Stan piór wycieraczek powinien zwrócić naszą uwagę w momencie, gdy zostawiają po sobie smugi. Pół biedy, jeżeli są to niewielkie ślady poza polem widzenia. Problem zaczyna się, gdy gumy zamiast oczyszczać, rozmazują brud na szybie ograniczając widoczność, lub pozostawiają po sobie film wodny, który w drastyczny sposób zniekształca obraz. To znak, że czas na ich wymianę. Znak nie jedyny. Piszczenie, odrywanie się piór od szyby w czasie pracy czy ich zużycie (np. korozja) są wystarczającym argumentem, który powinien nas skłonić do kupna nowych wycieraczek. Tym bardziej, że uszkodzone pióra mogą łatwo porysować szybę.

Pierwszym parametrem, na który należy zwrócić uwagę przy wyborze wycieraczek jest długość piór. Można zmierzyć stare i na ich podstawie dobrać rozmiar nowych, a można też skorzystać z katalogów przygotowanych przez producentów samochodowych akcesoriów. Trzeba zwrócić uwagę na to, czy nasze auto ma pióra jednakowej czy różnej długości. Montaż zbyt długich piór może skutkować ich obcieraniem o siebie, zbyt krótkie pozostawią duże powierzchnie nieoczyszczonej szyby. Ważne żeby przy zakupie sprawdzić sposób mocowania piór. Większość producentów dodaje adaptery pozwalające na ich montaż do różnych ramion.
Zobacz także: Ateca - testujemy crossovera Seata