ITS Poznań: Inteligentny system pokieruje ruchem w mieście

KAEF
ITS Poznań zacznie działać w 2015 roku. We Wrocławiu (na zdjęciu) już działaFot. Janusz Wójtowicz / Polskapresse
ITS Poznań zacznie działać w 2015 roku. We Wrocławiu (na zdjęciu) już działaFot. Janusz Wójtowicz / Polskapresse
Od przyszłego roku inteligentny system pokieruje ruchem w mieście. Takie są założenia systemu ITS Poznań. Kierowcy na elektronicznych tablicach sprawdzą, gdzie są korki, gdzie inne utrudnienia (po wypadku lub kolizji), jaki jest czas dojazdu (w danej chwili!) do centrum czy na Ławicę. Pasażerowie MPK sprawdzą za to, za ile minut (faktycznie, a nie zgodnie z rozkładem) przyjedzie ich tramwaj.

W pierwszym etapie (do końca marca 2015 roku) ITS Poznań zacznie działać na obszarze pomiędzy ulicami Głogowską,

ITS Poznań zacznie działać w 2015 roku. We Wrocławiu (na zdjęciu) już działaFot. Janusz Wójtowicz / Polskapresse
ITS Poznań zacznie działać w 2015 roku. We Wrocławiu (na zdjęciu) już działa

Fot. Janusz Wójtowicz / Polskapresse

Roosevelta i Dąbrowskiego oraz granicami Poznania.

Dopiero później elektroniczne tablice pojawią się w innych częściach miasta. Docelowo systemem inteligentnego sterowania ruchem obejmie całe centrum i większość głównych ulic w Poznaniu.

- Obecnie trwa drugi etap projektowania systemu. Planujemy zakończyć go w maju - wyjaśnia Dorota Wesołowska, rzecznik prasowy ZDM w Poznaniu.

Jak dokładnie ma działać ITS Poznań? Doskonale obrazuje to filmik. Widać na nim korzyści dla kierowców oraz pasażerów komunikacji miejskiej.

ITS Poznań wprowadzi więcej przywilejów dla komunikacji miejskiej. Specjalne urządzenia montowane w tramwaj i autobusach będą wysyłały sygnał do sygnalizacji świetlnej. Dzięki temu szybciej będzie się dla nich zapalało zielone światło. Te same urządzenia będą wysyłały informację na przystanek, by pasażerowie wiedzieli, czy tramwaj nie ma opóźnienia.

ITS Poznań będzie również "brał pod uwagę" liczbę samochodów znajdujących się w danej części miasta. Zielone światło nie zapali się na skrzyżowaniu dla aut, jeśli nie będą w stanie zmieścić się przed następnym skrzyżowaniem. Lepiej wykorzystane będą też tablice, które stoją dzisiaj na Jeżycach i przy parkingach buforowych. Mają pokazywać dokładną liczbę wolnych miejsc postojowych.

Koszt zamontowania ITS Poznań to około 83 mln zł. Projekt jest dofinansowywany z budżetu Unii Europejskiej.

źródło: Głos Wielkopolski

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty