Inny niż wszystkie

Tomasz Szmandra
Najmłodszy w rodzinie Jaguarów, model XF jest zgrabny i nowoczesny. Następca wysłużonego S-Type’a stawia na współczesne wzornictwo, przez co odbiega od klasycznej linii nadwozia, do której miłośnicy brytyjskiej marki zdążyli się już przyzwyczaić.

Nowy model skonstruowano w oparciu o studyjny egzemplarz C-XF, który został zaprezentowany podczas ubiegłorocznego salonu samochodowego w Detroit.

Inny niż wszystkie

Jaguar XF posiada reflektory z charakterystycznym zaokrągleniem komponującym się z przetłoczeniami na pokrywie silnika. Chromowana, owalna atrapa chłodnicy ma być elementem wyróżniającym także przyszłe generacje modeli tej marki. Z boku rzucają się w oczy pionowe wloty powietrza na przednich błotnikach i opadająca linia dachu. Konstruktorom udało się uzyskać świetny współczynnik oporu powietrza Cx o wartości 0.29, a to oznacza mniejszy hałas, mniejsze zużycie paliwa i wyższą prędkość maksymalną.

Inny niż wszystkie

Stylistycznie auto jest bardziej zbliżone do coupé niż do typowego reprezentacyjnego sedana. Zwłaszcza zgrabny tył ze światłami składającymi się z diod LED i dwoma efektownymi końcówkami rur wydechowych. Auto ma prawie 5 m długości i w komfortowych warunkach może nim podróżować 5 dorosłych osób. Ich bagaże zmieszczą się w pojemnym, 540-litrowym bagażniku.

We wnętrzu zaskoczenie, zwłaszcza dla klientów o bardziej konserwatywnych gustach. Jest elegancko i znanych z poprzedniego modelu. Materiały wykończeniowe są oczywiście najwyższej jakości. Eleganckie orzechowe drewno przeplatane jest "dostojnym" aluminium. Skórzane fotele są regulowane nawet w 16. zakresach, podgrzewane oraz chłodzone.

Inny niż wszystkie

Zamiast tradycyjnych przełączników wszędzie umieszczono klawisze dotykowe, a także zbliżeniowe. Większością urządzeń steruje centralny ekran dotykowy. Obsługuje on m.in. potężny, 440- watowy system audio z radiem przystosowanym do odbioru stacji cyfrowych. Do napędu Jaguara mogą zostać użyte cztery silniki: diesel 2.7/207 KM, oraz benzynowe 3.0 V6/238 KM, 4.2 V8/300 KM, a także

4.2 V8 z doładowaniem mechanicznym o mocy 416 KM. Wszystkie jednostki współpracują z automatyczną, 6-stopniową skrzynią przekładniową. Zamiast tradycyjnego drążka zmiany biegów obsługuje ją zamontowane na konsoli środkowej okrągłe pokrętło, które umożliwia wybór trybu pracy przekładni. Biegi można zmieniać także sekwencyjnie, za pomocą łopatek pod kierownicą.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty