Infiniti Q60 II 3.0T Sport Tech. Testujemy sportowe coupe

Robert Kulczyk / Info-Ekspert (http://www.info-ekspert.pl)
Infiniti Q60 II 3.0T Sport TechPrezentowany model to następca G37 Coupe. Od 2013 wszystkie pojazdy tej niszowej na rynku polskim japońskiej marki, oznaczane są literą „Q”. Produkowane od 2014 roku coupe po dwóch latach obecności na rynku przeszło facelifting. Pierwszy raz, zmodernizowane Q60, zaprezentowane zostało w styczniu 2016 roku na salonie samochodowym w Detroit, jako jego druga generacja.Fot. Robert Kulczyk / Info-Ekspert (http://www.info-ekspert.pl)
Infiniti Q60 II 3.0T Sport TechPrezentowany model to następca G37 Coupe. Od 2013 wszystkie pojazdy tej niszowej na rynku polskim japońskiej marki, oznaczane są literą „Q”. Produkowane od 2014 roku coupe po dwóch latach obecności na rynku przeszło facelifting. Pierwszy raz, zmodernizowane Q60, zaprezentowane zostało w styczniu 2016 roku na salonie samochodowym w Detroit, jako jego druga generacja.Fot. Robert Kulczyk / Info-Ekspert (http://www.info-ekspert.pl)
Q60 to sportowe luksusowe coupe, które możemy zaliczyć do grona aut z segmentu G, czyli samochodów sportowych charakteryzujących się rozwiązaniami technicznymi, umożliwiającymi uzyskanie właściwości pojazdów wyczynowych przy jednoczesnym zachowaniu cech pozwalających eksploatować go w typowych warunkach drogowych.

Prezentowany model to następca G37 Coupe. Od 2013 wszystkie pojazdy tej niszowej na rynku polskim japońskiej marki, oznaczane są literą „Q”. Produkowane od 2014 roku coupe po dwóch latach obecności na rynku przeszło facelifting. Pierwszy raz, zmodernizowane Q60, zaprezentowane zostało w styczniu 2016 roku na salonie samochodowym w Detroit, jako jego druga generacja. Zaprojektowane przez Shinichiro Irie, produkowane jest w fabryce Infiniti w japońskim Tochigi. W konstrukcji pojazdu wykorzystano płytę podłogową Nissan FM Platform. Model dostępny jest jako zamknięte nadwozie typu coupe, ale już niebawem będzie można go nabyć również w odmianie kabriolet. W modelu może pracować jeden z dwóch doładowanych silników benzynowych: 2.0t o mocy 211KM i 3.0 V6 o mocy 405KM. Pierwsza jednostka to efekt współpracy Infiniti z marką Mercedes, natomiast druga to już jednak w pełni japońska konstrukcja. Oferowany jest w czterech zakresach kompletacji wyposażenia: Premium, Premium Tech, Sport oraz Sport Tech. Wyjątkowe osiągi i dynamika poruszania się po drodze oraz śmiały design to cechy wyróżniające testowany model. Konkurencji na rynku niema za wiele, jest między innymi BMW 430i, ale najpoważniejsza to japoński produkt Lexus RC.

Wygląd zewnętrzny

Infiniti Q60 II 3.0T Sport TechPrezentowany model to następca G37 Coupe. Od 2013 wszystkie pojazdy tej niszowej na rynku polskim japońskiej marki, oznaczane
Infiniti Q60 II 3.0T Sport Tech

Prezentowany model to następca G37 Coupe. Od 2013 wszystkie pojazdy tej niszowej na rynku polskim japońskiej marki, oznaczane są literą „Q”. Produkowane od 2014 roku coupe po dwóch latach obecności na rynku przeszło facelifting. Pierwszy raz, zmodernizowane Q60, zaprezentowane zostało w styczniu 2016 roku na salonie samochodowym w Detroit, jako jego druga generacja.

