Jaguar S-Type 3,0 V6 High

Jacek Dobkowski
Udostępnij:
Angielskie Jaguary są cenione za niepowtarzalny styl, prestiż i wyśmienity komfort jazdy. Stylizacja modelu S-Type odróżnia się od marek z kontynentu.

|
|

Jaguar S-Type 3,0 V6 High

Każdy Jaguar przywodzi na myśl kota czającego się do skoku. Sylwetka jest dynamiczna, o wysmakowanych przetłoczeniach. Auto sprawia wrażenie, że za chwilę zerwie się z miejsca i pomknie ku horyzontowi. W końcu marka wzięła nazwę od dzikiego, drapieżnego kota.
Oryginalny przód
Szczególne wrażenie robi przednia część nadwozia. Cztery okrągłe reflektory z oddzielnymi obudowami, zaczynające się od nich przetłoczenia maski. Tradycyjna, owalna atrapa chłodnicy Od razu widać, że to wóz najwyższej klasy, że marka ma wieloletnią tradycję. Chromy jak najbardziej pasują do jej charakteru. Kierowcy w dresach zdecydowanie nie.
Najlepszy Ford?
Jaguara dotknęła globalizacja w przemyśle motoryzacyjnym. Od 1989 roku należy do potężnego, amerykańskiego Forda. W ramach tego koncernu wchodzi w skład Premier Automotive Grup wraz z Volvo (Szwecja), Daimlerem, Aston Martinem, Land Roverem (Wielka Brytania) i Lincolnem (USA). Jest to grupa aut prestiżowych. Pod marką Daimler występują obecnie najbardziej luksusowe odmiany Jaguara XJ8.
Konstrukcyjnie Jaguar S-Type jest spokrewniony z Lincolnem LS. Oba auta wykorzystują tę samą płytę podłogową, wspólny może być też trzylitrowy silnik V6, który napędzał testowany przez nas egzemplarz. Jednostka ta stanowi rozwinięcie fordowskiego silnika z serii Duratec o pojemności 2,5 litra.
Zalety i wady

Jaguar S-Type 3,0 V6 High

Nadwozie

  • odróżnia się od każdej innej marki
  • szlachetna atmosfera we wnętrzu
  • skórzana tapicerka w standardzie
  • kierownica i fotel kierowcy automatycznie się odsuwają, aby ułatwić wchodzenie i wychodzenie z samochodu
  • wygodne fotele o grubych oparciach
  • elektryczna regulacja przednich foteli
  • elektryczna regulacja kierownicy w dwóch płaszczyznach
  • skuteczne naiewy dla pasażerów z tyłu
    - tylko cztery poduszki powietrzne w standardzie
    - mały bagażnik z zawiasami wchodzącymi do jego wnętrza
    Silnik
  • czuje się jego moc
  • bardzo dobra dynamika
  • kultura pracy
  • rasowy, stłumiony dźwięk podczas przyspieszania
  • szybka reakcja na pedał gazu
  • bardzo szeroki zakres obrotów, do ponad 7 000
    - mógłby być żwawszy na bardzo niskich obrotach
    Zachowanie na drodze
  • łagodne w każdej sytuacji
  • tłumienie nierówności na wysokim poziomie
  • komfortowe zawieszenie bez bujania na boki
  • łagodne działanie kontroli trakcji napędzanej (tylnej) osi
    - utrudnione cofanie (bez czujników parkowania w tylnym zderzaku)
    Okiem zawodnika Macieja Marcinkiewicza, kierowcy wyścigowego
    Bardzo nowoczesna sylwetka nadwozia z elementami retro. Wnętrze przyjemne, wykonane z wysokiej jakości materiałów. Podczas pracy 240-konnego silnika słychać przyjemny pomruk. Auto przyspiesza bardzo sprawnie. Pięciobiegowy automat jest dobrze zestopniowany, tak że przy jeździe na najwyższym przełożeniu przy trzech tysiącach obrotów mamy prędkość bliską 160 kilometrom na godzinę. W samochodzie jest wtedy w miarę cicho. Zawieszenie Jaguara pozwala jechać bez problemu i szybko po ostrych zakrętach. Komfort na normalnej drodze jest znakomity.
    Podsumowanie
    Typ S okazał się komfortowym autem, którym można także jechać szybko i bezpiecznie. Zawieszenie radzi sobie doskonale z nielekkim przecież pojazdem.
    Dla wielu nabywców Jaguara, nie tylko S-Type, liczy się jednak przede wszystkim prestiż marki i wyborna stylizacja.
    Dane techniczne
Rodzaj nadwoziapięciomiejscowy
czterodrzwiowy sedan
Silnik benzynowy2 967 ccm
6 cylindrów w układzie widlastym
24 zawory
Moc238 KM przy 6 800 obr./min
Maks. moment obrotowy293 Nm przy 4 500 obr./min
Napędna tylne koła
Prędkość maks.226 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h8,5 s
Ogumienie225/55 ZR 16
Długość4,861 m
Szerokość1,819 m
Wysokość1,444 m
Rozstaw osi2,909 m
Masa1 720 kg
Bagażnik370 l
Zbiornik paliwa70 l
Zużycie paliwa8,2 l poza miastem
16,3 l miasto
11,2 l cykl mieszany
Cenarównowartość 59 600 euro

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polska coraz bardziej rowerowa

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Więcej informacji na stronie głównej Motofakty
Dodaj ogłoszenie