Prawa rynku są twarde. Chcąc zdobyć nowych klientów trzeba dokonywać niekiedy radykalnych posunięć. Takim właśnie było wprowadzenie silnika wysokoprężnego do gamy jednostek napędowych Jaguara.
Od 2003 r. na rynkach europejskich dostępny jest model X-Type z dwulitrowym silnikiem diesla produkowanym przez Forda. Od sierpnia 2005 r. auto oferowane będzie z nową wysokoprężną

jednostką napędową 2,2 l z systemem common rail.
Turbodoładowany, 4-cylindrowy silnik rozwija moc 155 KM. Dzięki funkcji chwilowego wzrostu momentu obrotowego jego maksymalna wartość rośnie z 360 do 400 Nm. Jednostka napędowa współpracuje z 6-stopniową manualną skrzynią biegów. Jaguar X-Type 2.2 D rozpędza się od 0 do 100 km/h w 8,9 sekundy, a jego prędkość maksymalna wynosi 220 km/h.
Nie wiadomo, czy samochód oferowany będzie w Polsce.
- Jeśli nie zmienią się przepisy dotyczące podatku akcyzowego, Jaguara X-Type 2.2 D nie będziemy sprzedawać w Polsce, a jedynie sprowadzać na specjalne zamówienie - powiedział nam Maciej Janiszewski z firmy Jaguar Land Rover Polska.

Inwestycje drogowe w Miliczu
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?