Fot. Robert Kulczyk / Info-Ekspert (http://www.info-ekspert.pl)

Stylistycznie sportowe coupe Infiniti bazuje na rozwiązaniach znanych z innych modeli marki a jego charakter powoduje, że staje się ono luksusową wizytówką marki. Auto znacząco wyróżnia się wśród aut współuczestniczących w ruchu drogowym. Muskularna sylwetka bryły nadwozia ze swoimi liniami oraz wąskimi szybami bocznymi podkreśla sportową naturę modelu. Długa pokrywa komory silnika, linia dachu łagodnie przechodząca w szybę tylną oraz subtelnie wkomponowany spoiler w pokrywę bagażnika nadają bryle dynamicznego wyglądu. Ten efekt podkreślają: kształt szyby bocznej tylnej i jak przystało na auto tego typu szeroki rozstaw osi oraz niski prześwit. Konstruktorzy projektując prezentowany pojazd poświęcili uwagę nie tylko stylistyce, ale też zminimalizowaniu oporów powietrza i uzyskali współczynnik oporu aerodynamicznego Cx=0,29 co jest bardzo dobrym wynikiem. Chromowane obramowanie szyb bocznych, klamek zewnętrznych drzwi oraz listew przy nadkolach przednich wraz z 19 calowymi aluminiowymi tarczami kół w kolorze tytanu dodają autu elegancji i cech auta luksusowego.

Czerwone zaciski tarcz hamulcowych dają jasny przekaz, że mamy do czynienia z samochodem o osiągach sportowych. Sportowy, masywny zderzak przedni z błyszczącą, czarną kratą wlotu powietrza, wykończoną chromowaną szeroką obwódką oraz reflektory LED o kształcie inspirowanym ludzkim okiem, to elementy charakteryzujące przednią część nadwozia. Masywny zderzak, zachodzące na poszycia boczne tylne lampy LED, centralnie umieszczone chromowane logo i nazwa marki oraz dwie duże chromowane końcówki wydechu to główne elementy cechujące wygląd tylnej części nadwozia. Infiniti Q60 emanuje śmiałym designem, atletycznym wyglądem, elegancją, która w finezyjny sposób łączy się z dynamicznym wyglądem.

Zobacz także: Jak zadbać o akumulator?

Wnętrze samochodu

Infiniti Q60 II 3.0T Sport TechPrezentowany model to następca G37 Coupe. Od 2013 wszystkie pojazdy tej niszowej na rynku polskim japońskiej marki, oznaczane
Infiniti Q60 II 3.0T Sport Tech

Prezentowany model to następca G37 Coupe. Od 2013 wszystkie pojazdy tej niszowej na rynku polskim japońskiej marki, oznaczane są literą „Q”. Produkowane od 2014 roku coupe po dwóch latach obecności na rynku przeszło facelifting. Pierwszy raz, zmodernizowane Q60, zaprezentowane zostało w styczniu 2016 roku na salonie samochodowym w Detroit, jako jego druga generacja.

Fot. Robert Kulczyk / Info-Ekspert (http://www.info-ekspert.pl)

Wnętrze Q60 przesycone zostało nowoczesnymi rozwiązaniami technologicznymi i sportowymi akcentami. Na fotelach przednich siedzi się dość nisko, ale mimo to widoczność dla kierowcy jest praktycznie wzorowa we wszystkich kierunkach. Oparcia oraz siedziska zostały tak wyprofilowane, aby poruszanie się w sposób dynamiczny po krętych drogach zapewniało bardzo dobre trzymanie sylwetki. Elektrycznie sterowna regulacja w ośmiu kierunkach pozwala na idealne dopasowanie pozycji do jazdy. Pokryte przyjemną w dotyku skórą fotele przednie zapewniają komfort na wysokim poziomie, miejsca z przodu jest pod dostatkiem. Tylna kanapa poprzez profil siedziska to wyraźnie zaznaczone miejsce dla dwóch osób. W tylnej części kabiny podróżowanie na dłuższych trasach może okazać się jednak nieco uciążliwe zwłaszcza dla wysokich osób. Spowodowane jest to nisko opadającym dachem, co skutkuje ograniczoną przestrzenią na głowy. Za obszytą skórą wielofunkcyjną kierownicą znajduje się tradycyjny panel zegarów obrotomierza i prędkościomierza. Pomiędzy nimi umiejscowiony został kolorowy ekran komputera pokładowego, który oprócz podstawowych danych może prezentować informacje z systemów bezpieczeństwa jak i nawigacji. Uwagę przykuwa połączona z deską rozdzielczą konsola centralna.

[page_break]

Infiniti Q60 II 3.0T Sport TechPrezentowany model to następca G37 Coupe. Od 2013 wszystkie pojazdy tej niszowej na rynku polskim japońskiej marki, oznaczane
Infiniti Q60 II 3.0T Sport Tech

Prezentowany model to następca G37 Coupe. Od 2013 wszystkie pojazdy tej niszowej na rynku polskim japońskiej marki, oznaczane są literą „Q”. Produkowane od 2014 roku coupe po dwóch latach obecności na rynku przeszło facelifting. Pierwszy raz, zmodernizowane Q60, zaprezentowane zostało w styczniu 2016 roku na salonie samochodowym w Detroit, jako jego druga generacja.

Fot. Robert Kulczyk / Info-Ekspert (http://www.info-ekspert.pl)

W środkowej części kokpitu dominują dwa duże, kolorowe, dotykowe wyświetlacze umiejscowione jeden nad drugim o przekątnej odpowiednio 7 i 8 cali. Górny wyświetla informacje dotyczące parametrów jazdy oraz wykorzystywany jest przez system nawigacji satelitarnej. Dolny natomiast obsługuje system multimedialny, bluetooth, audio, telefon oraz klimatyzację automatyczną. Ergonomia w modelu zasługuje na pochwałę. Wszystkie przyciski i pokrętła są praktycznie pod ręką a sposób sterowania systemami i układami, w jakie wyposażone zostało auto jest w większości przypadków łatwy i intuicyjny. Pod względem stylistycznym kabina prezentuje się okazale. Elementy wykończeniowe z włókien węglowych, aluminium oraz czarnego połyskującego plastiku nadają wnętrzu specyficznego charakteru oraz elegancji. Wykończenie deski rozdzielczej, konsoli centralnej oraz boczków drzwi skórą podkreśla przynależność pojazdu do segmentu aut premium. Ciekawym rozwiązaniem jest zastosowana technologia aktywnej redukcji hałasu, który tworzy w kabinie prawie idealne warunki do słuchania muzyki a wyposażenie modelu w nowy system audio Bose® Performance Series powinien zadowolić niejednego audiofila. Trudno powiedzieć o Q60, że to auto funkcjonalne przeznaczone do wykonywania wielu zadań, a o praktyczności świadczą głównie możliwości przewozu różnego rodzaju ładunków. W samochodach o nadwoziu typu coupe objętość przestrzeni ładunkowej to raczej sprawa drugorzędna. Testowany pojazd dysponuje bagażnikiem o niewielkim otworze załadunkowym i standardowej pojemności 342 litrów, co i tak jest niezłym wynikiem. Infiniti Q60 to auto o dobrze zaprojektowanym wnętrzu, które urzeka swoją nowoczesną stylistyką i jednocześnie komfortem oraz elegancją, pozostawiając po sobie bardzo dobre wrażenie.

Silnik i właściwości jezdne

Infiniti Q60 II 3.0T Sport TechPrezentowany model to następca G37 Coupe. Od 2013 wszystkie pojazdy tej niszowej na rynku polskim japońskiej marki, oznaczane
Infiniti Q60 II 3.0T Sport Tech

Prezentowany model to następca G37 Coupe. Od 2013 wszystkie pojazdy tej niszowej na rynku polskim japońskiej marki, oznaczane są literą „Q”. Produkowane od 2014 roku coupe po dwóch latach obecności na rynku przeszło facelifting. Pierwszy raz, zmodernizowane Q60, zaprezentowane zostało w styczniu 2016 roku na salonie samochodowym w Detroit, jako jego druga generacja.

Fot. Robert Kulczyk / Info-Ekspert (http://www.info-ekspert.pl)

