|
|

Każdy Jaguar przywodzi na myśl kota czającego się do skoku. Sylwetka jest dynamiczna, o wysmakowanych przetłoczeniach. Auto sprawia wrażenie, że za chwilę zerwie się z miejsca i pomknie ku horyzontowi. W końcu marka wzięła nazwę od dzikiego, drapieżnego kota.
Oryginalny przód
Szczególne wrażenie robi przednia część nadwozia. Cztery okrągłe reflektory z oddzielnymi obudowami, zaczynające się od nich przetłoczenia maski. Tradycyjna, owalna atrapa chłodnicy Od razu widać, że to wóz najwyższej klasy, że marka ma wieloletnią tradycję. Chromy jak najbardziej pasują do jej charakteru. Kierowcy w dresach zdecydowanie nie.
Najlepszy Ford?
Jaguara dotknęła globalizacja w przemyśle motoryzacyjnym. Od 1989 roku należy do potężnego, amerykańskiego Forda. W ramach tego koncernu wchodzi w skład Premier Automotive Grup wraz z Volvo (Szwecja), Daimlerem, Aston Martinem, Land Roverem (Wielka Brytania) i Lincolnem (USA). Jest to grupa aut prestiżowych. Pod marką Daimler występują obecnie najbardziej luksusowe odmiany Jaguara XJ8.
Konstrukcyjnie Jaguar S-Type jest spokrewniony z Lincolnem LS. Oba auta wykorzystują tę samą płytę podłogową, wspólny może być też trzylitrowy silnik V6, który napędzał testowany przez nas egzemplarz. Jednostka ta stanowi rozwinięcie fordowskiego silnika z serii Duratec o pojemności 2,5 litra.
Zalety i wady

Nadwozie
- odróżnia się od każdej innej marki
- szlachetna atmosfera we wnętrzu
- skórzana tapicerka w standardzie
- kierownica i fotel kierowcy automatycznie się odsuwają, aby ułatwić wchodzenie i wychodzenie z samochodu
- wygodne fotele o grubych oparciach
- elektryczna regulacja przednich foteli
- elektryczna regulacja kierownicy w dwóch płaszczyznach
- skuteczne naiewy dla pasażerów z tyłu
- tylko cztery poduszki powietrzne w standardzie
- mały bagażnik z zawiasami wchodzącymi do jego wnętrza
Silnik - czuje się jego moc
- bardzo dobra dynamika
- kultura pracy
- rasowy, stłumiony dźwięk podczas przyspieszania
- szybka reakcja na pedał gazu
- bardzo szeroki zakres obrotów, do ponad 7 000
- mógłby być żwawszy na bardzo niskich obrotach
Zachowanie na drodze - łagodne w każdej sytuacji
- tłumienie nierówności na wysokim poziomie
- komfortowe zawieszenie bez bujania na boki
- łagodne działanie kontroli trakcji napędzanej (tylnej) osi
- utrudnione cofanie (bez czujników parkowania w tylnym zderzaku)
Okiem zawodnika Macieja Marcinkiewicza, kierowcy wyścigowego
Bardzo nowoczesna sylwetka nadwozia z elementami retro. Wnętrze przyjemne, wykonane z wysokiej jakości materiałów. Podczas pracy 240-konnego silnika słychać przyjemny pomruk. Auto przyspiesza bardzo sprawnie. Pięciobiegowy automat jest dobrze zestopniowany, tak że przy jeździe na najwyższym przełożeniu przy trzech tysiącach obrotów mamy prędkość bliską 160 kilometrom na godzinę. W samochodzie jest wtedy w miarę cicho. Zawieszenie Jaguara pozwala jechać bez problemu i szybko po ostrych zakrętach. Komfort na normalnej drodze jest znakomity.
Podsumowanie
Typ S okazał się komfortowym autem, którym można także jechać szybko i bezpiecznie. Zawieszenie radzi sobie doskonale z nielekkim przecież pojazdem.
Dla wielu nabywców Jaguara, nie tylko S-Type, liczy się jednak przede wszystkim prestiż marki i wyborna stylizacja.
Dane techniczne
Rodzaj nadwozia | pięciomiejscowy czterodrzwiowy sedan |
Silnik benzynowy | 2 967 ccm 6 cylindrów w układzie widlastym 24 zawory |
Moc | 238 KM przy 6 800 obr./min |
Maks. moment obrotowy | 293 Nm przy 4 500 obr./min |
Napęd | na tylne koła |
Prędkość maks. | 226 km/h |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 8,5 s |
Ogumienie | 225/55 ZR 16 |
Długość | 4,861 m |
Szerokość | 1,819 m |
Wysokość | 1,444 m |
Rozstaw osi | 2,909 m |
Masa | 1 720 kg |
Bagażnik | 370 l |
Zbiornik paliwa | 70 l |
Zużycie paliwa | 8,2 l poza miastem 16,3 l miasto 11,2 l cykl mieszany |
Cena | równowartość 59 600 euro |

NOWY ODCINEK OBWODNICY WSCHODNIEJ_
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?