Jak jeździć po rondzie Inwalidów Wojennych RP

redakcja.gdp
Jak jeździć po rondzie Inwalidów Wojennych RP
Jak jeździć po rondzie Inwalidów Wojennych RP
Rondo u zbiegu ul. Kopernika i ul. Wolności nie przysparza kierowcom większych kłopotów. Nie oznacza to jednak, że nie może zaskoczyć.
Jak jeździć po rondzie Inwalidów Wojennych RP
Jak jeździć po rondzie Inwalidów Wojennych RP

To kolejne po oddalonym o kilkaset metrów rondzie Kuronia skrzyżowanie o ru­chu okrężnym, które bierze na siebie niemały ruch pojazdów. Szczególnie w godzinach szczytu i w sezonie. Łączy ulicę Kopernika z Wolności i do tego leży na trasie przelotowej przez miasto w kierunku z północy na połu­dnie. Jak bardzo jest ważne i uczęszczane, wiedzą ci, któ­rzy rano lub popołudniem stoją tam w korku i próbują wbić się w ul. Wolności, skrę­cając w prawo z ul. Kopernika. Wianuszek aut ciągnie się nieraz wzdłuż murów budynków po dawnym szpitalu wojewódzkim. Wszystko z powodu niekończącego się sznura pojazdów jadących z centrum, a skręcających na rondzie w kierunku Zatorza.

Z trzech pasów ulic Kopernika w kierunku na Ustkę na rondo można wjechać tylko z dwóch. Z kolei w kierunku z Ustki do centrum wpadają na nie dwa pasy ulicy Kopernika i dwa od ulicy Wolności. Rondo Inwalidów RP nie przysparza kierowcom większych kłopotów. Nie oznacza to jednak, że nie może zaskoczyć.

Po pierwsze, tak jak wszy­stkie ronda w mieście, tak i to jest skrzyżowaniem o ruchu okrężnym ze znakiem ustąp pierwszeństwa przejazdu. Oznacza to, że przed wjaz­dem na rondo musimy ustą­pić pierwszeństwa autom, które na rondzie już są. Który pas zająć w zależności, gdzie chcemy jechać, podpowiadają znaki poziome i pionowe.

I tak, wjeżdżając na rondo od strony ul. Wolności, jeśli będziemy skręcać w lewo – lewy pas, jeśli w prawo w kierunku ul. Sienkiewicza– to pas prawy. Jadąc od Ustki do centrum na wprost pojedziemy z obu pasów, ale tuż przed samym rondem, w Wol­ności skręcimy oddziel­nym zjazdem. Od reszty pa­sów odseparowany jest granitową wysepką. Z kolei z trzech nitek ul. Kopernika biegnącej na Ustkę skrajny prawy służy tylko do jazdy na wprost i omija rondo. Od reszty oddziela go wysepka. Środkowy to nitka służąca do wjazdu na rondo i co ciekawe – do jego natychmiastowego opuszczenia, jeśli zamierza­my jechać w kierunku na Ustkę. Skrajnego lewego, uży­wamy tylko do wjazdu na rondo. Niektórzy kierowcy posiłkują się nim, chcąc wyprzedzić na krzyżówce autobus MZK, co odradzamy szczególnie teraz, kiedy jest ślisko.

Rondo ma jednak kilka niespodzianek. Pamiętajmy, że auto zaznaczone na grafice jako C, jeśli będzie zawracać na rondzie, może zająć tak zew., jak i wew. jego pas. Tu muszą uważać szczególnie kierowcy czekający na swoją kolej do wjazdu krzyżówkę od ul. Wolności. Również kierowca auta G może zawrócić na rondzie, ale wcze­śniej musi ustąpić pierwszeństwa pojazdowi H, który zjeżdża w Wolności. Nie zapominajmy o pieszych. Przepuśćmy ich.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Jak kupić używany samochód i nie dać się oszukać? Zobacz 3 sposoby NA

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na motofakty.pl Motofakty
Dodaj ogłoszenie