Informacje prasowe Grupy PGD

Grupa PGD
Ponad 1% rynku samochodowego w Polsce dla Grupy PGD. Focus C-Max wchodzi do gry. Rok sukcesów Japan Motors.

**

Ponad 1% rynku samochodowego w Polsce dla Grupy PGD


Informacja prasowa z 5 lutego 2004 r.
Do bardzo udanych zaliczy miniony rok Grupa PGD.Po raz pierwszy w swojej historii firma przekroczyła 1% udziału
w rynku sprzedaży nowych samochodów. I to posiadając tylko cztery dealerstwa.Wzrost sprzedaży Grupy PGD osiągnął 44,4%, czyli ponad dwa i pół
raza więcej niż wzrost rynku motoryzacyjnego w Polsce, który wyniósł 16,8%.Grupa PGD sprzedała ponad 13% Fordów w Polsce, prawie 20% oryginalnych
części zamiennych do Forda i ponad 4% Nissanów.**Należące do Grupy PGD dealerstwa Forda - OMC Motors
w Warszawie oraz  Euro Car i Partner w Krakowie dostarczyły
klientom 3640 nowych samochodów, co stanowi 13,4% sprzedaży Forda w Polsce.
Największy wkład w tę sprzedaż miało OMC Motors, które jednocześnie osiągnęło
2,1% udziału w całym warszawskim rynku motoryzacyjnym.

Warto też zauważyć, że łączny udział Euro Caru i Partnera w rynku krakowskim,
który wyniósł 9,3%, jest o ponad 2% wyższy niż udział Forda w sprzedaży
w Polsce.
2003 rok przyniósł oddziałom OMC Motors oraz Partner statuty Centrów
Pojazdów Dostawczych, a Euro Carowi statuetkę Chairman’s Award - nagrodę
przyznawaną przez Prezesa Ford of Europe za najlepszą obsługę klienta w
salonie i w serwisie.
W bardzo udany sposób Grupa PGD wprowadziła do swojej oferty samochody
marek japońskich, od stycznia 2003 roku - Nissana, a od listopada - Suzuki.
Po pierwszym roku sprzedaży Nissana, bielski salon Japan Motors może pochwalić
się m.in.: pierwszym miejscem w rankingu standardów Nissana i zadowolenia
klienta, 4,2% udziału w sprzedaży Nissana w Polsce oraz pierwszym miejscem
w sprzedaży samochodów terenowych Nissana w Polsce (co trzynasty terenowy
Nissan sprzedany w 2003 roku w Polsce wyjechał z bielskiego salonu Grupy
PGD). Krótki okres sprzedaży Suzuki nie upoważnia do rozbudowanych wniosków,
potwierdza jednak, co znaczy dla marki dobry dealer. W niespełna dwa miesiące
od dnia, kiedy Grupa PGD rozszerzyła swoją ofertę o Suzuki, sprzedaż samochodów
tej marki w regionie bielskim wzrosła ponad pięciokrotnie.
Grupa PGD to także ważny uczestnik rynku wtórnego, którego znaczenie
z roku na rok rośnie. W ubiegłym roku Działy Samochodów Używanych dealerstw
Grupy zanotowały wzrost sprzedaży o 73%.
Rok 2003 potwierdził także pozycję Grupy PGD na rynku oryginalnych części
zamiennych Forda. Hurtownia części Grupy PGD miała 19,6% udziału w zakupach
części z Ford Polska.
**

Innymi słowy (albo raczej liczbami) rzecz opisując, Grupa PGD
wygląda następująco:

**
1 - a dokładnie 1,06% udziału w polskim rynku sprzedaży nowych samochodów
(z liczbą 4079 aut) osiągnęła w 2003 roku Grupa PGD. To oznacza też, że
co 94 samochód sprzedany w Polsce wyjechał z salonu Grupy PGD

1 - pierwsze miejsce w rankingu standardów Nissana i zadowolenia klienta
zajął na koniec 2003 roku Japan Motors

1 - pierwsze miejsce w sprzedaży samochodów terenowych Nissana w Polsce
dla Japan Motors. Co trzynasty terenowy Nissan sprzedany w 2003 roku w
Polsce wyjechał z bielskiego salonu Grupy PGD

