Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Insignia kombi na wiosnę

Maciej Pobocha
Fot. Maciej Pobocha
Fot. Maciej Pobocha
Na przełomie kwietnia i maja na naszym rynku pojawi się Opel Insignia Sports Tourer, czyli kombi.

W porównaniu z dostępnymi już w sprzedaży wersjami 4- i 5-drzwiową, kombi jest dłuższe o 8 cm. Efektem jest większy bagażnik mający pojemność 540 l (500 l w sedanie i 520 l w liftbacku). Objętość można zwiększać do 1530 l składając oparcia tylnej kanapy. Uzyskujemy w ten sposób przestrzeń o długości 191 cm i niemal idealnie płaskiej podłodze, co znacznie ułatwia pakowanie bagaży.

Fot. Maciej Pobocha
Fot. Maciej Pobocha

W opcji znajdzie się elektroniczny system otwierania/zamykania pokrywy bagażnika z możliwością wybrania jednej z dwóch wysokości, na jaką pokrywa się uniesie. W niewysokich pomieszczeniach (np. garażach), można wybrać niższą pozycję, aby uniknąć uderzenia klapą o sufit.

Wraz z wprowadzeniem kombi na wyposażeniu Insigni znajdzie się materiał tapicerski o nazwie Top Tec. Nie przepuszcza on w

Fot. Maciej Pobocha
Fot. Maciej Pobocha

zasadzie wody, dzięki czemu fotele nie powinny się brudzić, jeśli przez przypadek wylany zostanie na nie jakiś płyn.

Nowością będą dwa silniki, uzupełniające gamę jednostek napędowych Opla. Pierwszym z nich jest turbodoładowany "benzyniak" o pojemności 1,6 l i mocy 180 KM. Drugi to podwójnie doładowany turbodiesel 2,0 l/190 KM. Zastosowano

Fot. Maciej Pobocha
Fot. Maciej Pobocha

w nim dwie turbosprężarki. Mniejsza działa do 1500 obr./min. Przy 1500 obr./min włącza się większa i obie pracują razem. Powyżej 3000 obr./min pracuje tylko większa turbosprężarka.

Insignia będzie też dostępna z silnikami benzynowymi: 1,6 l/115 KM, 1,8 l/140 KM, 2,0 l/220 KM i 2,8 l/260 KM oraz wysokoprężnymi 2,0 l/130 i 2,0 l/160 KM. W wersjach z

Fot. Maciej Pobocha
Fot. Maciej Pobocha

mocniejszymi silnikami oferowany będzie napęd na obie osie.

W Insigni kombi, którą jechaliśmy, pracował nowy, turbodoładowany silnik benzynowy o mocy 180 KM. Jednostka zapewnia przyzwoite osiągi. Pierwsza setka pojawia się na liczniku po 9,2 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 220 km/h. Chcąc jeździć bardziej dynamicznie, warto wybrać tryb Sport pracy silnika oraz układów zawieszenia i kierowniczego (wymaga dopłaty). Dzięki niemu auto żwawiej reaguje na

Fot. Maciej Pobocha
Fot. Maciej Pobocha

pedał gazu, zawieszenie utwardza się, a wspomaganie kierownicy zmniejsza i kierowca ma większą kontrolę nad samochodem. W trybie Tour zawieszenie jest bardziej miękkie, a wspomaganie mocniejsze, przez co podróżuje się bardziej komfortowo.

Wnętrze Insigni kombi jest nowoczesne, a materiały wykończeniowe są naprawdę dobrej jakości. Podróżujący zarówno z przodu jak i z tyłu nie powinni narzekać na ilość miejsca. Nie jest go może tyle, co w Fordzie Mondeo, ale osobom o wzroście 180 cm przestrzeni na nogi ani nad głową nie brakuje. Przednie fotele są wygodne - mają długie i szerokie siedziska oraz oparcia.

6-stopniowa, ręczna skrzynia biegów pracuje precyzyjnie. Nieco kłopotliwe jest jednak zmienianie przełożeń. Przeszkadza w tym wysoki podłokietnik.

od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty