojazdu kompaktowy agregat ogrzewa zassane powietrze i korzystając z układu wentylacji i układu chłodzenia pojazdu ogrzewa wnętrze. Zaletą tego rozwiązania jest możliwość wyposażenia układu w urządzenie ThermoCall, które umożliwi sterowanie ogrzewaniem za pomocą telefonu komórkowego. Dzięki temu można nie tylko zdalnie sterować temperaturą, ale również zaplanować pracę układu z 24 godzinnym wyprzedzeniem  – dodaje Kamil Kleczewski z Webasto Petemar.

Wykończone drewnem wnętrze, potężne fotele i wyposażenie godne salonu – tak w skrócie można opisać amerykańską salonkę, czyli luksusowo wyposażony samochód
Wykończone drewnem wnętrze, potężne fotele i wyposażenie godne salonu – tak w skrócie można opisać amerykańską salonkę, czyli luksusowo wyposażony samochód osadzony na trwałym aucie dostawczym. Moda na „jeżdżące pokoje” nie przeminęła – co więcej, samochody tego typu znajdują swoich odbiorców nie tylko wśród miłośników motoryzacyjnej turystyki, ale również wśród firm świadczących usługi dla VIP-ów.

Wyraźne podniesienie standardu przerabianego busa to jeden z istotnych argumentów, który ma znaczenie przy przewozie osób. Na liście zmian znajdują się między innymi wykończenia ścian, podłóg i sufitów materiałami wysokiej jakości oraz montaż odpowiednich systemów zaciemniających okna.

– Firmy zlecające personalizację luksusowego busa oczekują komfortu połączonego z wysoką funkcjonalnością. Wnętrze takiego pojazdu jest więc najczęściej wyposażone w przestronne i wielofunkcyjne fotele oraz stoliki, które pozwalają na pracę przy komputerze. Całość uzupełnia dobre oświetlenie i właściwie wyciszone wnętrze. Oczywiście nie można zapomnieć o estetyce wykończenia, takie wnętrze znacznie mocniej przemówi do wyobraźni potencjalnych pasażerów, zaś auto może stać się bardzo skuteczną wizytówką firmy – dodaje Robert Hauser z firmy Hauser zajmującej się zabudową samochodów dostawczych.

Na liście wyposażenia takich aut można również znaleźć wysokiej klasy sprzęt audio, barki oraz lodówki. W przypadku tych ostatnich producenci muszą zmierzyć się nie tylko z odpornością urządzenia na potencjalne wstrząsy, ale również zapewnić cichą pracę oraz niskie zapotrzebowanie na energię.

Wykończone drewnem wnętrze, potężne fotele i wyposażenie godne salonu – tak w skrócie można opisać amerykańską salonkę, czyli luksusowo wyposażony samochód
Wykończone drewnem wnętrze, potężne fotele i wyposażenie godne salonu – tak w skrócie można opisać amerykańską salonkę, czyli luksusowo wyposażony samochód osadzony na trwałym aucie dostawczym. Moda na „jeżdżące pokoje” nie przeminęła – co więcej, samochody tego typu znajdują swoich odbiorców nie tylko wśród miłośników motoryzacyjnej turystyki, ale również wśród firm świadczących usługi dla VIP-ów.

– W przypadku gdy na pokładzie samochodu znajduje się odpowiednia ilość miejsca, idealnym rozwiązaniem będzie np. linia lodówek Cruise. Najmniejsze modele mają od 16 do 49 litrów, największy natomiast nawet 320 litrów. Wśród klientów personalizujących luksusowe vany lub samochody kempingowe największą popularnością cieszą się pojemności od 49 do 65 litrów. Ich konstrukcja zapewnia pełną integrację z wnętrzem pojazdu, a panel drzwiowy może być dobierany zgodnie z oczekiwaniami zamawiającego. Co więcej, otwieranie może być klasyczne lewe lub prawe albo w systemie szufladowym – wyjaśnia Kamil Kleczewski, Dyrektor Handlowy i Marketingu z Webasto Petemar. – Opcjonalnie można też zamontować lodówkę przenośną typu Travel Box. Urządzenie to ukryte jest w dedykowanym schowku na specjalnych szynach, a jego zaletą jest możliwość szybkiego demontażu i przeniesienia w inne miejsce, np. do hotelu.

To nie koniec udogodnień. Najbardziej luksusowe busy mają na pokładzie dostęp do internetu, telewizory, a nawet konsole do gier wideo. Salonki oferują również szerokie możliwości związane z przewozem bagażu. Jednym z najpopularniejszych akcesoriów są szafy bagażowe, które montowane są z tyłu pojazdu.

Przyczepy i autobusy

Wykończone drewnem wnętrze, potężne fotele i wyposażenie godne salonu – tak w skrócie można opisać amerykańską salonkę, czyli luksusowo wyposażony samochód
Wykończone drewnem wnętrze, potężne fotele i wyposażenie godne salonu – tak w skrócie można opisać amerykańską salonkę, czyli luksusowo wyposażony samochód osadzony na trwałym aucie dostawczym. Moda na „jeżdżące pokoje” nie przeminęła – co więcej, samochody tego typu znajdują swoich odbiorców nie tylko wśród miłośników motoryzacyjnej turystyki, ale również wśród firm świadczących usługi dla VIP-ów.

Na rynku oferowane są także rozwiązania VIP dla pojazdów wielkogabarytowych oraz przyczep. Te ostatnie są również dostosowywane do potrzeb klientów, co często oznacza budowanie od podstaw według przygotowanego wcześniej projektu.

Jednym z przykładów są zabudowy eventowe – nadwozia umiejscowione najczęściej na samochodach ciężarowych, które mają możliwość przekształcenia się w centra wystawiennicze o dużych powierzchniach użytkowych. Ciekawostką są tak zwane zabudowy sportowe, wykorzystywane przez zawodników różnych dziedzin sportu – np. rajdów samochodowych. We wnętrzu takiej przyczepy można znaleźć nie tylko miejsce służące do transportu samochodu i części zamiennych, ale też zaplecze serwisowe i strefę mieszkalno-eventową z luksusowym wyposażeniem, np. barkiem, kanapą, systemem audio, łazienką i rozkładanym balkonem.

Autobusy VIP mogą być natomiast wyposażone w indywidualne ekrany dotykowe dla każdego z pasażerów, radio, klimatyzację i ogrzewanie, a także – w przypadku pojazdów dwupoziomowych – w barek i stoły na dolnym pokładzie oraz zaplecze kuchenne z mikrofalówką i lodówką.

Rynek samochodów dostawczych w Polsce

Wykończone drewnem wnętrze, potężne fotele i wyposażenie godne salonu – tak w skrócie można opisać amerykańską salonkę, czyli luksusowo wyposażony samochód
Wykończone drewnem wnętrze, potężne fotele i wyposażenie godne salonu – tak w skrócie można opisać amerykańską salonkę, czyli luksusowo wyposażony samochód osadzony na trwałym aucie dostawczym. Moda na „jeżdżące pokoje” nie przeminęła – co więcej, samochody tego typu znajdują swoich odbiorców nie tylko wśród miłośników motoryzacyjnej turystyki, ale również wśród firm świadczących usługi dla VIP-ów.

– Rynek samochodów dostawczych rozwija się w Polsce bardzo dynamicznie. Klienci, którzy decydują się na zakup takiego pojazdu, zwracają uwagę nie tylko na cenę auta, ale przede wszystkim na pozycję marki w rankingach niezawodności oraz koszty związane z obsługą serwisową. Nie mniej ważna jest wartość rezydualna, która ma szczególne znaczenie w przypadku leasingu lub wynajmu długoterminowego, który stał się obecnie jedną z najbardziej popularnych form finansowania samochodów dostawczych i wybierany jest przez prawie trzy czwarte klientów tego segmentu – wyjaśnia Mariusz Skoczeń, kierownik sprzedaży samochodów nowych Toyota Żerań. – W przypadku zakupu samochodów użytkowych klienci najczęściej wybierają wersje dostawcze, które następnie personalizują, dostosowując do swoich potrzeb. Dużą popularnością  cieszą się także wersje osobowe, wyposażone na poziomie luksusowych samochodów osobowych. Stanowią one około jedną czwartą zamówień – dodaje.

Według ostatnich danych przedstawiony w raporcie KPMG i PZPM, na podstawie danych CEPIK w grupie samochodów dostawczych do 3,5 t, w czerwcu tego roku przybyło 5 344 nowo zarejestrowanych pojazdów – oznacza to wzrost miesiąc do miesiąca na poziomie 12,8 proc.

od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty