W porównaniu z poprzednikiem nowego XK poddano zmianom stylizacyjnym. Nadwozie wykonano z aluminium, co pozwoliło na zmniejszenie masy własnej auta o 10 proc. Samochód jest dłuższy, szerszy i wyższy. Ma także większy rozstaw osi. Inaczej wygląda również wnętrze. W XK - podobnie jak w Citroenie C6 - zastosowano system podnoszącej się maski.
Amortyzując uderzenie zmniejsza on ryzyko uszkodzenia ciała potrąconego pieszego.
XK mogą podróżować cztery osoby, przy czym na tylnych fotelach wygodnie siądą tylko dzieci.
Odnowiony XK dostępny będzie m.in. z benzynowym silnikiem 4,2 l/300 KM współpracującym z automatyczną, 6-stopniową przekładnią. Ma ona możliwość zmiany biegów za pomocą patek umieszczonych przy kierownicy. Rozwiązanie to zastosowano w Jaguarze po raz pierwszy.
Polski przemysł motoryzacyjny, szanse i zagrożenia - debata
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?