Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Jaguar C-TYPE Continuation „70-Edition”. Dwie ekskluzywne nowości

Mariusz Michalak
Mariusz Michalak
Pierwsze egzemplarze C-TYPE Continuation są już gotowe i dostarczane do klientów na całym świecie. Wszystkie modele Continuation są zatwierdzone przez FIA i mogą brać udział w różnorodnych imprezach historycznych FIA, w tym w Jaguar Classic Challenge, który odbywa się na wielu torach wyścigowych, w tym Le Mans i Silverstone.
Pierwsze egzemplarze C-TYPE Continuation są już gotowe i dostarczane do klientów na całym świecie. Wszystkie modele Continuation są zatwierdzone przez FIA i mogą brać udział w różnorodnych imprezach historycznych FIA, w tym w Jaguar Classic Challenge, który odbywa się na wielu torach wyścigowych, w tym Le Mans i Silverstone. Jaguar
Jaguar Classic przedstawia dwa ekskluzywne C-TYPE Continuation, by uczcić pionierskie osiągnięcia pojazdu z 1953 roku. Co mają do zaoferowania pojazdy?

Dwa Jaguary C-TYPE Continuation zostały zaprezentowane siedemdziesiąt lat po tym, jak C-TYPE, wyposażone w pionierskie hamulce tarczowe, były na szczycie wyścigów samochodów sportowych, łącznie ze zdominowaniem 24 h Le Mans w 1953 roku. Cztery samochody Jaguara wzięły wtedy udział w wyścigu, kończąc na pierwszej, drugiej, czwartej i dziewiątej pozycji. Zwycięska para Tony Rolt i Duncan Hamilton pokonała ponad 2500 mil ze średnią prędkością 105,85 mph, pobijając poprzedni rekord i stając się tym samym pierwszymi zwycięzcami, którzy zdobyli tytuł przy średniej prędkości ponad 100 mph.

Każdy C-TYPE Continuation „70-Edition” został ekskluzywnie zaprojektowany w sugestywnym kolorze i wykończeniu z ręcznie wykonaną, emaliowaną, srebrną plakietką, wyhaftowanym „70-Edition” oraz malowanymi tarczami z numerem wyścigowym 70. Pierwsza z tych edycji jest wykończona jedynym w swoim rodzaju kolorem Verbier Silver i skórzanym wnętrzem w odcieniu Cranberry Red.

Ta kombinacja kolorów i wykończeń, która nie zostanie nigdy więcej powtórzona, jest inspirowana platynową rocznicą modelu C-TYPE. Drugi model „70-Edition” jest hołdem dla zwycięskiego samochodu Rolta i Hamiltona z 1953 roku, C-TYPE XKC051, wykończonym w barwach zespołu Works Team – British Racing Green ze skórą w kolorze Suede Green. Logo „70-Edition” jest inspirowane wizualnymi cechami C-TYPE, pierwotnie stworzonymi przez projektanta Jaguara Malcolma Sayera, znanego z kształtu D-TYPE i E-TYPE.

Każdy „70-Edition” jest zaopatrzony w obudowę klucza i tabliczkę na desce rozdzielczej, wykonaną na zamówienie przez jubilera Deakin & Francis, partnera Jaguara. Założona w 1786 roku firma Deakin & Francis może się pochwalić ponad 230-letnim dziedzictwem jako najstarszy angielski zakład jubilerski i ręcznie wykonała tabliczkę na desce rozdzielczej ze zbiornika paliwa typu C z 1953 roku.

– Każdy C-TYPE Continuation jest rzadkim i wyjątkowym pojazdem do uświetnienia kolekcji, ale jesteśmy zachwyceni, mogąc zaprezentować te dwie znakomite edycje, by uczcić przełomowy rok dla Jaguara i sportów motorowych. W 1953 r. wprowadzenie hamulców tarczowych, połączone z pomysłowym designem i konstrukcją, oznaczało dominację tego pojazdu podczas 24 h Le Mans. C-TYPE jest historycznie ważnym samochodem, w którym Jaguar był pionierem technologii hamulców tarczowych siedemdziesiąt lat temu, a my często uważamy za oczywisty fakt, że hamulce tarczowe pozostają standardem w branży – powiedział Matthew Bailey, Senior Manager for Strategy and Business Development, Jaguar Land Rover Classic.

Wszystkie modele C-TYPE Continuation, w tym także ’70-Edition’, ręcznie konstruowane przez ponad 3000 godzin w Jaguar Classic Works w Coventry, zostaną zbudowane na podstawie specyfikacji Works C-TYPE z 1953 roku. Pod aluminiowym nadwoziem kryje się 3,4-litrowa rzędowa szóstka, której budowa trwała dziewięć miesięcy, z pieczołowicie odnowionymi potrójnymi karburatorami Weber 40DCO3, produkującymi 220 bhp.

Zespół Jaguar Classic wykazał się wręcz pedantyczną dbałością o szczegóły. Zdjęcia zbiornika płynu hamulcowego pokazały, że oryginalne samochody posiadały wsporniki bez wątpienia zaprojektowane do zastosowania w innym pojeździe, jednak w C-TYPE całkowicie bezużyteczne. Dla zachowania autentyczności wszystkie Continuation C-TYPE utrzymują tę anomalię.

Pierwsze egzemplarze C-TYPE Continuation są już gotowe i dostarczane do klientów na całym świecie. Wszystkie modele Continuation są zatwierdzone przez FIA i mogą brać udział w różnorodnych imprezach historycznych FIA, w tym w Jaguar Classic Challenge, który odbywa się na wielu torach wyścigowych, w tym Le Mans i Silverstone.

od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty