Koszt inwestycji to około 1,7 mld euro, a fabryka mogłaby powstać w Krakowie. Produkowałaby 200 tysięcy pojazdów rocznie.
Z Polską rywalizuję m.in. Słowacja, Węgry, Czechy oraz Turcja. Decyzji w sprawie ewentualnej budowy zakładu w naszym kraju można spodziewać się w ciągu kilku tygodni.
Za umieszczeniem fabryki w Polsce może przemawiać m.in. wzrost sprzedaży u nas aut klasy premium w tym Jaguara i Land Rovera - w 2014 roku przekroczył on 20%. Przedstawiciele producenta chcą, aby do 2016 roku z ich salonów wyjechało nawet 2500 samochodów.
Przypomnijmy, że na pozczątku lipca wicepremier Janusz Piechociński zapowiedział, że Polska rywalizuje ze Słowacją o fabrykę aut. Inwestor chce ją zacząć budować przed końcem trzeciego kwartału tego roku.
Polski przemysł motoryzacyjny, szanse i zagrożenia - debata
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?