2 - na drugim miejscu w rankingu sprzedaży Forda zakończył rok
OMC Motors ze sprzedażą 1592 aut, szósty był Partner, siódmy Euro Car,
które także znalazły się w ekskluzywnym klubie 1000

3 - po raz trzeci w swojej historii Euro Car zdobył nagrodę Chairman's
Award przyznawaną przez Prezesa Ford of Europe za najlepszą obsługę klienta
w salonie i w serwisie

5 - ponad pięciokrotnie wzrosła w regionie bielskim sprzedaż Suzuki,
w niespełna dwa miesiące od dnia, kiedy Japan Motors rozszerzył swoją ofertę
o samochody tej marki

13 - a dokładnie 13,4% wynosi udział Grupy PGD w sprzedaży Forda w
Polsce

18 - około osiemnastu kilometrów, czyli jak z... do..., miałby konwój
samochodów sprzedanych w salonach Grupy PGD w 2003 roku ustawionych zderzak
w zderzak

19 - a nawet 19,6% to nasz udział w zakupach części z Ford Polska.
I oczywiście miejsce pierwsze z ogromną przewagą nad następnymi odbiorcami.

1 037 422 - jeden milion kilometrów (z ładnym ogonem) przejechały w
minionym roku samochody Działu Spedycji Grupy PGD rozwożące części zamienne
Liczby zawarte w niniejszej informacji pochodzą z raportu
Samar 2003 oraz obliczeń Działu Analiz Grupy PGD.
**

Focus C-Max wchodzi do gry


Informacja prasowa z 9 lutego 2004 r.
Segment kompaktowych minivanów (MAV - Multi-Activity Vehicle) należy
do najbardziej dynamicznie rozwijających się na europejskim rynku samochodów
osobowych.Od dawna niecierpliwie oczekiwaliśmy na propozycję Forda w tym segmencie
rynku.Ford wszedł do gry mocną kartą. Tą kartą jest Focus C-Max.**Zapowiada się na przebój rynkowy tego roku - można przewidywać. Podstawą
do optymizmu jest sukces i znakomite opinie towarzyszące Focusowi, który
jest najchętniej kupowanym samochodem na świecie. A właśnie on posłużył
do stworzenia prawdziwie uniwersalnego minivana, z powodzeniem łączącego
przestronne wnętrze, uniwersalność zastosowań i wysoki komfort, ze smukłą
linią nadwozia oraz wysokim poziomem bezpieczeństwa, a także rewelacyjną
jakością prowadzenia.
Efektem pracy stylistów Forda jest atrakcyjny samochód rodzinny o niezwykle
nowoczesnej stylistyce i zaawansowanych innowacjach konstrukcyjnych, którego
funkcjonalne rozwiązania pomogą użytkownikom prowadzić aktywny styl życia.

Litera "C" w nazwie modelu wskazuje na jego podstawowe atuty: komfort
(Comfort
), pewność w prowadzeniu (Confidence
) i kontrolę,
czy raczej panowanie nad pojazdem (Control
). Z kolei człon "MAX"
wskazuje, iż każdy z tych elementów doprowadzono do maksimum, stąd hasło
kampanii promocyjnej - "maksymalnie dopracowany".

Dzięki zmiennemu układowi tylnych siedzeń (tzw. Comfort Seat System)
Ford Focus C-Max w wersji FX Gold może w komfortowych warunkach przewozić
pięć osób z bagażem, bądź też zapewnić luksusowe warunki podróżowania na
poziomie "lotniczej klasy biznes" dla czterech osób. Przy złożonym środkowym
tylnym siedzeniu, dwie osoby podróżujące z tyłu mają znacznie więcej miejsca
na nogi i więcej przestrzeni na wysokości ramion. Ford Focus C-Max został
zaprojektowany w taki sposób, aby zapewnić kierowcy maksimum komfortu.
Wyższa i wygodniejsza pozycja za kierownicą oraz dobrze wyposażone miejsce
kierowcy idą w parze

z komfortem jazdy, precyzją sterowania, pewnym trzymaniem się drogi
i wysoką skutecznością hamulców.
"Ford przygotował bardzo dobrą ofertę promocyjnych pakietów wyposażenia
- mówi Dyrektor Handlowy OMC Motors Grzegorz Pszczel - dzięki temu otrzymaliśmy
piękny, nowoczesny samochód, którego relacja ceny do wyposażenia jest wręcz
rewelacyjna. Nasi klienci potrafią liczyć, dlatego z największym zainteresowaniem
spotkały się wersje FX Silver i FX Gold. Promocyjna oferta już na początku
sprzedaży, dotychczasowe zainteresowanie klientów, dobre opinie w prasie
fachowej oraz renoma Focusa, jaka obejmuje też C-Max’a, karzą nam wierzyć
w duży sukces tego samochodu

" dodaje Grzegorz Pszczel.
**

Rok sukcesów Japan Motors


Informacja prasowa z 9 lutego 2004 r.
Siedmiokrotny wzrost sprzedaży Nissana na Podbeskidziu.Pięciokrotny wzrost sprzedaży Suzuki.Pierwsze miejsca Japan Motors w pierwszym roku działalności.**Kiedy w styczniu 2003 roku Japan Motors rozpoczynał sprzedaż Nissanów,
udział tej marki w rynku bielskim wynosił zaledwie 0,63%. W ciągu roku
roku wzrósł - w co aż trudno uwierzyć - prawie sześciokrotnie - do 3,76%.
Warto zauważyć, że jest to o 1,1% więcej niż wynosi udział Nissana w sprzedaży
w Polsce. A to oznacza, że wskaźnik udziału marki w rynku lokalnym tzw.
performance przekroczył 140%. Bielski salon Japan Motors może pochwalić
się 4,2% udziału w sprzedaży Nissana w Polsce oraz pierwszym miejscem w
sprzedaży samochodów terenowych Nissana w Polsce. Co trzynasty terenowy
Nissan sprzedany w 2003 roku w Polsce wyjechał z bielskiego salonu.
"Dobra oferta ma swoja wagę o czym świadczy wzrost sprzedaży
Nissana w Polsce o prawie 33%

- mówi Grzegorz Hankus, Dyrektor Zarządzający
Japan Motors - W naszym przypadku znaczenie miały jeszcze inne czynniki,
między innymi: dobre warunki ekspozycji aut w przyjaznym, klimatyzowanym
salonie (jedynym w regionie z restauracją dla klientów), doświadczenie
sprzedawców i przede wszystkim właściwie zbudowane i podtrzymywane więzi
z klientami.

" Japan Motors nie tylko zaprasza swoich klientów na jazdy
testowe po specjalnie przygotowanym torze, ale zorganizował także oryginalną,
off roadową prezentację samochodów terenowych oraz zlot posiadaczy Nissanów
z napędem na cztery koła.
"Liczby i procenty są ważne, ale nas cieszy najbardziej, że sukcesy
osiągnęliśmy zajmując jednocześnie pierwsze miejsce w rankingu spełnienia
standardów Nissan Poland i zadowolenia klienta

- z nieskrywaną dumą
stwierdza Grzegorz Hankus - ponieważ to wyróżnienie jest potwierdzeniem
filozofii naszego działania. Filozofii w której centrum jest klient i jego
potrzeby

".
W listopadzie 2003 roku Japan Motors uzyskał również autoryzację Suzuki
i rozpoczął działalność jako pierwszy na Podbeskidziu i jeden z pierwszych
w Polsce wielomarkowych salonów samochodowych. Krótki okres sprzedaży Suzuki
nie upoważnia do rozbudowanych wniosków, potwierdza jednak, co znaczy dla
marki dobry dealer. W niespełna dwa miesiące sprzedaż samochodów tej marki
w regionie bielskim wzrosła ponad pięciokrotnie. "Sprzedalibyśmy jeszcze
więcej, ale po prostu brakło samochodów

- przyznaje Dyrektor Handlowy
Japan Motors Bogdan Leśniak. - Szczególnym popytem cieszyły się Grand
Vitara i Wagon R+

."
W Japan Motors przyznają, że najtrudniejsze już za nimi. Zbudowanie
świadomości marki Japan Motors jako salonu, w którym dostępnych jest dwanaście
modeli samochodów japońskich producentów przynosi efekty. W związku z tym
liczą, że rok 2004 będzie można uznać za równie udany. Wyniki stycznia
zdają się te oczekiwania potwierdzać.
Liczby zawarte w niniejszej informacji pochodzą z raportu
Samar 2003 oraz obliczeń Działu Analiz Grupy PGD.

Ostróda gościła najlepszych motocrossów w Polsce

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na motofakty.pl Motofakty
Dodaj ogłoszenie