Infiniti we współpracy z Nissanem opracowało system Variable Compression-Turbocharged (VC-T). Właśnie takie rozwiązanie zostanie zastosowane w 2-litrowym silniku z turbodoładowaniem.
Opracowana technologia opiera się na zdolności silnika do samoczynnego przekształcania się i bezstopniowego podnoszenia lub obniżania denka tłoka dla zmiany górnego, martwego położenia tłoka. Tym samym zmianom ulegają skok tłoka i pojemność skokowa silnika, a stopień sprężania może się płynnie zmieniać w zakresie od 8,1:1, aż po 14,1:1.
Silnik z technologią Variable Compression-Turbocharged jest lżejszy i mniejszy. Jak deklaruje producent, zapewnia mniejsze zużycie paliw i emisję spalin.
Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?