Sercem Infiniti Q60 jest podwójnie doładowany (Twin Turbo) silnik o widlastym układzie cylindrów V6 i pojemności skokowej 2997 ccm. Generuje on maksymalną moc 405 KM przy 6400 obr./min. i charakteryzuje się momentem 475 Nm w dość szerokim zakresie prędkości obrotowej od zaledwie 1600 do aż 5200 obr./min.. Parametry te wraz z nowymi rozwiązaniami technicznymi pozwalają rozpędzić auto do prędkości 100 km/h w czasie zaledwie 5 sekund. Bezpośredni wtrysk paliwa, chłodzony układ turbodoładowania, nowa konstrukcja łopatek turbiny przekładają się na bardzo szybką reakcję jednostki napędowej na wciśnięcie pedału przyśpieszenia. Dynamika silnika, jego osiągi to cechy, które dają kierowcy wspaniałe doznania z jazdy i często wywołują uśmiech na jego twarzy. Należy jeszcze zaznaczyć wysoką kulturę pracy oraz znakomite wyciszenie komory silnika. Użytkownik pojazdu może dostosować parametry pracy układu kierowniczego, silnika i zawieszenia do warunków panujących na drodze przez wybór odpowiedniego trybu: Standard, Snow, ECO, Sport, Sport+ oraz Personal. Napęd z silnika kierowany jest na wszystkie koła (AWD – All-Wheel Drive), a rozdział momentu na poszczególne osie następuje w ten sposób, że podczas dynamicznej jazdy 100% kierowane jest na koła tylne a w razie konieczności nawet do 50% może zostać przekazane na przednią oś. W przekazywaniu napędu na koła jezdne pośredniczy bardzo sprawnie i szybko działająca 7 biegowa przekładnia automatyczna, którą możemy również sterować w sposób sekwencyjny za pośrednictwem łopatek umieszczonych przy kierownicy.

Infiniti Q60 II 3.0T Sport TechPrezentowany model to następca G37 Coupe. Od 2013 wszystkie pojazdy tej niszowej na rynku polskim japońskiej marki, oznaczane
Infiniti Q60 II 3.0T Sport Tech

Prezentowany model to następca G37 Coupe. Od 2013 wszystkie pojazdy tej niszowej na rynku polskim japońskiej marki, oznaczane są literą „Q”. Produkowane od 2014 roku coupe po dwóch latach obecności na rynku przeszło facelifting. Pierwszy raz, zmodernizowane Q60, zaprezentowane zostało w styczniu 2016 roku na salonie samochodowym w Detroit, jako jego druga generacja.

Fot. Robert Kulczyk / Info-Ekspert (http://www.info-ekspert.pl)

Prezentowany model wyposażony został w dynamiczne, elektronicznie sterowane zawieszenie (DDS – Dynamic Digital Suspension). W zależności od wybranego trybu jazdy oraz przechyłów czy ugięć nadwozia system ustawia odpowiednie parametry tłumienia i sztywności układu. Infiniti Q60, jako pierwszy wyposażony został w innowacyjny system bezpośredniego kierowania adaptacyjnego (DAS), który nieprzerwanie i precyzyjnie dokonuje korekt i reguluje działanie układu kierowniczego. Działa on płynnie, precyzyjnie oraz bardzo szybko reaguje na ruchy kierownicą i zapewnia dużą łatwość prowadzenia. Pokonując zakręty odnosi się wrażenie, że auto jest przyklejone do nawierzchni. Układ hamulcowy został dostosowany do osiągów i właściwości jezdnych testowanego auta. Wyposażony w system zapobiegania blokowaniu kół podczas hamowania (ABS) oraz elektronicznego rozdziału siły hamowania (EBD) działa bardzo skutecznie i automatycznie reaguje na zmienne warunki. Q60 to auto, które prowadzi się stabilnie i pewnie dając kierowcy poczucie pełnej nad nim kontroli a przy tym potrafi zapewnić wiele radości ze sportowej jazdy.

Podsumowanie

Q60 to pojazd zaprojektowany zgodnie z poczuciem estetyki nabywców aut z segmentu premium. Łączy wyrafinowaną stylistykę nadwozia typu coupe z wygodą i nowoczesnym designem wnętrza. Model stworzony dla osób poszukujących indywidualności. Charakteryzuje się dynamicznym i eleganckim wyglądem, bogatą kompletacją wyposażenia, porywającymi osiągami, cechami auta sportowego oraz przyjemnością z prowadzenia. Samochód kojarzony jest z klasą GT, czyli aut luksusowych, sportowych o wysokich osiągach, przygotowany do jazdy na długie dystanse. Najtańsza odmiana to wydatek 184 600 złotych za auto napędzane silnikiem 2.0t w wersji Premium. Prezentowana wersja Q60S Sport Tech to już jednak koszt przekraczający sumę 307 435 złotych. Jednak luksusowe warunki podróżowania, reprezentacyjna bryła nadwozia o dynamicznym designie, wysoki poziom bezpieczeństwa oraz zastosowane technologie wspomagania kierowcy to zdecydowane atuty nowego Infiniti.

od 7 lat
Wideo

Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty